Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۰۹ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۰۹ مارس ۲۰۱۸
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

نظر بر خبر

 

همه بازداشت شده‌ گان بی‌هیچ قید و شرطی؛

 بی هیچ پرونده سازی باید آزاد شوند

 

تجمع زنان مقابل وزارت کار امروز پنج‌شنبه هفده اسفند برابر با هشت مارس روز جهانی زن به ضرب و جرح و بازداشت تعدادی از آنها انجامید. این تجمع با فراخوان گروهی از زنان در فضای مجازی و به منظور بیان خواسته‌های اقتصادی زنان شکل گرفت. خبرها و عکس‌های منتشر شده حاکی است ماموران امنیتی و انتظامی با حضور پرشمار و برخوردهای خشن اجازه شکل‌گیری تجمع را ندادند و اقدام به ضرب و جرح و بازداشت شمار زیادی از زنان و مردان معترض کردند. تا کنون نام‌های بیش از ده تن از بازداشت‌شدگان مشخص شده است. از جمله: بنفشه جمالی، زهره اسدپور، مهرداد فلاحی، پرستو الهیاری، نیره شهبازی، آزاده بهکیش، آذر گیلانی، پیمان چهرازی، علی سالم، بهار اصلانی، سودابه رخش و جواد عباسی توللی.

*

پیش از هر حرف و سخنی باید اعلام کرد همه‌ی کسانی که در تجمع امروز مقابل وزارت کار بازداشت شده‌اند بی‌هیچ قید و شرطی بی هیچ پرونده سازی باید آزاد شوند. گروهی زن و مرد در روز جهانی زن در مقابل ساختمانی دولتی به شیوه‌ای کاملا مسالمت‌آمیز با بلند کردن نوشته بر سر دست به بیان خواسته‌هایشان، به بیان نابرابری و حق‌کشی نسبت به زنان پرداخته‌اند، آن‌گاه مامورانی مجهز و مسلح به آنها یورش برده‌اند، زده‌اند و گرفته‌اند و در بند کرده‌اند. بی‌آن‌که هیچ گشایشی در گره‌های فراوان موجود که مردم را به سطح استیصال کشانده است، در کار باشد؛ سهل است که حتی امید آن نیز در چشم‌انداز نیست. هنوز امواج صدای مردم در اعتراض سراسری دی ماه از فضا پاک نشده هنوز صدای دولتمردان که گفتند: اعتراض حق مردم است در فضا محو نشده است که می‌بینیم و می‌خوانیم ضرب و جرح و دستگیری و دادگاه و زندان برای کارگران و زنان و جوانان و هر قشر معترض دیگر به امر روزمره‌ی جامعه بدل شده است. و اگر چنین است پس طلسم دروازه‌ی "بگیر و ببند" شکسته است و از آن و از تحقیر معترضان و کوچک شمردن خواسته‌ها و اعتراض‌ها معجزه‌ای ساخته نیست. خوارشماری و تحقیر کردن ممکن است سبب دلخوشی و قوت قلب بعضی‌ دست‌اندر کاران حاکمیت شود ولی در واقعیت‌های موجود جامعه ذره‌ای اثر واقعی ندارد. اثر واقعی در آزادی بیان مردم، در ابراز آزادانه‌ی خواسته‌ها و اعتراض‌هایشان است تا مگر راهی برای خلاصی از مشکلات بیابند. پس تکرار می‌کنیم: همه‌ی کسانی که در تجمع امروز به مناسبت روز جهانی زن مقابل وزارت کار بازداشت شده‌اند بی‌هیچ قید و شرطی بی هیچ پرونده سازی باید آزاد شوند.

 

 

کانون نویسندگان ایران

۱۷ اسفند ۱۳۹۶

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©