Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ برابر با  ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰  برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱
سال نو میلادی مبارک باد

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت فرارسیدن سال ۲۰۱۲

 

سال نو میلادی مبارک باد!

 

سال ۲۰۱۱ را پشت سر گذاشتیم. سال انقلابات عرب را. سال اشغال وال استریت را. سال بحران منطقه ی یورو را. و سال دخالت های بیشرمانه ی باصطلاح بشردوستانه را!

 

در سال ۲۰۱۱ توده های عرب، فرودستان، تهیدستان و لگدمال شده گان، زمین زیرپای  دیکتاتوری های وابسته و غیروابسته  حافظ نظم سرمایه در جهان عرب را لرزاندند. برخی از دیکتاتورها را به زیر کشیدند و برای بدست گرفتن سرنوشت خود جانفشانی ها کردند. قدرت های سلطه گر امپریالیستی هم برای نجات نظم سرمایه دارانه ی حاکم و برای مهار قدرت انقلابی توده های مردم بیکار ننشستند. گاه، گوش دیکتاتورها را گرفتند تا دستگاه نظامی و امنیتی حاکم را حفظ کنند و گاه نیز با ریختن بمب بر سر مردم بیگناه  و در هم شکستن ماشین جنگی دیکتاتور، چنین وانمود کردند که در کنار مردمند!

اما توده های بپاخاسته ی عرب بتدریج در می یابند که نیروهای سلطه جوی خارجی برای حفظ منافع خود و نظم سرمایه دارانه و برای مهار قدرت مردم وارد عمل شده اند. قدرت های سلطه گر از حق تعیین سرنوشت مردم نگرانند.

 

سال ۲۰۱۱ سال شورش و اعتراض مردم در کشورهای امپریالیستی  و متروپل نیز بود. سلطه سرمایه مالی بر اقتصاد جهانی آنچنان جهنمی سازمان داده که اکثریت عظیم مردم را به خاک سیاه نشانده است. دولت های حاکم با بسته های کمک به بانک ها از جیب مالیات دهندگان، بار بحران اقتصادی را بر دوش مردم زحمتکش و توده های تهیدست و مزد و حقوق بگیران سرشکن می کنند. این سیاست با اعتراض گسترده ای روبرو شد که بیش از ۹۰۰ شهر در سراسر جهان را در برگرفت. در کنار این اعتراضات گسترده ی توده ای، حرکت های بزرگ کارگری در یونان، ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورها در اعتراض به سیاست های سرشکن کردن بحران اقتصادی بر دوش مردم سازماندهی شد. این اعتراضات و حرکت های بزرگ کارگری نشانه بیداری بزرگی است که در برابر سلطه بی مهار سرمایه مالی در حال رشد است.

 

سال ۲۰۱۱ اما در ایران، سال تداوم سیاست های زندان، شکنجه و اعدام بود. سال دستگیری فعالان کارگری و فعالان جنبش دانشجوئی، زنان و ملیت ها. سال ادامه سیاست های ماجراجویانه ی جمهوری اسلامی و سال گسترش تحریم های اقتصادی که گلوی توده های مردم را در هم خواهد فشرد. همان تحریم های اقتصادی که تجربه ی آن در عراق  باعث مرگ بیش از دو میلیون کودک عراقی شد و در ادامه آن با تجاوز نظامی همراه گشته  و کشور عراق را به ۵۰ سال قبل پرتاب کرد و باعث قدرت گیری شیعیان بنیادگرا همسو با جمهوری اسلامی در عراق شد.

 

سال ۲۰۱۱ سال مقاومت زندانیان سیاسی، سال اعتصاب غذاهای جسورانه و سال اعتراضات مادران و خانواده  های زندانیان سیاسی نیز بود. سال مقاومت کارگران در برابر تعرض به حداقل های حقوق شان. سال اعتراضات توده ای به نابودی محیط زیست در دریاچه اورمیه، زاینده رود و جنگل های شمال و کردستان نیز بود.

 

با آروزی آن که سال ۲۰۱۲ سال تداوم مبارزات توده های بپاخاسته عرب، سال رشد و گسترش مبارزه جهانی اشغال وال استریت، و سال سازمانیابی و مقاومت سازمانیافته توده های کار و زحمت و مردم آزاده ی ایران باشد، فرارسیدن سال نومیلادی را تبریک می گوئیم.

 

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد جمهوری اسلامی

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۱۰ دی ماه ۱۳۹۰ـ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©