Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ برابر با  ۱۸ مارس ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳  برابر با ۱۸ مارس ۲۰۱۵
پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پیام نوروزی

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

نوروز و مقدم بهار خجسته باد

 

 

بهار از راه می رسد و نوروز بر در می کوبد. مردم  کشور ما، این به پای دارندگان آتش ها و ستایشگران بهار، سبزه و گل، امسال هم همچون سی و شش سال پیشین، با شور و شوقی همیشگی به استقبال بهار و نوروزی می روند که سردمداران جهل و خرافه پرستی، سال هاست آن را سنتی غیراسلامی و کفر آمیز قلمداد می کنند. اما مردم ایران در نبرد فرهنگ ستایشگر بهار، نوزائی طبیعت و پیروزی سبزه و جوانه بر زمستان، با فرهنگ ستایشگران مرگ و گریه و زاری، بر منادیان جهل و واپسگرائی بصورت قطعی  پیروز شده اند. مراسم چهارشنبه سوری امسال هم نشان داد که تمامی تلاش های تاریک اندیشان حاکم  برای کم رنگ کردن یا  به فراموشی سپردن  این رسم زیبا در فرهنگ دیرپای ایرانی، با شکست خفت باری روبرو شده است . مردم نشان داده اند  با همه مصیبت ها ، تنگدستی ها  و شرایط بسیار اسف باری که در آن گرفتار آمده اند، مراسم عید نوروز را  پاس می دارند و سیزده بدر را به روز همبستگی سراسری تبدیل می کنند. حالا دیگر ثابت شده است که بهار، سبزه و گل در فرهنگ ایرانی و در حوزه جغرافیائی این فرهنگ ریشه عمیقی دارد . ستایش بهار در فرهنگ ایرانی ، بیان  دفاع از جوانی  و نوشدن است،  در حالی که حاکمان اسلامی مدافع  فرهنگ مدیحه سرایان مرگ و مداحان گریه و زاری بوده و هستند و در تقابل این دو فرهنگ،  فرهنگ حاکمیت از فرهنگ دیرپای ایرانی  شکست سنگینی خورده است.

 

مردم کشور ما، در شرایطی به استقبال سال نو می روند که امسال هم با عواقب سیاست های ویرانگرانۀ حاکمیت اسلامی دست و پنجه نرم کرده اند. حاکمیتی که همچون قصابان ساطور به دست، تلاش کردند بهار آزادی ۵۷ را به زمستانی دیرپا تبدیل کنند. شب پرستان برای حاکم کردن یخبندان زمستانی، چه گل ها که پرپر نکردند؛ چه جوانه ها که قطع نکردند؛ چه شاخه ها که نشکستند؛ چه درختان تنومند مقاومت که از ریشه نکندند؛ و در نتیجه آن ویرانه ای بر جای گذاشته اند با اقتصادی ورشکسته، کارخانه های تعطیل شده، اخراج های گسترده،  قدرت خریدی بسیار پائین همراه با فقر، گرانی و بیکاری در چنبره تحریم های ویرانگر، سرکوب لجام گسیخته،  گسترده گی فحشاء، بی آیندگی جوانان، اعتیادی فراگیر؛ محیطی زیستی ویران همراه با کم آبی های نگران کننده، ریزگردهای خفه کننده و هوای آلوده و جاده های مرگ آفرین. سیاست های بشدت سرکوبگرانۀ حاکمیت اسلامی، خانه نشین کردن زنان، به صلابه کشیدن فعالان ملیت های تحت ستم، محدود کردن آزادی اندیشه دگراندیشان دینی و غیردینی و خاموش کردن هر ندای مخالفی را با بیرحمی تمام به پیش برده است. اما هم زمان در دایرِۀ جدال دائمی جناح ها و باندهای حکومتی، هر روز شاهد افشای اختلاس های هزاران هزار میلیاردی، حیف و میل اموال عمومی، خودمانی سازی بخش های اصلی اقتصاد دولتی و منابع و معادن کشور؛ همراه با پروار کردن بخش های  نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، لباس شخصی های قمه به دست، منبرنشینان مدیحه گو و بنیادها و نهادهای جیره خوار رهبر هستیم.

