Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ برابر با  ۰۳ ژانويه ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲  برابر با ۰۳ ژانويه ۲۰۱۴
در سالگرد 9 دی ، روحانی نقاب از چهره بر می دارد

 

در سالگرد 9 دی ، روحانی نقاب از چهره بر می دارد

 

صادق افروز

 

در 9 دی سال 1388 ، گوش به فرمانان علی خامنه ای  ، سپاهی ها ، بسیجی ها ، جاسوس ها ، لباس شخصی ها و همه ی عمله و اکره ای که روزی خور این رژیم استبدادی هستند به تقاضای او از خانه بیرون زدند و در یک تظاهرات فرمایشی و دولتی شرکت کردند .آنها هم مثل خود خامنه ای وقتی شعار رادیکال " مرگ بر اصل ولایت فقیه " را در عاشورای 1388 شنیده بودند ، احساس خطر کردند . زندگی این جماعت انگلی ی سرکوبگر وابسته به ادامه ی حیات  نهاد ولایت فقیه بود و هنوز هم هست  . جنبش اعتراضی سال 1388 که با شعار های ساده ای مثل "رای من کو" آغاز شده بود ، در روند رو به رشد خود و در مقابله با ماشین سرکوب رژیم جمهوری اسلامی ،  اساس و بنیان این زندگی انگلی را نشانه رفته بود . نظر به اهمیت این تجمع ، سران جمهوری اسلامی هر ساله 9 دی را به مثابه بیعت بدنه ی سرکوب با رهبری آن جشن می گیرند . و از آن با عنوان پیروزی مردم و حماسه ی بزرگ  ، یاد می کنند .

4 سال پس از این نمایش دولتی ، تنها  عده ای حدود 300 نفر به ندای نمایشگران خیابانی ی  یادآوری "حماسه 9 دی " پاسخ مثبت دادند . روز های قبل از آن ، با پوستر های بزرگ خیابان های تهران را  پوشش داده بودند ، و قرار بود سردار نقدی در این روز  "با شکوه " سخنرانی کند .اما تعداد مدعوین حتی از تعداد چسبانندگان پوستر های خیابانی هم کمتر بود ، و برگزار کنندگان ،  صلاح را در این دیدند که برای جلوگیری از آبروریزی های بیشتر  این  مراسم را لغو کنند .

در حالی که حتی عمله و اکره ی رژیم از این مراسم استقبال نکردند و ترجیح دادند در روز سرد زمستانی  کنار بخاری هایشان در خانه بمانند ، رئیس جمهوری اعتدال و وزرایش برای 9 دی سنگ تمام گذاشتند و آنرا مثل خود خامنه ای ، حماسه  ای پر شکوه خواندند . روحانی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت این روز برگزار شده بود گفت :

مردم زمانیکه احساس کردند به باورها و ارزش های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند(1)

نمی دانم در قاموس روحانی  ، واژه ی "مردم " به چه کسانی اطلاق می شود . آیا کسانی که به او امید بسته بودند تا شاید مقدمات ازادی ی موسوی و کروبی را پس از انتخاب شدن فراهم کند و فضای بسته سیاسی را باز کند مردم هستند یا جیره خورانی که برای ریختن خون معترضین 88 در 9 دی به خیابان ها آمده بودند  ؟ آیا نمی توان به سادگی عکس العمل یاس آمیز مردمی را که پس انتخاب روحانی به مقام ریاست جمهوی به خیابان ها امدند و شعار دادند : " برادر شهیدم رایتو پس گرفتم "   در چهره هاشان پس از شنیدن این سخنان مشاهده کرد ؟

  وزیر اطلاعات رژیم ، سید محمود علوی نیز در  رابطه با سر داده شدن شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" از سوی تظاهر کنندگان در عاشورای 88 گفت:

حماسه ۹ دی در سال ۸۸ نشان داد که مردم به دين و مقدساتشان پايبند هستند و زمانی که می‌بينند حرمت مقدساتشان ناديده گرفته می‌شود، طبيعی است که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند (2)

واین هم وزیر دفاع روحانی ، دهقان که پا را از همه فراتر گذاشت :

ملت ايران که از جسارت فتنه‌گران در روز عاشورا به ساحت امام حسين به خشم آمده بودند با حضور عظيم و ميليونی خو‌د ‌حماسه ۹ دی را در حمايت از ولا‌يت فقيه و فرهنگ ناب عاشورا خلق کردند (3)

