Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ برابر با  ۰۵ نوامبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳  برابر با ۰۵ نوامبر ۲۰۱۴
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در اعتراض به دستگیری فعالان رسانه ای

 

آمران اسیدپاشی ها به دستگیری معترضان روی آورده اند!

 

 اسیدپاشی های زنجیره ای عوامل و باندهای نزدیک به بیت رهبری، آنچنان باعث رسوائی دستگاه ولایت شده که فرمان آمده تا افشاگران اسیدپاشی ها را به جرم اعتراض به این جنایت های سازمانیافته دستگیر کنند. حملات همآهنگ ائمه جمعه در سراسر کشور به افشاگری ها علیه اسیدپاشی؛ ممنوعیت رسانه های گروهی از پخش اخبار حملات شیمیائی حکومتی علیه زنان و تهدیدات مقامات انتظامی و امنیتی علیه فعالان شبکه های اجتماعی، از اقدام همآهنگ آمران اسیدپاشی های زنجیره ای برای پوشاندن رسوائی جندش آورشان پرده برمی دارد. حالا دیگر با قطعیت می توان گفت که اسیدپاشی های زنجیره ای توسط باندهای حکومتی سازماندهی شده است.

 

دستور  بیت "آقا" برای "جمع" کردن ماجرا و جلوگیری از "کش" دادن آن، دامان فعالان رسانه ای و  کاربران شبکه های اجتماعی را گرفته است. در بحبوهۀ ابراز خشم مردم اصفهان به جنایات حاکمان در اسیدپاشی های زنجیره ای، مقامات امنیتی رژیم با دستگیری زهرا محمدی، سردبیر ایسنای اصفهان و صنم فارسی، دبیر اجتماعی ایسنا  به این اعتراضات پاسخ دادند و در پی آن  آریا جعفری، عکاس و مسئول عکس خبرگزاری ایسنا در اصفهان را به "اتهام سنگین" و "جنایت" غیرقابل بخشش انتشار عکس های تظاهرات مردم اصفهان بازداشت کردند. اما این پایان ماجرا نبود. هفته پیش مهدیه گلرو را تنها  به دلیل انتشار یک خاطره در فسبوک که در آن از تهدید به اسیدپاشی از سوی حراست دانشگاه و ترس جانکاه آن تهدید،  سخن رفته بود،  مجددآ به پشت میله های زندان بردند. جائی که او سال های زیادی را در آن سپری کرده و به تازگی آزاد شده بود. دو روز پیش نیز مریم سادات یحیوی، فعال پرشور شبکه های اجتماعی را به دلیل اعتراض سرسختانه اش به جنایت اسیدپاشی های زنجیره ای، در خانه اش بازداشت کردند. مریم، فعال اجتماعی و کنشگر مدنی است که مدت ها در زندان بوده و همزمان هم با غول سرطان دست و پنجه نرم می کند و هم با حکومتی  که از سرطان بدتر است. پیش از این نیز شاهد بازداشت ناهید گرجی فعال شبکه های اجتماعی در مشهد بوده ایم که به اتهامات واهی به بند کشیده شده است. محکومیت یک سالۀ غنچه قوامی به اتهام "جنایت سنگین"  و "اقدام براندازانۀ" تلاش برای تماشای مسابقه  تیم ملی والیبال را نیز باید بر این سیاهۀ اقدامات بیشرمانۀ  رژیم افزود. هم زمان شاهد دستگیری ده ها نفر از مردم سنندج  هستیم که در حمایت از مقاومت درخشان زنان و مردان کوبانی و اعلام همبستگی با آنها در دهم آبان ماه به خیابان ها آمدند. گسترده گی این دستگیری ها به حدی بوده  که تجمع مردم  را در جلو زندان سنندج برای پی‌ گیری وضعیت دستگیر شدگان در پی داشته است.

 

دستگیری فعالان رسانه ای و کاربران  شبکه های اجتماعی به جای دستگیری اسیدپاشان زنجیره ای بروشنی نشان می دهد اولآ ـ حاکمیت که با طرح "آمران به معروف و ناهیان از منکر" جنگی علیه مردم را سازماندهی کرده است، نمی خواهد و نمی تواند مجریان دستورات خود را دستگیر کند و ثانیآ ـ از افشای جنایت هایش و انفجار خشم مردم بشدت نگران است و از این رو تلاش می کند با دستگیری خبرنگاران رسانه ای و فعالان شبکه های اجتماعی، موج رعب و وحشتی را که قرار بود اسیدپاشی های زنجیره ای ایجاد کند،  خود با اقدام مستقیم بوجود آورد. اما این اقدامات بیش از آن که مردم را بترساند، ترس و وحشت رژیم را به نمایش می گذارد. همین ترس باعث شده تا  مقامات امنیتی رژیم  از همبستگی مردم ایران و بویژه مردم کردستان با مبارزات و مقاومت مردم کوبانی نگران شوند  و با دستگیری فعالان مدنی شرکت کننده در گردهم آئی ها، به آن  پاسخ می دهند.

 

سازمان ما دستگیری تلاشگران حقوق ملیت های کشور؛  خبرنگاران رسانه ها ، کنشگران شبکه های اجتماعی و فعالان مدنی را بشدت محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همۀ  آنهاست. ما همچنین از تمامی سازمان های سیاسی و تشکل های مدافع حقوق زنان و حقوق بشر می خواهیم در برابر این دستگیری های گسترده واکنش نشان داده و اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند. ما از همه فعالان سیاسی، کنشگران مدنی، مدافعان حقوق ملیت های تحت ستم  و کوشندگان عرصه های اجتماعی درخواست می کنیم خانواده های دستگیر شده گان را تنها نگذارند. با چنین همراهی هائی است که می توان روحیه همیاری و همبستگی را بصورتی توده ای گسترش داد و سیاست وحشت آفرینی رژیم را در هم شکست.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه-شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ برابر با ۰۴ نوامبر ۲۰۱۴

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©