Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ برابر با  ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴  برابر با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵
دوست گردن زن ما عربستان سعودی

 

دوست گردن زن ما، عربستان سعودی

 

یان فلایش هاور(Jan Fleischhauer)

ترجمه  آزاده ارفع

 

عربستان سعودی در یک سال گذشته بیشتر از داعش گردن زده  است. بدون اسلام عربستان اسلام "داعش"نمی توانست وجود داشته باشد. چه زمانی باید چشم مان را برعواقب سیاست هایمان باز کنیم ؟

چند روز بعد ازعملیات ترور در پاریس جین آسلبورن(Jean Asselborn) وزیر خارجه لوکزامبورگ در مصاحبه با خبرگزاری آلمان، همه کشورهای اروپایی را فراخواند که  برای مقابله با بربرهای داعش با همدیگر همکاری کنند. او در این مصاحبه پیشنهاد کرد که منابع مالی داعش قطع شود.

آسلبورن در پاسخ به این سوال که چه باید کرد گفت:" کشورهایی هستند که مستقیم یا غیر مستقیم از داعش حمایت می کنند. در این رابطه باید کاری کرد. و این باید در اولویت ما قرار گیرد و برای آن  نیازی به  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیست، توضیح زیادی هم لازم نیست زیرا مسئله واضح است."

در حین گفتگو هنگامی که مصاحبه کننده از آسلبورن خواست که کشورهای حمایت کننده از داعش رانام  ببرد ناگهان تغییر عجیب و غریب در سخنان او به وقوع پیوست.

سوال:" شما می توانید  خیلی کوتاه  کشورهایی را  که از داعش حمایت می کنند نام ببرید؟"

جواب:" من این کشورها را نمی شناسم، اما کشورهایی هستند که هم از نظر مالی و هم از نظر نظامی از آنها حمایت می کنند. جنگ با  ایدئولوزی هدایت می شود و همینطور با اسلحه و پول. و زمانی که  هیچ  اسلحه و پولی در دسترس نباشد این جنگ بربرها  هم نمی توانست هدایت شود."

کوتاه سخن: دراروپا ما باید به طور مصمم علیه دشمنانمان قدعلم کنیم. اما متاسفانه  قادر نیستیم بگوئیم که این دشمنان چه کسانی هستند. و یا اینکه میدانیم که آنها  چه کسانی هستند ولی جرئت بردن اسم آنها را نداریم؟

  مجوز کسب موفق نمیتواند بدون  الگو باشد

داعش دنیا را با عملیات خشونت آمیز خود  آشفته ساخته است. ولی تروریسم نیز به میزان زیاد همچون زندگی واقعی است. بدون الگو هیچ  مجوز موفقی وجود ندارد.همه آن  چیزهائی که "داعش" به جوانان و هوادارانش وعده می دهد – مانند سربریدن، سنگسار، شلاق زدن- هم اکنون در عربستانی که در کنار گوش داعش قرار دارد به اجراء نهاده می شود.

مجازات در دولت اسلامی عراق و شام(داعش)  و عربستان سعودی به ترتیب زیر میباشد.

جدول اجرای مجازات                  "دولت اسلامی- داعش"                                    عربستان سعودی

اهانت به مقدسات دینی                      مجازات مرگ                                          مجازات مرگ

خوردن الکل                                  سنگسار                                                سنگسار

رابطه جنسی قبل از ازدواج                شلاق و تبعید                                           شلاق

دزدی                                         بریدن دست                                            بریدن دست

سرقت مسلحانه                               بریدن دست چپ و پای راست                      بریدن دست و پا

همجنسگرایی                                 مجازات مرگ                                        مجازات مرگ

برگشت از اسلام                             مجازات مرگ                                        مجازات مرگ

 

عربستان سعودی به مثابه استاد اعظم در راس  ترورعلیه زنان، همجنسگرایان و یا دگر اندیشان  شبه جزیره عربستان قرار دارد.امسال عربستان بیش از دولت اسلامی گردن زده است. حتی نوجوانان اعدام می شوند. برای "علی محمد باقر آل نمیر" جوانی که در 17 سالگی جرئت کرد که در تظاهرات علیه دربار سعودی شرکت کند حکم گردن زدن و مصلوب شدن صادر شد.  

