Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ برابر با  ۲۷ اکتبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲  برابر با ۲۷ اکتبر ۲۰۱۳
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی (راه کارگر)

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی (راه کارگر)

 

در محكوميت اعدام جنايتكارانه ۱۸ نفراز زندانيان سياسي

 

 انتقام گیری عشیرتی، بنیان دستگاه قضائی جمهوری اسلامی

 

رژيم  قرون وسطائی  جمهوري اسلامي جنايتي ديگر آفريد. صبح روز شنبه ( چهارم آبان ماه ) حبيب الله گلپري پور، زنداني سياسي كرد  در زندان اروميه، رضا اسماعیلی (مامدی) در زندان سهرستان سلماس و ۱۶ تن ازهموطنان بلوچ در زندان زاهدان اعدام شدند. گلپری پور در مهرماه سال ۱۳۸۸ توسط  نیروهای اطلاعاتی – امنيتي رژيم در مهاباد بازداشت شده و سرانجام پس ازماه ها شکنجه‌ هاي وحشيانه در تاریخ ۲۴ اسفند ۸۸ در'' دادگاه انقلاب'' مهاباد به ریاست قاضی حدادی به اعدام محکوم  شده بود. رضا اسماعیلی هم در تیرماه سال ۸۸ به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) بازداشت و از سوی '' دادگاه انقلاب'' خوی به اعدام محکوم شده بود. همچنین اسامی و وضعیت بخشی از  ۱۶ نفر از  زندانیان بلوچ  كه در زندان زاهدان در يك اقدام انتقام جويانه كور بصورت گروگان كُشي اعدام شدند، منتشر شده است که اکثر آنها را جوانان بلوچ از شهرهای زاهدان، سراوان و  چهابهار تشکیل می دهد که چندین سال از عمر خود را در زندان های رژیم بسر برده بودند.

 

اقدام جنایت کارانه رژیم ددمنش جمهوری اسلامی در اعدام ۱۶ زندانی بلوچ، آنگونه که خود نیز اذعان کرده  است، اقدامی تلافی جویانه در برابر اقدام تروریستی سازمان جیش العدل ، از گروه های نزدیک به القاعده در بلوچستان،  که ۱۸ مامور مرزی رژیم را به قتل رساندند، بوده است. شیوه انتقام گیری آشکار در بلوچستان، و هم چنین اعدام دو جوان کرد در تلافی کشته شدن چندین تن  از پاسداران رژیم در کردستان،  نشاندهنده جوهر سیستم قضائی جمهوری اسلامی است. سیستم قضائی متکی به احکام عشیرتی عصر شترچرانی که  کل طایفه و قبیله را مسئول اقدامات فردی یکی از آعضای آن ها می داند. در تمام  سیستم های حقوقی دنیای مدرن، جرم و همچنین مجازات خصلتی دقیقآ فردی دارد و هیچکس را حتی اگر نزدیکترین خویشاوند مجرم باشد، نمی توان به اتهامی که دیگری انجام داده است مجازات کرد. اما در احکام  قضائی عشیرتی که اکنون  در دستگاه قضائی جمهوری اسلامی جاری است، جرم خصلت فردی ندارد و خصلت جمعی و قبیله ای داشته و مجازات نیز دامن جمع و قبیله  و وابستگان فرد متهم را می گیرد.  این انتقام گیری وحشیانه و اين جنايت سازمانیافته که بیان تروریسم دولتی است،  زماني صورت مي گيرد كه رژيم  جمهوري اسلامي با درماندگي تمام و در اوج استيصال سياست '' نرمش قهرمانانه '' رهبر رژیم  را در تعامل و دادن امتياز به دولت هاي غربي در پيش گرفته است. ولي درعين حال درب سياست رژيم در داخل كشور برهمان پاشنه ي هميشگي مي چرخد: سياست سركوب ، اعدام و ارعاب!  چرا كه رژيم جمهوري اسلامي در هراس از خيزش هاي مردمي،  همواره در كابوس دائمي بسر می برد و اکنون از وحشت خیزش های احتمالی مردمی  ، خوابش آشفته گشته است.

 

گرچه ماشين آدمكشي حكومت اسلامي در طول بيش از سه دهه حاكميت ننگين و سياه خود هيچگاه از كار باز نايستاده و همواره جان شهروندان را ستانده است، اما بي ترديد با حضور مردم در دفاع از جان انسان ها و درمقابله با اعدام ها، نه تنها مي توان تيغ تيز اين ماشين را كُند كرد بلكه مي توان و بايد هم  آن را از كار انداخت. هرگاه و هرجا كه مردم متحد و يكپارچه در ميدان حضور داشته اند توانسته اند رژيم جرم و جنايت را به عقب نشيني وادارند. رژيم جنایتکار اسلامی  مي تواند ده ها يا  صد ها  نفررا بكشد ( چنانكه تا حال چنين كرده است) يا  هزاران نفر را زنداني كند ( چنانچه تاكنون چنين كرده است) ولي ده ها يا  صدها هزار نفر را نه مي تواند بكشد و نه مي تواند زنداني كند. اين است آن برتري واقعي مردم در مقابل رژيمي سركوبگر و خون ريز كه ذره اي در سركوب مردم ترديد ندارد.

 

سازمان ما، اين اعدام هاي وحشيانه را بشدت محکوم می کند، همانگونه که اقدامات گروه هائی که به ریختن خون مردم عادی و بیگناهان دست می زنند را نیز محکوم می کند. به تجربه می دانیم که سرکوب های خونین و مخصوصآ اقدامات انتقام جویانه، نه تنها دست و بال گروه های وابسته و خشونت گرا نمی بندند بلکه به اقدامات جنایتکارانه آنها نیز حقانیت می دهد و به نفوذ و گسترش آنها کمک می کند.  

 

سازمان ما از همه ي آزادیخواهان و عدالت جويان، از احزاب و سازمان ها مترقی و نهادهای مدافع حقوق انسانی می خواهد که به اين جنایت جمهوری اسلامی اعتراض کنند. ما بر این باوریم که باید با اعتراضات گسترده جلوی اين جنايت هاي ضد بشري را گرفت. تنها با حضور مردم متشكل و سازمان يافته مي توان نه تنها به اين مهم دست يافت بلكه رژيم را هم از اريكه قدرت بزير كشيد. پس در مرگ اين قربانیان مظلوم تنها سوگواري نكنيم ، به سازماندهي  نیروهای مردمی در راه انقلابی برای روشنائی ، آزادی و خود حکومتی مردم همت گماریم!

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ برابر با ۲۷ اکتبر ۲۰۱۳

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©