Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ برابر با  ۲۳ جولای ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳  برابر با ۲۳ جولای ۲۰۱۴
اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در اعتراض به کشتار مردم فلسطین

 

به قتل عام جنایتکارانۀ مردم فلسطین در "گتوی" غزه اعتراض کنیم

 

 بیش از دو هفته است که ماشین جنگی اسرائیل با شقاوتی وصف ناپذیر دوباره به حرکت در آمده است. نژاد پرستان اسرائیلی با بهانه قراردادن قتل سه جوان اسرائیلی ، بدون آنکه عاملان قتل آنها را شناسائی کرده باشند مجددآ  به تنبیه جمعی مردم فلسطین اقدام کرده اند.  دولت نژادپرست اسرائیل پس از دستگیری های گسترده در کناره باختری رود اردن و نوار غزه، از زمین و هوا و دریا بر سر یک میلیون و هشتصدهزار فلسطینی که در گتوئی به نام غزه به محاصره درآمده اند،  بمب می ریزد. گتوی غزه باریکه ای است از سرزمین های اشغال شده فلسطینی با طول ٤١ کیلومتر که عرض آن بین ٦ تا ١٢ کیلومتر ، و کل مساحت آن حدود ٣٦۰ کیلومتر مربع است. ساکنان این بزرگترین زندان جهان در محاصره کامل اسرائیل قرار گرفته و از تمامی مظاهر زندگی عادی محروم گشته اند؛ آب و برق و مواد غذائی شان  تمامآ در اختیار دولت اسرائیل است؛ بیمارستان و مدارس و مساجدشان را ویران می کنند و با استفاده از تاکتیک ارتش نازی برای مقابله با قیام قهرمانۀ یهودیان گتوی ورشو در 1943  با منفجر کردن خانه به خانه و قتل عام ساکنان آن می خواهند مقاومت دلاورانۀ  مردم غزه  را در هم بشکنند. جنایت کاران جنگی حاکم بر اسرائیل، پس از آنکه از سرگیجه ناشی از انقلابات عرب بیرون آمدند و با فروکش و شکست این انقلابات، فرصت را برای تشدید سیاست پاکسازی قومی شان در قبال مردم فلسطین مغتنم شمرده و در مخالفت با تلاش سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس برای همکاری و برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل دولت وحدت ملی، کشتار مردم بی دفاع فلسطین را گسترش داده اند.

 

قتل عام بیشرمانۀ مردم فلسطین زیر نگاه مردم جهان جریان دارد. سران قدرت های جهانی و  رهبران به اصطلاح "جامعه جهانی" از حق "دفاع مشروع" دولت اسرائیل حمایت کرده  و همزمان موشک پرانی های حماس را محکوم می کنند.  آنها بیشرمانه از دولت اسرائیل می خواهند که در کشتار مردم فلسطین "حد و اندازه" نگهدارد.  آنها حامیان این کشتار و جنایت جنگی آشکار هستند. آنها شریک جنایت کاران جنگی اسرائیل اند. آنها با رسانه های مسلط جهانی شان خاک به چشم مردم جهان می پاشند. نباید فراموش کرد که این حماس نبود که ابتدا موشک پرانی را آغاز کرد. این دولت و  ارتش اسرائیل بود که با بهانه قراردادن قتل سه جوان یهودی، بمباران وحشیانه غزه را در دستور کار خود قرار داد. بمبارانی که تاکنون  جان بیش از ششصد\هفتصد فلسطینی را گرفته و چندین هزار زخمی و صدها هزار آواره در پی داشته  است. در برابر این تهاجم همه جانبه، در برابر عدم پایبندی دولت اسرائیل به مفاد قرارداد آتش بس 2012، در برابر محاصره کامل نوار غزه، در برابر دستگیری مجدد تمامی زندانیان آزاد شدۀ فلسطینی، در برابر بلوکه کردن چندین ماه حقوق کارمندان غزه و در برابر تمامی این جنایات ضد بشری ، مردم فلسطین و بویژه ساکنان غزه دست به مقاومت زده اند. مقاومت آنها در هر شکل و شیوه ای حق مسلم آنهاست. دفاع دلاورانه مردم فلسطین برای حق حیات و زندگی در خانه و کاشانۀ خود حق انسانی آنها است؛ مبارزه مردم و آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی شان ، برای زندگی در میهن شان، حق انکارناپذیر آنهاست. حقی که دولت نژادپرست اسرائیل و حامیان امپریالیست و  متحدان مرتجع  بر نمی تابند.

 

اما مردم فلسطین تنها نیستند. مقاومت قهرمانانۀ آنها از سوی تمامی آزادیخواهان و برابری طلبان جهان مورد حمایت قرار گرفته و می گیرد. کارگران، تهیدستان و زحتمکشان سراسر جهان در کنار آنها قرار دارند. بسیارند زنان و مردان آزادۀ در تمامی کشورهای جهان که خود را در کنار مردم فلسطین قرار می دهند؛ در غم و رنج آنها شریکند؛ با آنها اشک می ریزند، بر مرگ کودکانشان می گریند و خشم و نفرت خود علیه جنایت کاران جنگی و سیاست یک بام و دو هوای "جامعه جهانی" را فریاد می کنند. امروز، میدان های مرکزی برلین، فرانکفورت، پاریس، استکهلم ، لندن و بسیاری دیگر از شهرهای جهان، میدان همبستگی با مردم قهرمان فلسطین شده است. البته در این میان کم نیستند واپسگرایان و تاریک اندیشانی که بر غم مردم فلسطین اشک تمساح می ریرند و نفرت یهودستیزانه کور و متحجرانه شان را توجیه می کنند. اما مردم فلسطین به حمایت چنین تاریک اندیشانِ واپسگرا نیازی ندارند. آنها باری از غم مردم فلسطین بر نمی دارند بلکه بر آتش ماشین جنگی اسرائیل بنزین می پاشند.

 

سازمان ما، خود را در کنار مردم قهرمان و مظلوم فلسطین می داند و از مبارزات آنها برای زندگی شرافتمندانه و انسانی در خانه و کاشانۀ خود و در کنار خواهران و برادران اسرائیلی شان دفاع می کند.

 

سازمان ما جنایات جنگی دولت دینی و  نژاد پرست اسرائیل در حق مردم فلسطین و تبلیغات زهرآگین شان برای تحمیق کارگران و زحمتکشان اسرائیل را بشدت محکوم می کند.

 

سازمان ما سکوت شرم آور رسانه های مسلط قدرت های به اصطلاح "جامعه جهانی" و سیاست های دورویانه و یک بام و دو هوای این قدرت ها در حمایت از کشتار ددمنشانه مردم فلسطین را بشدت محکوم می کند.

 

زنده باد همبستگی بین المللی در حمایت از مبارزات مردم فلسطین

زنده باد آزادی ! زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ برابر با ۲۳ جولای ۲۰۱۴

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©