Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ برابر با  ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴  برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵
بیروت روز پیش تر

 

بیروت روز پیش تر

 

 

 

این مقاله کوتاه در هفته نامه سیاسی- فکاهی "کنق آن شنه " (مرغابی در زنجیر) این هفته در صفحه اول چاپ شده . دریایی از حرف حساب دردناک دارد!

 

 بهروز فراهانی

 

بیروت روز پیش تر

 

روز ۱۳ نوامبر ، در میانه شب، در حالیکه تیراندازی در پاریس پایان گرفته و  شبکه های اجتماعی از  هزاران پیام پریشان در جوش و خروش بودند ، " فیس بوک" دکمه " خبر سلامتی " را که اجازه میدهد با یک "کلیک "به دوستان و نزدیکان خبرسالم بودن خود را برسانند , فعال کرد.

روز پیش ، در بیروت ، داعش مرتکب مرگبارترین سوقصد ی شد که از زمان جنگ داخلی به این طرف در لبنان انجام گرفته بود. درست همانند پاریس کامیکازهای مجهز به جلیقه های انفجاری ، وارد "برج البراجنه"، واقع در حومه جنوبی بیروت، شدند. در این منطقه تحت نفوذ حزب الله لبنان ، در میان مردم شیعه مسلک، اولین تروریست بمب خود را منفجر کرد : انفجار ، سراسیمگی، فرارو پسرفت جمعیت . سپس اهالی محل بازگشتند تا به قربانیان کمک برسانند . در این زمان است که جانی دوم بمب خودش را منفجر کرد: 43 کشته و بیش از 230 زخمی. و همدردی حداقل بقیه دنیا .

خانم خبرنگار " نیویورک تایمز" ،در بیروت، اظهار تاسف کرد که چرا " فیس بوک " دکمه "خبر سلامتی" را به اهالی بیروت عرضه نکرد ، چیزی که درست فردا یش به فرانسویها ارائه شد. او مینویسد که یک پزشک لبنانی در بلوگ خود ، به تلخی شکوه کرد: "وقتی مردم ما می میرند ، هیچ کشوری خود را به رنگ پرچم ما در نمی آورد . وقتی مردم ما میمیرند دنیا سوگوار نمیشود " .  یک پیمایشگر ( انترنوت) زهرخندی زد و نوشت :" فیس بوک هم از دیگران درخواست نکرد تا پرچم لبنان را روی عکس های خود بگذارند ، در حالیکه مارک زوکربرگ خودش پروفیل خود را به رنگ " آبی – سفید – قرمز " در آورد. یک پیمایشگر دیگر می پرسد : " پس کجا هستند "# دعا برای بیروت " در تویتر ، در حالیکه "# دعا برای پاریس" مثل ویروس پخش شد. و یک بلوگ نویس دیگر پرسید: "آیا کسی حتی یک شمع هم برای ما روشن کرد؟"

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©