Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ برابر با  ۱۳ مارس ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷  برابر با ۱۳ مارس ۲۰۱۹
بيانيه‌ گروهی از وكلای دادگستری

 

 

 

بيانيه‌ گروهی از وكلای دادگستری

در محكوميت حبس و شلاق نسرين ستوده

 

ملت شريف ايران

با سلام

 

احتراما اينجانبان جمعی از وكلای دادگستري ايران با استناد به كليات فصل سوم قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت و قواعد بنيادين حقوق بشر و اصل آزادی دفاع وكيل دادگستری و اصول جهانی وكالت به استحضار می‌رساند؛ همكار شريف ما وكيل بانو نسرين ستوده به استناد اعلام رئيس شعبه‌ی ٢٨ محاكم انقلاب اسلامی تهران و ايضا اعلان همسر گرامی مشاراليه به حبسی سنگين و ١٤٨ ضربه شلاق محكوميت يافته است.

 

اين حكم اگرچه از منظر شكلی و ماهوی واجد ايرادات عديده‌ای است و بنا به دلايل حقوقی و مقررات و قوانين خصوصا اصل قانونی بودن جرم و مجازات شايسته‌ی نقض و ابطال است اما همه‌ی آزادانديشان، مصلحان، علمای حقوق، وكلای دادگستری، سازمان های حامی وكلای دادگستری سازمان‌های مدافع حقوق بشر، دولتها و سياسيون داخل و خارج را بهت زده كرد و موجبات يأس و افسوس فراوان نسبت به نهاد قضايی ايران شد!

 

وكيل نسرين ستوده در راستای امر وكالت دفاع نموده  و حسب اصل استقلال وكالت، اصل ٣٥ قانون اساسی، مقررات حاكم بر قانون آيين دادرسی كيفری در حوزه‌ی وكالت و قانون وكالت از تأمينات و مصونيت قضايی می‌بايستی برخوردار باشد. حضور و دفاع وكيل دادگستری در دعاوی نشان از دادرسی منصفانه خواهد بود لذا هر نوع محدوديت، محكوميت و فشار عليه وكلای مستقل دادگستری نقض دادرسی منصفانه خواهد بود و به گمان اينجانبان رای صادره عليه بانو وكيل نسرين ستوده در تعارض آشكار با قانون و اصول و منطق حقوقی بوده، مايه‌ی شرمساری و نشان از فقدان بردباری در برخورد با وكلای منتقد و حاكی از ضعف عدالت قضايی و در تقابل آشكار با فصل حقوق ملت در قانون اساسی و قواعد بنيادين حقوق بشر و امر وكالت است.

 

در پايان ما جمعی از وكلای دادگستری ايران ضمن حمايت و پشتيبانی از وكيل بانو نسرين ستوده، استقامت و تلاش مشاراليها را در احقاق حقوق ملت و برقراری قانون و ترويج حقوق بشر ستودنی می‌دانيم و خواستار لغو و ابطال رای ناشايست مذكور هستيم.

 

با احترام مجدد

۱- حسين احمدی‌نياز

۲- محمد مصطفایی

۳- مهرانگيز كار

۴- مهدی هوشمند رحيمی

۵- مسعود اخترانی تهرانی

۶- قاسم شعله سعدی

۷- علی افروز

۸- قهرمان كريمی

۹- محمدعلی جداری فروغی

١۰- علي اميری

١۱- جبار مباركی

١۲- عبدالله جهان بين

١۳- عليرضا دقيقی

١۴- دانيال استخر

١۵- احسن حسن پور.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©