Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ برابر با  ۱۹ آوريل ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴  برابر با ۱۹ آوريل ۲۰۱۵
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پیرامون تلاش برای بازگرداندن پناهجویان ایرانی از استرالیا

 

همدستی استرالیا با رژیم  صدرنشین اعدام ها بر سر جان پناهجویان  ایرانی را بشدت محکوم می کنیم

 

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا پس از ۱۲ سال به ایران سفر کرد و با رئیس جمهور رژیم، وزیر خارجه، دبیر شورای امنیت ملی و مشاور بین المللی رهبر رژیم دیدار کرد. هر چند در این مذاکرات مسائل گوناگونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اما مهمترین علت این سفر، تلاش برای بازگرداندن پناهجویان ایرانی است که جان خود را در دست گرفته و گاه سوار بر امواج خروشان اقیانوس برای نجات از جهنم جمهوری اسلامی راهی استرالیا شده اند و مجبور گشته اند سال ها در بازداشتگاه‌ها و کمپ‌هایی در داخل و خارج از خاک استرالیا  و بویژه در جرایز دورافتاده، سخت ترین شرایط را تحمل کنند. در چنین شرایطی وزیر خارجه دولت دست راستی استرالیا، به بهانۀ توافق لوزان و چشم انداز مناسبات بهتر با تهران، در تلاش است جان پناهجویان ایرانی را با رژیم صدر نشین اعدام ها معامله کند. بر متن چنین شرایطی است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم در نشست خبری مشترک با همتای استرالیایی اش تاکید کرد: «یکی از نگرانی‌های مشترک ایران و استرالیا موضوع سوءاستفاده گروه‌های غیرقانونی از تجارت انسان و سوءاستفاده از شهروندان ایرانی برای انتقال به استرالیا و نیز نحوه برخورد با آنها ست» و افزود: «در مذاکرات امروز قرار شد گفت‌وگوهای کنسولی میان دو کشور ادامه یابد تا مشکلات و معضلاتی که دراین‌زمینه وجود دارد، مورد بحث و بررسی و حل‌وفصل قرار گیرد».

 

تلاش دولت دست راستی استرالیا برای توافق با رژیم جنایت کار اسلامی که عامل اساسی تبعید، مهاجرات ، پناهندگی و آوارگی پنج میلیون ایرانی از کشور خودشان است، اقدامی بشدت ضدانسانی و مخالف نص صریح منشور حقوق بشر و حق پناهندگی است. پیش از این نیز شاهد تلاش دولت های کانادا، دانمارک و چند کشور دیگر اروپائی بوده ایم که برای پاسخ به گرایشات خارجی ستیزانۀ پاره ای از جریانات و گروه های کشورشان، سخت کردن شرایط پناهندگی و حتی لغو تابعیت پناهجویانی که به کشورشان رفت و آمد می کنند، را در دستور کارشان قرار داده اند. اقدام وزیر خارجه استرالیا برای معامله بر سر جان پناهجویان ایرانی را باید نقطه اوج این تلاش رذیلانه دانست که از سوی دولت های مدعی دفاع از "حقوق بشر" صورت می گیرد. دولت استرالیا و دیگر دولت های اروپائی بجای فشار وارد آوردن بر رژیم اسلامی به عنوان عامل اساسی فرار و آوارگی میلیون ها ایرانی، فشار بر پناهجویان را در دستور قرار داده اند و به بدترین بدعت ممکن، یعنی همدستی با رژیم جنایت کاری دست یازیده اند که صدرنشین اعدام ها در جهان است.

 

سازمان ما ضمن محکوم کردن این بدعت رذیلانه و ضمن دفاع قاطع از حق پناهندگی تمامی پناهجویان ایرانی برای انتخاب محل زندگی امن و عاری از فشار و نگرانی، از همه مردم آزاده ، فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر تقاضا می کند در برابر این بدعت کثیف بایستند و با مراجعه به تشکل ها، نهادها ، فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر در تمامی کشورها و بویژه استرالیا، این ترفند رذیلانه را افشاء کرده و زمینه فشار افکار عمومی در این کشورها  علیه دولت هایشان  را فراهم آورند. ما از همۀ احزاب،  سازمان ها ، تشکل ها و فعالان ایرانی خارج از کشور تقاضا می کنیم در همکاری گسترده با همدیگر و سازماندهی تظاهرات، اعتصاب غذا، و دیگر اقدامات مشترک علیه این اقدام غیرانسانی دست به کار شوند. در شرایط بشدت حساس کنونی، اقدام مشترک و همگانی ایرانیان خارج از کشور در دفاع از جان پناهجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که وزیر خارجه استرالیا بتواند با دولت جمهوری اسلامی بر سر جان و زندگی پناهجویان ایرانی به توافق برسد، راه برای اقدامات مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپائی و کانادا نیز فراهم خواهد شد و زمینۀ وارد آوردن فشار سنگین تر بر پناهجویان ایرانی آماده تر خواهد گشت. از نظر دور نداریم که در صورتی که این تلاش های بیشرمانه  به نتیجه برسد و استرالیا  و دیگر کشورهای مشابه، ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را کشوری امن اعلام کنند، آنگاه امکان استفاده از حق پناهندگی به پائین ترین حد خود خواهد رسید و عملآ به امری محال تبدیل خواهد گشت و این به معنای آن است که آنها یا مجبورند در کمپ ها، زندان ها و اردوگاه های خطرناک در چهار گوشۀ جهان بپوسند؛ یا روانۀ زندان های جمهوری اسلامی گردند و حتی زیر شکنجه  قرار گیرند و پای چوبه های اعدام جان بسپارند.

 

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ برابر با ۱۹ آوريل ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©