آن دسته از اصول گرایانی که هنوز تاکتیک "نرمش قهرمانانه " خامنه ای را درک نکرده بودند و نمی فهمیدند که دستور مدارا و گفتگو با غرب را نه رفسنجانی ، بلکه خود ولی فقیه صادر کرده است ، حالا کم کم شیر فهم می شوند .آن ها شعله ی " انرژی هسته ای حق مسلم ماست " و " مرگ بر آمریکا "  را کاملا پایین کشیده اند . ذوب شدگان در ولایت حالا متوجه شده اند که گماشتگان خود جناب ولی فقیه در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در ماه مارس 2013 در یمن به شکل پنهانی با مقامات امریکایی در حال گفتگو برای رفع اختلافات فی ما بین بوده اند . آنها در صحنه ی مجلس شورا از زبا وزیر خارجه ، جواد ظریف شنیدند که نمی توان دو سیاست خارجه داشت ،و سیاست حارجی را خود ولی فقیه تعیین می کند . پس نسبت دادن وادادگی هسته ای به روحانی و رفسنجانی و ظریف  از سوی هواداران عقب مانده ی و بی شعور خامنه ای ، تفی بود  سر بالا که به صورت خودشان بر می گشت .سعی خامنه ای در هماهنگ کردن این دسته از هواداران عقب مانده ی خود ،  با کابینه ی روحانی است .اظهارات این هفته ی روحانی و وزرای کابینه ی او نشان داد که تلاش خامنه ای برای جوش دادن و آشتی دادن کابینه ی روحانی و طرفداران دو آتشه ولی کمی عقب مانده ی خود موفقیت آمیز بوده است .جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که اعضای آن را جمعی از فرماندهان سابق سپاه و وزارت اطلاعات تشکیل می دهد ، و در انتخابات 92 از جلیلی پشتیبانی کرده بود ، مراتب قدردانی و امتنان خود را از سخنان روحانی به مناسبت سالگرد 9 دی بیان داشت . روزنامه ی کیهان شریعتمداری نیز به همین مناسبت صفحه ی اول خود را به قدردانی از اظهارات روحانی اختصاص داد . (2) شریعتمداری همچنین در مراسم ختم مادر جواد ظریف ، وزیر خارجه ی روحانی و رئیس تیم مذاکره کننده با 1+5 شرکت کرد ، او را در آغوش گرفت و بر گونه هایش بوسه زد . (3)

موضع گیری روحانی و اعضای کابینه اش ، نفطه عطفی نه تنها  در رابطه ی این دولت با ذوب شدگان در ولایت ، بلکه با هواداران اصلاح طلب خود نیز بود .هواداران پرشوری که به خیال دستیابی به ازادی های سیاسی به او رای داده بودند و می پنداشتند با انتخاب او ، موسوی و کروبی از زندان ازاد می شوند و فضای سیاسی بازتر می شود و دارو دسته ی ولی فقیه عقب می نشینند ، با این موضع گیری جدید کاملا نا امید شده اند .این نا امیدی به آسانی در سایت ها و روزنامه های طیف سبز قابل مشاهده است . روحانی بیش از این نمی توانست بر توهمات آزادی خواهانه هواداران اصلاح  طلب خود دامن بزند و همزمان از پشتیبانی ذوب شدگان در ولایت بر خوردار باشد . روحانی اولی را فدای دومی کرد .

روحانی از این طیف سوء استفاده کرد .بر توهم و تخیل شان اجازه ی بالیدن داد تا تنور انتخابات سرد یازدهم گرم شود .نقش خائنانه و مزورانه این روباه بنفش که انتخابات ورشکسته  ی یازدهم را رونق داد فراموش ناشدنی است .

 مردم ایران اگر بطور جدی خواهان دست یابی به آزادی های سیاسی و عدالت اجتماعی هستند باید امید خود را به جناح های مختلف رژیم برای همیشه فراموش کنند .تنها با گذر از تمامیت جمهوری اسلامی و جناح های مختلف آن می توان اولین گام ها را در رسیدن به خواست های برحق و انقلابی برداشت .

اول ژانویه 2014

1.

http://www.ghatreh.com/news/nn17246072/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87

2.

http://www.mosalas.ir/NewsDetail.aspx?Ser_Id=2&News_Id=13030

3.

http://shahr.ir/fa/news/72590/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%AD%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%BE%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%88-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©