Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ برابر با  ۰۴ دسامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱  برابر با ۰۴ دسامبر ۲۰۱۲
ایران تریبونال و حکم مقدماتی

 

ایران تریبونال و حکم مقدماتی!

سعید صارمی 

 

" حدود دو هفته پیش مجری سایت به اشتباه اقدام به انتشار حکم مقدماتی حکم دادگاه ایران تریبونال در سایت کرد. و بلافاصله با تذکر مدیریت سایت ، آن را از سایت برداشت. این حکم مقدماتی است و مانند حکم مقدماتی هر دادگاهی ، به هنگام تدوین و تنظیم حکم نهایی‌ تغییراتی در آن صورت خواهد گرفت. محاکم در مورد خاصی‌ احکام مقدماتی را در صحن دادگاه قرائت می‌‌کنند، اما تا زمانی‌ که مراحل تکمیلی را سپری  نکند، آن را بصورت رسمی‌ منتشر نمی‌‌کنند

"!http://www.irantribunal.com/Asnad.html

 عبارت فوق بعد از جریان آشکار شدن " سانسور حکم دیوان"، در سایت ایران تریبونال و به دست توانای " سانسوریست‌ها !"درج شده است. که از قدیم گفته اند که کار پر کردن از سانسور کردن است! بیخود ذهن خودتان را مشغول نکنید که مجری سایت کی‌ بوده، اصلا فرض را بر این می‌‌گیریم که راست می‌‌گویند!

این داستان ایران تریبونال هم برای خودش داستانی شده، درست مثل داستان‌های هزار و  یک شب! هر روز یک داستان عجیب  می‌شنویم. " پیام اخوان " هم در نقش شاهزاده مخوف داستان قرار گرفته است. فقط مشخص نیست که شهرزاد قصه گو کیه؟ از قدیم گفته اند که دروغ گو کم حافظه می‌شه!  قدیمی‌‌ها هم یک چیزی میدونستند که این حرف رو زدند. میگم اگه این حکم مقدماتی بود ، پس چرا این همه شاد باش و تهنیت گفتند؟! این همه مقاله چی‌ بود که نوشتند؟ یعنی برای همین حکم مقدماتی مگه تبریک نگفتند؟! آقای " فرشاد حسینی‌" ( که از اون کمونیست کارگری‌های دبش هم هست! ) بر طبق همین حکم " پیروزی کارزار ایران تریبونال" را به رفیقانش تبریک و تهنیت  گفت! تازه طبق همین حکم ، و با استناد به آن    ( که تازگیا شده مقدماتی) ،  " حمید تقوایی"  نیز به عنوان رهبر کبیر "پرولتاریا" ، به " تریبونالیون "، پیام تبریک فرستاد! البته آن زمان این حکم اصلا مقدماتی نبود؛ حتی " بهرام رحمانی" بعد از شنیدن این حکم آنقدر ذوق زده شد که در پیامی گفت ،، که از این به بعد مقامات جمهوری اسلامی غلط می‌‌کنند بیان خارج! (نقل به مضمون)! البته اون موقع ، این حکم هنوز تازه بود،، اما حالا مثل " نون بیات " شده که هیچکس اون رو نمیخواد!

البته اینا که گفتم اصلا نکته مهم قضیه نیست. نکته مهم یه جای دیگه هست. نکته اصلی‌ این هست که " تریبونالییون " با وجود دانستن این موضوع ، ( حکم شرم آور دیوان )  چرا پته " پیام اخوان " را روی آب نمی‌‌اندازند؟ چرا نمی‌‌خواهند مشت " آن دو سه نئوکان " را باز کنند؟! برای  این که بدانیم  چرا تریبونالیون ، قصد افشا کردن " نئو کان‌ها ی ایران تریبونال " را  ندارند ، بهتر است به حکم مقدماتی دیوان مراجعه کنیم. 

 در  این حکم سه اصل بو دار وجود دارد که به اصطلاح سه " گفتمان سیاسی" را می‌‌تواند نمایندگی‌ کرده و به نان و نوایی برساند! بند اول که می‌‌گوید ، پرونده این قتل‌ها را اول به خود داد گاه ها ( تو بخوان بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی ) ارجاع دهند، می‌‌شود گفتمان اصلاح طلبی! در ضمن یادتان نرود که خیلی‌‌ها بعد از شنیدن این حکم ذوق زده شده و سرود انقلابی‌ خواندند! ( حالا معلوم نیست چی‌ خوندند ، ولی‌ یا حسین میر حسین نگفتند!)

بند سه از دولت‌های اسلامی می‌خواهد که بر نقض حقوق بشر نظارت کنند! این بند مخصوص خود ولایت فقیه هست! مشخص هست که دولت‌های اسلامی خودشون جنایتکار هستند. و ولی‌ فقیه  ، و دولت مردانش خیلی‌ راحت می‌‌توانند با این دولت‌ها ساخت و پاخت کنند! البته اگه قبل از اون با آمریکا بر سر مسائل مورد اختلاف توافق کنند!

  بند ۴ مخصوص دخالت خارجی‌ ( تو بخوان دخالت بشر دوستانه آمریکایی‌ ) است. در این بند از دولت‌ها خواسته شده که به تعهدات بین المللی عمل کرده و سران رژیم را دستگیر کنند! ( نقل به مضمون )! اینجا اجازه دهید چیزی از طرفداران این بند نگویم!

" پیام اخوان " و دوستانش تنها مجری سیاست‌های دول بزرگ هستند، مامور هستند و معذور! در بند‌های " نئو کان‌های ایران تریبونال " تمام آلترناتیو‌های موجود و مورد پذیرش امپریالیست‌ها  وجود دارند! مهم این نیست که اصولاً این حکم قابل اجرا باشد یا نباشد. آن چه مهم هست این است که عده‌ای تحت عنوان انقلابی واقعا باور کرده اند که از این امامزاده معجزه‌ای بر می‌‌آید.

مشکل اینجاست که " دوستان سابق ما " حاضرند " سانسور چی‌ " معرفی‌ شوند ، اما  شرافت " نئو کان‌های ایران تریبونال " لکه دا ر نشود! دوستان سابق، حکم مقدماتی تغییری نمی‌‌کند مگر آن که تغییری محسوس در رابطه " جمهوری اسلامی " و " امپریالیست‌ها " ایجاد شود.

نگاهی‌ به ترکیب شرکت کنندگان در " کنفرانس پراگ " بیاندازید  تا همه چیز دستگیرتان شود. امپریالیست‌ها از تمام " گفتمان‌ها ی سیاسی " غیر از انقلاب حاضرند استفاده کنند.  سودی که آن‌ها از " ایران تریبونال " به دست آوردند این بود که بخشی از " چپ " را اخته کردند! بخشی از " چپ " دیگر به دنبال انقلاب نیست. بلکه با خواهش و التماس به دنبال تغییر حکم هستند!

سعید صارمی  ۲۰۱۲۱۲۰۴

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©