Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ برابر با  ۰۹ نوامبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲  برابر با ۰۹ نوامبر ۲۰۱۳
اطلاعیه مشترک

 

 

اطلاعیه مشترک

 

برای متوقف کردن ماشین سرکوب واعدام رژیم جمهوری اسلامی متحد شویم!

 

 

اخبار منتشره ازایران گواه ادامه اعدام ها یکی پس از دیگری است .عصر روز جمعه سوم آبان ودر پی کشته شدن ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی در مرز سراوان (مرز میان بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان) ، صبح روز شنبه چهارم آبان  ۲ نفر از زندانیان سیاسی کرد و ۱۶ نفر از زندانیان سیاسی و عادی بلوچستان وهمچنین اعدام های ارومیه- کرمانشاه- لاکان رشت و... سرانجام جسد شیرکو معارفی فعال سیاسی و مدنی کرد که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در زندان مرکزی سقز اعدام شد. شیرکوه معارفی در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری با کومله دستگیر و از آن زمان به بعد در بازداشت وزارت اطلاعات و زندان شهر سقز بسر برد. او توسط حکمی در دادگاه انقلاب اسلامی سقز به عنوان محارب شناخته و به اعدام محکوم شد. همه اینان بدون برخورداری از کوچکترین حق دفاع ازخود  به جوخه‌های اعدام سپرده شدند.

اعتراف آشکاردادستان رژیم  به علت و نحوه اعدام گروهی زندانیان سیاسی ،  دال بر این است که این بار نیز بخشی از زندانیان سیاسی دربند،  قربانی انتقام جوئی و سیاست سرکوب و کشتار همیشگی‌ رژیم شده اند، این در حالیست که نام زانیار و لقمان مرادی و ....از زندانیان سیاسی هنوز در لیست اعدام رژیم  قرار دارد و خطر سر به نیست کردن، آنها را تهدید می‌کند .  

 

کارگران وزحمتکشان، ملل تحت ستم واستثمار!

 

فقدان آزادیهای سیاسی  و سرکوب  ابتدائی‌ترین خواست‌ها و مطالبات سیاسی،  اقتصادی ، اجتماعی  و فرهنگی  توده‌های زحمتکش مردم   و اعمال ظلم و ستم ، تشدید استثمار مضاعف و تداوم تبعیض بر ملیت‌ها و مذاهب مختلف، بهانه به دست گروه هائی داده است که اقدامات مسلحانه را تنها راه اقدام بدانند. وجود درگیریهای نظامی درمناطقی نظیر کردستان ، سیستان و بلوچستان ، خوزستان  و سایر مناطق محروم  کشور  امر غریبی نیست. از همین روست که  گروه  سنی مذهب  تندرو بنام «جیش العدل » وابسته به جریانات القاعده‌ای حمله به مرزبانان در سراوان را  برعهده گرفته  و اعلام کرده است که: «عملیات آنان در پاسخ به جنایات سپاه پاسدارن درسرزمین اسلامی سوریه .. ظلم وجنایت علیه اهل سنت ایران  ..» صورت گرفته است.

  

از منظر ما احزاب وسازمانهای امضا کننده این اطلاعیه مشترک 

 

 احزاب و گروه‌های ارتجاعی مذهبی  درسراسر منطقه ودرایران  ، چه درقامت  دولت‌های مستقر،  نظیر رژیم اسلامی حاکم بر ایران  وچه درلباس گروه‌های رنگارنگ اپوزیسیون،  تنها پیام آور مرگ و نیستی ، عقب ماندگی وخرافه پرستی و ضد آزادیهای سیاسی و عدالت اجتماعی درجامعه هستند ونماینده هیچکدام ازخواست‌ها ومطالبات آزادیخواهانه و انسانی توده‌های زحمتکش مردم نیستند و نمی توانند باشند. مبارزه علیه همه این گروه‌های ارتجاعی وافشا و طرد آنها یکی از وظایف سازمانها واحزاب انقلابی و وجهی از مبارزه طبقه کارگر و توده‌های تحت ستم برای استقرار آزادی و سوسیالیسم درایران و منطقه است.

 

ما اقدام ددمنشانه جمهوری اسلامی درکشتار زندانیان سیاسی را محکوم می کنیم . بیگمان مبارزه برای  پایان دادن به ستم و استثمار ، زور و سرکوب و مبارزه علیه تبعیضات جنسی، ملی، و مذهبی و غیره درگرو سرنگونی انقلابی نظام سرمایه داری حاکم  واستقرار آزادی و سوسیالیسم درایران است . برای سرنگونی انقلابی رژیم حاکم  واستقرار دولتی کارگری - شورایی   به احزاب و سازمانهای انقلابی  و مدافع راستین منافع طبقاتی  کارگران وزحمتکشان همراه گردید. درمحل‌های کار و زیست خود متشکل شوید.  

برای  متوقف  کردن ماشین سرکوب و اعدام رژیم،  متحد شده و خواستار آزادی زانیار و لقمان مرادی و همه زندانیان سیاسی و فعالین کارگری گردیم  و مبارزه برای آزادی و سوسیالیسم را گسترش دهیم.

 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری  جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

 

۱۴آبان ۱۳۹۲

 

اسامی امضاء کننده گان اطلاعیه  مشترک

۱-اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

۲-اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳-اتحاد فدائیان کمونیست

۴- حزب رنجبران ایران

۵-حزب کمونیست ایران

۶- حزب کمونیست ایران(مارکسیست- لنینیست-مائوئیست)

۷- سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) - کمیته مرکزی

۸ - سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) -هیئت اجرایی

۹- شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران-استکهلم

۱۰ - شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه-هامبورگ

۱۱ -  کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران - دانمارک

۱۲- کمیته دفاع از مبارزات کارگران ایران در فنللاند

۱۳- کانون همبستگی با کارگران ایران-گوتنبرگ

۱۴- کمیته بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران-ناظر

۱۵-  کمیته جوانان بلژیک

۱۶-  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۷-   کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال ،کانادا

۱۸- میز کتاب دانمارگ

۱۹-  نشست زنان چپ و کمونیست

۲۰- نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران-غرب آلمان

۲۱- هسته اقلیت

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©