Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ برابر با  ۱۶ می ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱  برابر با ۱۶ می ۲۰۱۲
اعلامیه کمیته مرکزی سازمان کارگران ایران (راه کارگر)

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در محکومیت فتوای قتل شاهین نجفی

 

دفاع از آزادی اندیشه و بیان، حصر و استثناء نمی شناسد

 

انتشار ترانه ی "نقی" از شاهین نجفی، فرصتی شده  برای  به حرکت درآمدن داس مرگ علیه این خواننده ی جوان رپ ایرانی. تاریک اندیشان حاکم برایران و آیت الله های پاسدار دین، به همراه ارتش سایبری "سربازان گمنام امام زمان" دست در دست هم داده اند تا به بهانه ی توهین به امام دهم شیعیان، شاهین نجفی را مرتد اعلام کرده و فتوای قتل او را صادر کنند. بدنبال فتوای  صافی گلپایگانی در مرتد دانستن کسانی که به امامان شیعه توهین کرده باشند، حال، ناصر مکارم شیرازی بطور مستقیم فتوای قتل شاهین نجفی خواننده ی برجسته رّپ ایرانی را صادر کرده است. سنت شوم صدور فتوای ارتداد و حکم قتل، برای اولین بار اتفاق نمی افتد. در تاریخ معاصر کشورما، نمونه های فراوانی از  این نوع  فتواها را شاهد بوده ایم.  در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی، نه تنها خمینی با صدور  فتوا در ماجرای سریال تلویزیونی اوشین و سپس فتوای قتل سلمان رشدی، این سنت شوم را پی گرفت، بلکه فتوای قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، فتوای قتل های زنجیره ای وزارت اطلاعات، و قتل نویسنده ی آذری در جمهوری آذربایجان، جزئی از بیلان کار جنایت کارانه ی حکومتی است که آزادی اندیشه و بیان را بر نمی تابد و هر نوع اندیشه ی ناهمخوان و مخالف را نفی و سرکوب می کند تا جائی که  حتی کشیدن کاریکاتور نماینده اراک نیز کاریکاتوریست را به دادگاه و محکومیت به  تحمل شلاق می کشاند.

 

دفاع از آزادی بیان شاهین نجفی، خواننده ای که موسیقی عصیان گر رپ را پاس می دارد، لزومأ دفاع از عقاید و نظرات یا به معنای تائید و یا رد دیدگاه ها و اهداف او در سرائیدن ترانه "نقی" نیست، دفاع از حق او به عنوان انسانی صاحب فکر و اندیشه است.  بحث بر سر این هم نیست که با نظرات شاهین نجفی موافق هستیم یا مخالف.  می توان در مورد چنین اقدامی، نظرات  و دیدگاه های متفاوتی داشت. می توان در مورد راه های مؤثر تابوشکنی و مقابله با سنت ها و یا خرافه های بر جای مانده از اعصار و قرون نظرات متفاوتی داشت. می توان نسبت به جایگاه مذهب در زندگی مردم و یا نقش دین حکومتی عقاید متفاوتی داشت.   اما آنچه امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نه غرق شدن در این مباحث و دامن زدن به جنگ موافقان و مخالفان این اقدام، بلکه  دفاع از حق آزادی اندیشه و بیان و حق زندگی  این خواننده ی جوان است. او و هر کس دیگری حق دارند نظرات و عقاید خود را آزادنه  بیان و از آنها دفاع کنند. باید به یاد داشته باشیم که احترام به حقوق مردم بدان معنا نیست که با همه افکار و اعتقادات آنها موافق باشیم. اگر اکثریت بزرگی از مردم بر این باور باشند که زن انسانی ناقص العقل است، آیا می توان به این نظر بشدت ارتجاعی احترام گذاشت و با آن موافق بود؟   از نظر ما « آزادی، همیشه آزادی دگر اندیشان است» و بر این اساس باید از آزادی بیان همگان دفاع کرد و در مقابل آزادی ستیزان و مخالفان رنگ و وارنگ آزادی های بی قید و شرط سیاسی و آزادی بی حصر و استثناء اندیشه و بیان قاطعانه ایستاد.

 

سازمان ما با اعتقاد راسخ به آزادی عقیده و بیان و با دفاع قاطع از آزادی های بی قید و شرط سیاسی، فتوای ارتداد و قتل شاهین نجفی را بشدت محکوم می کند و از همه آزاد اندیشان می خواهد بی توجه به اختلاف نظرات و موافقت و یا مخالفت با این اقدام،  در برابر تهدیدات شوم تاریک اندیشان دین سالار علیه این خواننده ی جوان بایستند و از هر امکانی که دراختیار دارند از  آزادی اندیشه و بیان دفاع کنند.

 

« آزادی، همیشه آزادی دگر اندیشان است»

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ـ ۱۵ مه ۲۰۱۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©