Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ برابر با  ۲۵ مارس ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳  برابر با ۲۵ مارس ۲۰۱۴
اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در محکومیت اعدام جنایت کارانه مرزبان گروگان ایرانی توسط جیش العدل

 

ریختن خون در چرخۀ کور خشونت، به نفع مردم بلوچ نیست

 

 

گروه تروریستی جیش العدل که در ۱۷ بهمن ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده بود، در سوم فروردین ۱۳۹۳ خبر اعدام  یکی  از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر را اعلام کرد. جمشید دانایی فر، تنها گروگان درجه دار،  متولد ۱۳۶۶ محمد آباد سیستان و دارای مدرک دیپلم است که از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت شده بود. این مرزبان، دوسال پیش ازدواج کرده و نخستین فرزندش ۱۰ روزه است و هنوز پدر و فرزند، یکدیگر را ندیده بودند. این گروه تروریستی که اقدامات خود را در دفاع از منافع اهل سنت بلوچستان و  در انتقام از شرکت نیروهای رژیم اسلامی در حمایت از بشار اسد اعلام کرده، تهدید نموده اگر در برابر آزادی چهار مرزبان دیگر، ۳۰۰ زندانی بلوچ آزاد نشوند، بقیه گروگان ها را نیز خواهد کشت.

 

اقدام جنایتکارانۀ گروه جیش العدل، به احتمال زیاد با اقدامات جنایت کارارنه تر رژیم جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد. پیش از این نیز شاهد بودیم که زمانی که گروه جیش العدل ، ۱۴ مرزبان ایرانی را کشت، حکومت جمهوری اسلامی، ۱۶ زندانی بلوچ را در زندان زاهدان به دار آویخت. اکنون نیز با بی ثمر ماندن اقدامات دیپلماتیک وزارت خارجه  و وزارت کشور جمهوری اسلامی در جلب حمایت دولت پاکستان از یک سو و بی نتیجه ماندن اقدامات استاندار سیستان و بلوچستان در همکاری نزدیک با روحانیون اهل سنت و سران قبایل بلوچستان برای نجات جان گروگان ها، گروه های تندرو و مدافع  انتقام گیری خشن در بلوچستان، توجیه بیشتری برای اقدامات جنایتکارانه شان خواهند یافت. بی جهت نیست که سایت های وابسته به شیعیان تندرو سیستانی با توجه به  سیستانی بودن جمشید دانائی فر تیتر می زنند: « شهیدی که راه انتقام هم رزمانش را گشود» و «راه انتقام گشوده تر از هر زمانی به نظر می‌رسد». گروه جیش العدل نیز با کشتن جمشید دانائی فر که سیستانی بود، آگاهانه در تلاش است تا شعله های جنگ فرقه ای شیعه  و سنی یا زابلی و بلوچ را مشتعل تر سازد. سیاستی که از سوی برخی قدرت های منطقه ای با شدت و به هزینه کردن های زیاد دنبال می شود.

 

نگاه سیاسی ـ امنیتی به مسائل بلوچستان از سوی مقامات حکومت اسلامی ، تبعیض های نهادینه شده علیه ملیت های تحت ستم کشور و در اینجا مردم نجیب بلوچ؛ بی توجهی به حق تعیین سرنوشت شان در شرایطی که میزان تحصیل کرده گان دختر و پسر بلوچ به شکل چشم گیری در حال گسترش بوده و هست و استعدادهای شکوفائی به بَر نشسته است؛  دامن زدن به اختلافات شیعه  و سنی و تحت فشار قرار دادن فعالان مدنی و حتی روحانیان اهل سنت؛ بی اعتنائی آشکار به رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی در استان، همه و همه از عواملی است که زمینه ساز شکل گیری و رشد و یارگیری گروه های تروریستی و گاه  وابسته به قدرت های منطقه ای و جهانی شده است. اگر ارتباطات نزدیک گروه «جندالله» با سازمان های امنیتی ـ اطلاعاتی  آمریکا و اسرائیل سال ها پوشیده ماند، اما ارتباطات گروه جیش العدل با شبکه های امنیتی گروه های سلفی درگیر در جنگ سوریه، از سوی این گروه، بارها مورد تائید و تاکید قرار گرفته است و بسیاری از فعالیت های رسانه ای این گروه به زبان عربی است. اما آنچه باعث شده و می شود که برخی از جوانان بلوچ به این گروه بپیوندند و در دام سیاست های تروریستی آن قرار گیرند؛ شرایطی است که رژیم جمهوری اسلامی در این استان بوجود آورده است: بیکاری بالای جوانان و بی آیندگی این نسل امید؛ سیاست های سرکوبگرانه و انتقام گیرانه؛ فشار و توهین علیه اهل سنت و بی اعتنائی آشکار به مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم بلوچ.

 

سازمان ما ضمن محکوم کردن سیاست های تبعیض آمیز و نگاه سیاسی ـ امنیتی حکومت اسلامی در مورد مردم نجیب بلوچ و بویژه محکوم کردن سیاست های انتقام گیرانه کور این رژیم، اقدامات گروه تروریستی جیش العدل را نیز محکوم می کند و اعدام جنایت کارانه جمشید دانائی فر، مرزبان به گروگان گرفته شده را اقدامی ضدبشری می داند. ما بر این باوریم این گونه اقدامات هیچ نفعی برای مردم بلوچ و معتقدان اهل سنت بلوچستان ندارد. ما همچنین هر نوع اقدام انتقام گیرانه رژیم اسلامی در این رابطه را  پیشاپیش بشدت محکوم می کنیم.

 

سازمان ما بر این باور است که تنها راه خشکاندن ریشه این اقدامات جنون آمیز دوطرفه و متوقف کردن چرخۀ کور خشونت در این استان، احترام جدی به حق تعیین سرنوشت ملت بلوچ و ایجاد شرایطی است که هموطنان بلوچ مان بتوانند با شرایطی برابر و بصورتی داوطلبانه در کنار دیگر ملیت های ساکن این کشور چند ملیتی، احساس آسایش و آرامش کنند و برای زندگی بهتر و انسانی تر تلاش نمایند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری سلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه-شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۱۴

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©