Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۶ برابر با  ۲۲ مارس ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۶  برابر با ۲۲ مارس ۲۰۱۷
دربرابرصدورحکم شلاق برای

دربرابرصدورحکم شلاق برای

 محمد حسین تشکری، کارگرمعدن بافق یزد

نباید سکوت کرد!

به گزارش خبرگزاری دولتی ایلنا ، ازقول محمد علی جداری فروغی وکیل کارگران بافق یزد، ازصدور حکم نهایی یکی از موکلین خود ( محمد حسین تشکری ) توسط دادگاه تجدید نظر خبر داد و یاد آور شد :

 « شعبه ۱۰۵ بیدادگاه کیفری ۲شهرستان یزد  طی رایی که به تاریخ ۱۱ خرداد سال۹۵  صادر شده بود، محمد حسن تشکری را به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی ، به یازده ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری معلق شده به مدت ۵ سال محکوم کرده بود... اکنون با تجدید نظر در رای قبلی  حکم نهایی محمد حسین تشکری۳۰ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۲ سال و ۱۸میلیون ریال جریمه نقدی است .»

رژیم جنایت کار اسلامی در ایران حافظ منافع سرمایه داران و دشمن کارگران است و جنایتش را با اشکال جاهلیت اسلامی و ازجمله شلاق زدن به پیش می برد . در چند سال اخیر اعتراضات کارگران و معلمان و بازنشستگان برای تامین معیشت  خود و خانواده هایشان وبر علیه فقر و فلاکت  بی رویه بطور روزانه افزایش یافته است وبی شک با مصوبه حداقل دستمزد از سوی شورای عالی کار جهموری اسلامی برای سال۱۳۹۶ این اعتراضات دامنه ای وسیع تر بخود می گیرد.

کارگران سنگ آهن بافق یزد نزدیک به یکسال در اعتراض به حق خویش به امر خصوصی سازی ،(که معنایی به جز اخراج و کاهش دستمزد و ارزان سازی هر چه بیشتر نیروی کار ندارد)، با همبستگی خود در اعتصابی طولانی توانستند، ایستاده گی کنند و به بخشی از خواسته هایشان برسند و یکی از موفقیت های آنها بویژه آزادی همکاران زندانی خود بود .

اکنون بعد از یازده ماه، بیدادگاه تجدید نظراسلامی به اتهامی واهی " اخلال در نظم عمومی "مثل آنچه در مورد دیگر کارگران دستگیر و زندانی شده رایج بوده و هست ،محمد حسین تشکری کارگر بافق یزد را به جریمه نقدی و شلاق زدن محکوم کرده است.

انواع فشار و اذیت بر کارگران منجمله  اعدام و کشتار،دستگیری و زندان ، شکنجه جسمی و روانی و نیز شلاق زدن توسط رژیم اسلامی سرمایه ، هدفی به جز ایجاد فضای کارگر خاموش و کار ارزان برای انباشت سرمایه و سود هر چه بیشتر برای سرمایه داران ندارد و به قدمت حاکمیت ارتجاع اسلامی در ایران طی نزدیک به ۴دهه ادامه داشته و خواهد داشت.( چنانچه طی سال گذشته با واردات میلیون ها دلار شلاق و تازیانه ، برنامۀ تداوم و گسترش این عمل رذیلانه و ضد انسانی را دارد). رژیم اسلامی اگر چه توانسته است فقر و فلاکت را بر کارگران و اکثریت جامعه تحمیل کند ولی قادر نشده صدای اعتراضی آنها را خاموش کند .

از منظر ما ؛ شرف و مقام اجتماعی طبقۀ کارگر والاتر از آن است که "قضات" بیدادگاههای جمهوری اسلامی با این "احکام" موهن و ننگین قرون وسطایی بتوانند ذره ای از منزلت و جایگاه رفیع آنان بکاهند. چنین جنایاتی تنها بر نفرت طبقاتی کارگران بر این تفاله های حاکم بر جامعه می افزاید و بی شک مبارزات کارگران بی وقفه ادامه خواهد داشت و با اوج گیری سراسری و متحدانه آنها سرمایه داران و حاکمان جنایت کار اسلامی در ایران ، خواب  راحت بر چشم نخواهند داشت.

ما فعالان نهاد های همبستگی بر آنیم : در مورد حکم جنایت کارانه اسلامی شلاق برای محمد حسین تشکری سکوت جایز نیست ، قبلا کارگر شرکت کننده در روز کارگر سنندج و نیز کارگر معدن آق دره در بناب و ... نیز این تجربه تلخ را با خود حمل کرده اند . باید با فعالیت گسترده در مقابل این حکم ضد بشری ایستاد ودرکشورهای محل اقامت خود تمامی امکانات را بکار گیریم تا بتوان با ایجاد نیروی همبستگی رژیم جهموری اسلامی را به عقب نشینی وادار کنیم.

نهادهای همبستگی با کارگران ایران ـ خارج از کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

اول فروردین ۱۳۹۶-۲۱ مارس ۲۰۱۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©