روشن نیست که "آل نمیر" جوان به صلیب کشیده اند و یا گردن او زده شده است : بر خلاف برداران همفکر داعشی سوار بر وانت بارهای تویوتا، در ریاض گردن زدن ها را از طریق ویدئو به نمایش نمی گذارند. درعربستان لباس های بهتری هم به تن میکنند ولی تنها نوع لباس پوشیدن تفاوتی بسیار اندک میان این برادران همفکر ایجاد میکند. مسئله در این است که: داعش هیولائی شده که باید علیه آن جنگید. اما هنگامی که جهان آزاد میخواهد درباره نحوه پیروزی بر این هیولا به مشورت بپردازد سعودی ها هم در صندلی این مذاکرات حضور دارند.

به تازگی موسسه بروکینگز( Brookings) هواداران داعش در "تویتر" را محاسبه کرده است. به جز مناطق تحت تسلط داعش بیشترین هواداران داعش با فاصله بسیارزیادی با دیگران در عربستان سعودی قرار دارند. حتی اگر کمک مالی سعودی ها به داعش محل مناقشه باشد ولی در این حقیقت که سعودی ها  حامی اصلی ایدئولوژیک گردن زنندگان سیاهپوش داعشی هستند محلی از مناقشه وجود ندارد. جهاد گرائی خشن، شالوده تزلزل ناپذیر وهابی گری است؛ مذهبی که در پی برقراری خلافتی است که در آن باید همه چیز به گونه 1400 سال پیش باشد. بدون اسلام عربستان سعودی اسلام دولت اسلامی غیر قابل تصورمی بود.

رئال پلتیک(Realpolitik)  هواشمندانه ، رئال پلتیک احمقانه

اکنون صحبت دفاع از ارزش های ما است. شاید بهتر باشد که ما بیش از این با آنهایی که ادامه حیات یک دولت آپارتاید را امکان پذیر میسازند لاس نزنیم. دولت آپارتایدی که آفریقای جنوبی حتی دربدترین دوران اعمال تبعیض نژادی خود تنها نمونه پیش پا افتاده ای از چنین دولت آپارتایدی محسوب میشد. رژیم های آپارتاید معمولاً مالک چیزهایی هستند که  مورد نیاز دیگران است. در آفریقای جنوبی آن ها شامل طلا و الماس بودند که به مدد آنها قدرت مداران آپارتاید چشم پوشی دیگران را می خریدند. در عربستان سعودی آنها شامل نفت و حق بهره برداری نیروی هوائی آمریکا از پایگاه های این کشور است.

رئال پلتیک می تواند هوشمندانه و یا احمقانه باشد. وجه مشخصه رئال پلتیک هوشمندانه آن است که شما هنگامی که اختلافات ایدئولوژیک شروع میشود نقطه پایان به دیپلماسی نگذارید . در این زمینه میتوان به هلموت اشمیت اشاره کرد که دیروز در یک مراسم دولتی با او وداع گفته شد. رئال پلتیک بد زمانی شروع می شود که شما اختلافات را انکار کرده و درباره سرنوشت تاریکی که به مردم طرف مقابل حاکم شده خود را به حماقت میزنید. متاسفانه هلموت اشمیت در این مورد هم یک نمونه است.

"کمال داود"نویسنده الجزایری در یک مقاله بسیار خواندنی در"نیویورک تایمز" نوشت:  "دولت اسلامی یک مادر دارد : حمله به عراق" اما یک پدر هم دارد": عربستان سعودی همراه با مجموعه های مذهبی و صنعتی اش . تا زمانی که این مسئله  درک نشود ممکن است که در این یا آن نبرد پیروز شویم  اما جنگ را خواهیم باخت."

دو روز بعد از حمله تروریستی در پاریس اعضای " گروه 20" ( بیست کشور بزرگ صنعتی جهان)در بلک(Belek) ترکیه دور هم گردآمدند تا در باره جنگ علیه تروریسم به بحث بپردازند. در عکسی که از اعضای" گروه20"در رسانه ها منتشرشده است پادشاه عربستان" سلمان بن عبدالعزیز آل سعود " لبخند زنان در وسط  رهبران این کشورها ایستاده است. باید اذعان کرد که این اواخر درسطح رسمی به عربستان سعودی بد نمیگذرد.

همینطور در شورای حقوق بشر سازمان ملل این کشور توانسته  است به موقعیت بسیار بالائی دست یابد. اواسط سپتامبر سفیر عربستان در  سازمان ملل "فیصل بن حسن طراد" به یک جایگاه کلیدی انتخاب شد."طراد" اکنون در  کمیته ای نشسته است که گزارشگران ویژه حقوق بشر را- که از تمام دنیا در باره اجرای موازین حقوق بشر گزارش تهیه  می کنند-  انتخاب می کند. آدم خواران در نقش حامیان حقوق بشر: آیا می توان انتظاری بیشتر از این هم داشت؟

منبع: اشپیگل آنلاین

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ برابر با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©