 

در برابر شب پرستان، مردم پرافتخار ایران، ملیت های دلاور این سرزمین و همه حافظان فرهنگ ستایشگر سبزه، گل، بهار، سرزندگی، شادی و طراوت جوانی بیکار ننشستند. آوازۀ مقاومت پرشکوه و روزانه و همیشگی این ستایشگران شادی و زندگی انسانی، به چهارگوشه جهان رسیده است و الهام بخش بسیارانی شده است. در چنین شرایطی بشدت سخت، مبارزه بخش های گوناگون مردم، امسال هم  با جسارت بی نظیری ادامه داشته است. مبارزات گسترده کارگران کشور در واحدهای گوناگون صنعتی ، خدماتی و آموزشی ، مایۀ امید بسیاری است. مبارزات درخشان کارگران سنگ معدن بافق و دیگر واحدهای بزرگ، مبارزات درخشان معلمان، بویژه مبارزه سراسری شان در دهم اسفند ماه ۱۳۹۳، مبارزه مداوم پرستاران، همه و همه بیانگر مقاومت کارگران و زحمتکشان این مرز و بوم است. نافرمانی مدنی زنان کشور در برابر آپارتاید جنسی به امری روزانه تبدیل شده و امان از نیروهای سرکوب رژیم ربوده است. مقاومت جوانان در برابر بایدها و نبایدهای حاکمیت و برای پاسداری از شادی و طراوت جوانی، آنچنان گسترده است که ترس را بر جان خطبه خوانان مرتجع نیز انداخته است. مقاومت مردم ملیت های تحت ستم و مبارزه برای احقاق حقوق شان و از جمله مبارزه برای آموزش به زبان مادری، حاکمیت اسلامی را با چالشی بزرگ روبرو ساخته است. بر این لیست مقاومت و مبارزه باید مبارزه درخشان نویسندگان، شعرا، فیلم سازان، هنرمندان و موسیقی دانان کشور را افزود که با جسارتی وصف ناپذیر از فرهنگ و ادب زیبا و غنی این مرزوبوم در برابر ایلغار واپسگرائی و طرفداران فرهنگ تاریک اندیشی با چنگ و دندان دفاع می کنند.

 

سالی که در پیش رو داریم، سالی است که این رزم همیشگی مردم  با قدرتی بیشتر جریان می یابد. اکنون با قاطعیت می توان گفت، مردم بصورتی روزانه در عرصه های گوناگون، مقاومتی شکوهمند را سازمان می دهند و این مقاومت همچون جوانه ها، غنچه ها و جویبارهای طبیعت اینجا و آنجا خود را نشان می دهند. اما برای آنکه این جویبارهای امیدبخش مبارزه به سیلی بنیان کن بدل شوند، باید که راه های ایجاد همبستگی مبارزاتی  بخش های گوناگون  جنبش های مردمی را یافت و این همگرائی را با قدرت تمام سازمان داد. باید که جنبش مطالباتی کارگران و زحمتکشان با جنبش های آزادیخواهانه و برابری طلبانه ، با مبارزات روزمره علیه تبعیض های جنسیتی، ملی، مذهبی و فرهنگی  گره بخورد و یک جنبش سراسری برای سرنگونی استبداد سیاه مذهبی و تاریک اندیشی  بوجود آورد تا راه برای ایجاد شرایطی که مردم، خود قدرت را بدست بگیرند، فراهم آید. تنها قدرتی که با اتکاء مردم  و برای مردم ایجاد شود، می تواند آینده بهتری را برای همگان رقم زند. تنها قدرت سازمانیافته مردم است که می تواند یخبندان زمستانی را در هم بشکند و بهار آزادی را رقم بزند و جوانه های  سوسیالیسم را همچون  بهار جامعه شکوفا سازد. نباید فراموش کرد که سوسیالیسم به عنوان  جوانی و بهار جامعه، زمینه شکوفائی استعدادهای بی کران مردم را فراهم می آورد، به آنها جسارت و اعتماد به نفس می بخشد، صدای بی صدایان را به گوش همگان می رساند و هیچ پنداشته شدگان را بر سرنوشت خود مسلط  می سازد و زندگی شایسته انسانی را برای همگان به ارمغان می آورد. فرارسیدن بهار طبیعت و سر برآوردن سبزه و جوانه و گل، می تواند یادآور ضرور ت بهار اجتماعی، یعنی نبرد برای راهپیمائی بسوی سوسیالیسم باشد.

 

سازمان ما، فرارسیدن بهار ، مقدم نوروز باستانی و آغاز سال ۱۳۹۴  را به همۀ هموطنان و به همۀ آنهائی که این سنت دیرپا  و این فرهنگ ستایشگر بهار را جشن می گیرند، تبریک می گوید و برای همۀ آن ها سالی سرشار از امید برای ساختن دنیائی بهتر آرزو می کند.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی  زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ برابر با ۱۸ مارس ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©