Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸
:red_circle:بیانیۀ تشکل‌ها و گروه‌های معلولان سراسر کشور در اعتراض به لایحۀ بودجه ۹۸

بیانیۀ تشکل‌ها و گروه‌های معلولان سراسر کشور

 در اعتراض به لایحۀ بودجه ۹۸

 

بیش از چهل تشکل و سازمان مردم‌نهاد مرتبط با امور معلولان بیانیه‌ای در اعتراض به لایحۀ بودجۀ سال ۹۸ تنظیم و امضا کردند. موضوع مورد اعتراض عدم پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحۀ بودجۀ سال آینده است. بحث ضرورت تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان از دهۀ هشتاد آغاز شد و سرانجام پس از سالها تلاش سازمان‌های معلولان، این قانون در اردیبهشت امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. اما شادی جامعۀ معلولان و سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط پس از تصویب این قانون دیری نپایید. انتظار آن بود که سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی در تدوین بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبارات لازم را برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان پیش‌بینی نمایند و سازمان برنامه‌ و بودجه هم در جمع‌بندی و تلفیق آن توجه ویژه لحاظ کند.پیش از این، در مهر ماه امسال موضوع بودجۀ مورد انتظار برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه تدوین و ارائه شده بود. همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آبان امسال طی نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار پیش‌بینی اعتبار و تخصیص بودجه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان شده بود. سازمان بهزیستی کشور بودجه ۱۲۵ هزار میلیارد ریالی برای اجرای قانون پیش‌بینی نموده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است.این پیش‌بینی سازمان بهزیستی کشور، مورد بی‌توجهی کارشناسان سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و طبق لایحۀ تنظیم شده برای بودجۀ سال آینده، کارشناسان این سازمان فقط درصدی نسبت به قبل، مطابق سنوات گذشته، بودجه سازمان بهزیستی کشور را افزایش داده‌اند.

در بیانیۀ اعتراضی سازمانهای مرتبط با امور معلولان آمده است:

 «از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داریم همان‌طور که در تصویب قانون همت گماشتند، در بررسی بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، به بودجه و اعتبارات حوزه معلولان نیز توجه ویژه مبذول فرمایند. سمن‌ها، گروه‌ها و افراد دارای معلولیت سراسر کشور ضمن انتقاد شدید نسبت به رویه نامناسب سازمان برنامه و بودجه، خواستار تجدید نظر در پیش‌بینی بودجه و پذیرش پیش‌بینی اعتبارات سال ۱۳۹۸ حوزه معلولان و دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان بهزیستی کشور می‌باشند. بدیهی است در صورت عدم توجه و پیش‌بینی بودجه مورد نیاز قانون حمایت از حقوق معلولان، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین جاری کشور حق اعتراضات سراسری را برای خود محفوظ می‌دانیم».

 

منبع: کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©