Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ برابر با  ۱۴ اگوست ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴  برابر با ۱۴ اگوست ۲۰۱۵
ترور و بمب گذاری ، حوزه جدید سرکوب حکومتی و نقض حقوق بشر

 

ترور و بمب گذاری،

 حوزه جدید سرکوب حکومتی و نقض حقوق بشر

 

رضا رییس دانا

 

ادامه اعدام قربانیان آسیب های اجتماعی در ملاعام، اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی، تشدید سرکوب زنان با تعیین جریمه سنگین به بهانه بی حجابی در خودروها، توطئه ترور رضا کعبی معاون دبیرکل "سازمان زحمتکشان کردستان ایران" و بمب گذاری در نزدیک مقر مرکزی "حزب کومله کردستان"، که در دو دهه اخیربی سابقه بوده اند، برخوردهای حذفی نمادین در چهارچوب مناقشات جناحی مرتبط با انتخابات پیش رو و مرتبط با موقعیت سیاسی گرایش های درون رژیم بعد از توافقات هسته ای، محورهای برجسته سرکوب و نقض حقوق بشر در هفته های اخیر بودند. این محورها به روشنی نشان می دهند که هسته اصلی قدرت، همانطور که پیش از این هم مورد تاکید ما بود، نه تنها بعد از عقب نشینی در زمینه برنامه هسته ای، حاضر به عقب نشینی در برابر مطالبات مردم ایران نیست، که برای مقابله با انتظارات روزافزون مردم در حوزه های خاصی دست به تعرض سازمان یافته هم زده است. به جان هم انداختن اپوزیسیون با سو استفاده رذیلانه دستگاه امنیتی رژیم از اختلافات سیاسی ایشان و بازگشت به دوره ترورهای برون مرزی، باز کردن حوزه جدیدی از سرکوب زنان به بهانه بی حجابی در خورودها، دو حوزه از این تعرض محسوب می شوند. خامنه ای و متحدان امنیتی و نظامی دستگاه ولایت همزمان برای جلوگیری از گسترش نفوذ باند رفسنجانی پس از توافق هسته ای، حکم زندان پسر او را هفته گذشته به اجرا گذاشتند. زمانی که برای عقب راندن رفسنجانی، پسرش را به گروگان می گیرند، پر واضح است که به هیچ وجه به اصلاح طلبانی که پشت رفسنجانی و روحانی قرار گرفتنه اند، اجازه بازگشت به قدرت از طریق انتخابات را نخواهند داد.

 تعرض رژیم را می توان درهم شکست مشروط به آنکه هوشیاری اپوزیسیون در برابر فعالیت عناصر نفوذی و باندهای ترور رژیم در خارج از کشور هوشیارتر عمل کند. و البته در همین زمینه مهم است که به دام تحریکات رژیم در کردستان نیفتاده، اجازه میلیتاریزه کردن منطقه را به آن ندهیم.

تکیه بر سازماندهی جنبش های مطالباتی مزد و حقوق بگیران با بهره برداری از اختلافات و مشاجرات دارو دسته های مافیایی درون و حاشیه رژیم هم، حوزه مهم دیگری در تقابل با سیاست رژیم است. این جنبش ها که در حال حاضر فعالان شاخص آنها در زندان هستند، می توانند با طرح مطالبات صنفی و جلب همبستگی مردم، حاکمیت را به چالش بکشند؛ فضا را تغییر دهند و عقب نشینی را در زمینه هایی به حاکمیت تحمیل کنند.

حساسیت بیشتر نسبت به سرکوب زنان و حمایت هر چه گسترده تر از حقوق و آزادی های زنان، همینطور مقابله و اعتراض مشترک در همه اشکال متصور علیه اعدام هم از محورهای مهم دیگری هستند برای عقیم گذاشتن اقدامات دستگاه سرکوب رژیم.

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ برابر با ۱۴ اگوست ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©