Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ برابر با  ۲۵ فوريه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵  برابر با ۲۵ فوريه ۲۰۱۷
بیانیه مشترک نامزدهای اسکار فیلم خارجی زبان

 

 

بیانیه مشترک نامزدهای اسکار فیلم خارجی زبان

 

می خواهیم این جایزه نماد اتحاد ملت ها و آزادی هنر باشد

 

سازندگان پنج فیلم نامزد جایزه اسکار فیلم خارجی زبان از جمله اصغر فرهادی در بیانیه ای مشترک، فضای تعصب و ملی گرایی حاکم بر دنیای امروز را محکوم کردند.

 

هانس هولم کارگردان "مردی به نام اووه" از سوئد،

 بنتلی دین و مارتین باتلر کارگردانان فیلم "تانا" از استرالیا،

 مارتین ساندپیت کارگردان "سرزمین مین" از دانمارک

 مارن آده کارگردان "تونی اردمان" از آلمان،

اصغرفرهادی کارگردان "فروشنده" از ایران

 

نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان که بیانیه مشترک را امضاء کرده‌اند.

متن کامل سازندگان پنج فیلم نامزد اسکار فیلم خارجی‌زبان به این شرح است:

 

ما می‌خواهیم از طرف همه نامزدها، مخالفتِ متفق‌القول و مؤکد خود را از فضای تعصب و ملی‌گرایی که امروز - تا حدی در میان مردم و متأسفانه در بین رهبران - در ایالات متحده و خیلی از کشورهای دیگر شاهد هستیم، ابراز کنیم.

 

ترس حاصل از جدا کردن ما به جنس‌ها، رنگ‌ها، مذاهب و جنسیت‌ها، به عنوان وسیله‌ای برای توجیه خشونت، چیزهایی را که به آن وابسته هستیم، نابود کرده است – نه به عنوان هنرمند بلکه به عنوان انسان: تنوع فرهنگی، فرصت غنی شدن توسط چیزی به ظاهر "خارجی" و این باور که برخوردهای انسانی می‌تواند ما را به چیزی بهتر تغییر بدهد. این دیوارهای تفرقه‌انگیز، مردم را از تجربه چیزی ساده، اما بنیادی بازمی‌دارد: از این کشف که همه ما خیلی متفاوت نیستیم.

 

پس از خود می‌پرسیم: چه کاری از سینما برمی‌آید؟ هرچند نمی‌خواهیم درباره قدرت فیلم‌ها مبالغه کنیم، اما باور داریم هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند نگاهی چنین عمیق به شرایط دیگر آدم‌ها و انتقال احساس ناآشنایی به کنجکاوی، یکدلی و دلسوزی داشته باشد – حتی برای کسانی که به ما گفته شده دشمنانمان هستند.

 

صرف نظر از اینکه چه کسی یکشنبه شب برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان می‌شود، ما بر این باوریم که هیچ بهترین کشور، بهترین جنس، بهترین مذهب یا بهترین رنگی وجود ندارد. ما می‌خواهیم این جایزه نماد اتحاد ملت‌ها و آزادی هنر باشد.

 

حقوق بشر چیزی نیست که شما مجبور باشید آن را درخواست کنید. این حقوق به سادگی وجود دارند – برای همه. به همین دلیل، ما این جایزه را به همه مردم، هنرمندان، خبرنگاران و فعالان که برای پرورش اتحاد و درک کار می‌کنند، و کسانی که حامی آزادی بیان و ارزش انسانی هستند، تقدیم می‌کنیم؛ ارزش‌هایی که امروز محافظت از آن‌ها از هر زمان دیگر مهم‌تر است. ما با اهدای اسکار، احترام عمیق و همبستگی خود با آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

منبع : هنرآنلاین

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©