Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
سال جديد را به سال درهم شکستن قدرت سرنيزه رژيم و پيروزی مردم تبديل کنيم

سال جديد را به سال درهم شکستن قدرت سرنيزه رژيم و پيروزی مردم تبديل کنيم

گفتار سیاسی رادیو راه کارگر

 

 علائم و نشانه های دور تازه ای از عروج جنبش اعتراضی را می توان در اعتراضات دانشجويی و حرکت شکوهمند مادران عزدار و اعتراضات مدنی ديگر ديد. آن چه اما با يا بی حرکت سراسری خيابانی, اقدام فوری, عاجل و ضروری لحظه برای استمرار جنبش اعتراضی است, پيوند هر حلقه از هر سطح و هر شکل از نافرمانی در برابر کودتاچيان با سازماندهی مستقل و منعطف شبکه ای در چهارچوب هسته های مقاومت است. همين هسته ها هستند که با هدايت اعتراضات پراکنده می توانند دستگاه سرکوب رژيم را در رشته ای از رويارويی های غير قابل پيش بينی برای سرکوبگران فرسوده ساخته و از پا درآورند. و همين هسته ها هستند که در کارخانه و مدرسه و دانشگاه و محله می توانند ضربات حاصل از دستگيری های گسترده بر جنبش اعتراضی را بسرعت ترميم کنند و شبکه منعطف هدايت نبرد را بازسازی و تقويت نمايند.

 

تدارکات گسترده انتظامی و امنيتی در چهارشنبه سوری در تهران و مشهد و چندين شهر ديگر از سوی قرارگاه مشترک نيروهای سرکوب رژيم, اعلام قرار داشتن شش نفر ديگر از اسرای جنبش اعتراضی در آستانه اعدام از سوی دادستان تهران, تداوم بازداشت فعالين سياسی و مدنی در سراسر کشور, حمله به زندانيان سياسی در اوين, سناريوسازی جديد امنيتی برای سرکوب بيشتر وب نگاران, وبلاگ نويسان, نهادهای مدنی تحت عنوان دستگيری اعضای “شبکه سايبری”, همه و همه دروغ بودن تبليغات دستگاههای حکومتی را نشان می دهد که مدعی پايان يافتن جنبش اعتراضی مردم ايران هستند. راستی اگر شکنجه گران و سرداران قاچاقچی و منحرف جنسی ی وابسته به بارگاه زور و ايادی خيمه ولايت, جنبش مردم ايران را نابود کرده بودند, پس اين همه الگانس های سپاه و بسيج و لشکرکشی و نمايش عضله و استقرار نيرو در محلات در چهارشنبه سوری از چه رو نياز افتاده است؟ اگر ديگر صدايی از ميان مردم برنمی خيزد, چرا نزديک به صد تن از فعالين سياسی و مدنی در همين يک هفته اخير در شهرهای مختلف کشور دستگير شده, يا حکم سنگين و ظالمانه قضايی گرفته و يا تحت تعقيب بوده اند؟ شعله های آتش اعتراض در دل مردم ايران زبانه می کشد و خواب و آرام از قاتلان و شکنجه گران مردم و دستگاه ولايی گرفته است. تقلای اين دستگاه ظلم و جنايت برای حفظ خود از طريق وسعت دادن به سرکوب ها و سازماندهی و انسجام هر چه بيشتر نيروهايش, خشم و نفرتی را که در اعماق جامعه میجوشد بازمی تاباند.

 

اراذل و اوباش حکومتی در يک حرکت برنامه ريزی شده به خانه مهدی کروبی حمله ور شده اند. همزمان از برگزاری کنگره جبهه مشارکت؛ جريانی که همواره بر التزام به قوانين همين رژيم تاکيد کرده, جلوگيری کرده اند. حتی فردی مثل هاشمی رفسنجانی را در صدا و سيمای جمهوری اسلامی ممنوع التصوير کرده اند. اين حرکت ها نشان می دهد که آزادی تعداد معدودی از دستگيرشدگان نزديک به اين گروهها از زندان به قيد سپردن وثيقه های سنگين در روزهای اخير نشان هر چه باشد نقدا نشان بسته شدن شکاف در درون رژيم نيست. در 9 ماه اخير گسترش جنبش اعتراضی مردم و فرازهای اوج گيری آن همواره عامل تشديد شکاف در درون رژيم بوده است. اختلافات ميان روحانيون و مخالفت با ولايت مطلقه فقيه همچنان وجود دارد. کشمکش بر سر ميزان عوايد حاصل از برچيدن يارانه ها ميان دولت و مجلس و در واقع نحوه سازماندهی و دامنه حمله به سفره های خالی کارگران و زحمتکشان بخش ديگری از همين شکاف است که عملا در درون طيف اصولگرايان امتداد يافته است.

واقعيت اين است که با وجود غيبت يک ماهه اعتراضات سراسری خيابانی, نه جنبش اعتراضی عقب نشينی کرده و به پايان رسيده است نه شکاف در درون رژيم بسته شده است. تکيه گاه اصلی دستگاه ولايت همچنان زور و سرنيزه است و فقط به قيمت اعمال خشونت بی سابقه و صدور احکام محاربه و دستگيری گسترده و بسيج نيروی انتظامی و سپاهی است که خود را بر سر پا نگاه داشته است. هيچ کس نمی داند و نمی تواند بداند که طول عمر دوره غيبت حرکت های سراسری خيابانی تا چه زمانی خواهد بود و نبردهای نامنظم و پراکنده در سطح محلات با چه آهنگی شکل خواهد گرفت, همچنين با وجود افزايش محسوس ميزات اعتراضات کارگری مطالبه محور, نبرد مطالباتی چگونه شتاب خواهد گرفت. هر چند علائم و نشانه های دور تازه ای از عروج جنبش اعتراضی را می توان در اعتراضات دانشجويی و حرکت شکوهمند مادران عزدار و اعتراضات مدنی ديگر ديد. آن چه اما با يا بی حرکت سراسری خيابانی, اقدام فوری, عاجل و ضروری لحظه برای استمرار جنبش اعتراضی است, پيوند هر حلقه از هر سطح و هر شکل از نافرمانی در برابر کودتاچيان با سازماندهی مستقل و منعطف شبکه ای در چهارچوب هسته های مقاومت است. همين هسته ها هستند که با هدايت اعتراضات پراکنده می توانند دستگاه سرکوب رژيم را در رشته ای از رويارويی های غير قابل پيش بينی برای سرکوبگران فرسوده ساخته و از پا درآورند. و همين هسته ها هستند که در کارخانه و مدرسه و دانشگاه و محله می توانند ضربات حاصل از دستگيری های گسترده بر جنبش اعتراضی را بسرعت ترميم کنند و شبکه منعطف هدايت نبرد را بازسازی و تقويت نمايند. سال جديد را به سال درهم شکستن قدرت سرنيزه رژيم و پيروزی مردم تبديل کنيم.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©