Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ برابر با  ۰۸ ژانويه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳  برابر با ۰۸ ژانويه ۲۰۱۵
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت کشتار روزنامه نگاران و طنزپردازان «شارلی ابدو»

 

تیرباران قلم در قلب پاریس را محکوم می کنیم

 

در روز چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ برابر با ۰۷ ژانويه ۲۰۱۵ سه تروریست سیاهپوش به دفتر هیئت تحریریه هفته‌نامه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس هجوم برده  و با فریاد «الله‌اکبر» ده روزنامه نگار و دو پلیس را کشتند. تروریست ها پس از این قتل عام جنایت کارانه فریاد می زدند که «انتقام پیامبر» را گرفتیم. بی تردید این جنایت بیرحمانه و ضدانسانی، شلیکی مستقیم به قلب آزادی بیان و عقیده  بود.

 

برای ما ایرانیان که سی و شش سال در زیر تیغ سرکوب و شکستن قلم ها و دوختن دهان ها زندگی کرده  و زندگی می کنیم، چنین حوادثی بارها و بارها اتفاق افتاده و تلخی زجرآور چنین شرایطی را با پوست و گوشت خود لمس کرده ایم . در این میان بویژه اهل قلم ، فرهنگ و هنر، این درد جانکاه را هر روزه بیش از دیگران تجربه می کنند. ما از کشوری هستیم که رهبرش فتوای قتل سلمان رشدی را به بهانه "توهین به پیامبر" صادر کرده بود. همین دیروز بود که نشست ادبی «کانون نویسندگان ایران» توسط مقامات امنیتی رژیم ملغی شد. همین هفته پیش بود که مجید درخشانی، استاد نامدار موسیقی ممنوع الخروج گشت. همین چند ماه پیش بود که تاریک اندیشان به چهرۀ زنان در اصفهان اسید پاشیدند و ردپای عاملان نه تنها پیدا نشد که اعتراض کنندگان به این جنایت را به زندان انداختند. همین چند هفته پیش بود که در شانزدهمین سالگرد قتل های زنجیره ای نویسندگان، هنرمندان و فعالان سیاسی، یاد آنها را گرامی داشتیم. از این رو ما ایرانیان  که این مصیبت ها را دیده ایم باید که از  «آزادی انديشه و بيان بی هيچ حصر و استثنا » و از آزادی های بی قید و شرط سیاسی برای ایجاد فضای دمکراتیک در جامعه با قاطعیت هر چه تمام تر  دفاع کنیم. از این رو بر این باوریم که اقدام جنایت کارانۀ تروریست ها در قلب پاریس، بیش هر چیز شلیک به آزادی قلم و بویژه آزادی قلم طنزپردازان بود که برای آزادی بیان حرمت و ارزش والائی قائل بودند.

 

این قتل عام جنایت کارانه در قلب اروپا، در شرایطی انجام گرفته است که نیروهای فاشیست و نئونازی ها و راستگرایان افراطی در فرانسه ، آلمان و دیگر کشورهای اروپائی، سیاست های نژادپرستانۀ خود را با حمله به مسلمانان، مهاجران و پناهجویان گسترش داده اند. آنها که "اسلام هراسی" را به پرچم نژادپرستانۀ خود تبدیل کرده اند، از این اقدام بیرحمانه و ددمنشانه تروریست های اسلامی بیشترین بهره را  خواهند برد. فاشسیت ها، نئونازی ها و نیروهای راست افراطی اروپائی، اکنون بهانه دیگری بدست آورده اند تا  بر طبل نژادپرستانۀ خود بکوبند و مهاجران، پناهجویان،  رنگین پوستان و مسلمانان ساکن اروپا را عامل بیکاری ، جرم ، جنایت و نابسامانی های ناشی از سیاست های ریاضت اقتصادی دولت های شان بدانند. در این جاست که تروریست های بنیادگرای اسلامی و نئونازی ها و فاشسیت های اروپائی به کمک همدیگر می شتابند تا نبرد طبقاتی کارگران و زحمتکشان را به بیراهه بکشانند.

 

سازمان ما به عنوان سازمانی که  برای تحقق آزادی ، برابری و همبستگی انسانی مبارزه می کند و دفاع از آزادی های بی قید و شرط سیاسی را یکی از الویت های مبارزه برای ساختن دنیائی بهتر می داند، ضمن محکوم کردن تیرباران روزنامه نگاران و طنزپردازان فرانسوی بر این باور است که عدم تحمل اندیشه و آزادی بیان نه تنها از سوی بنیادگرایان اسلامی و فاشیست ها و نئونازی ها بلکه از سوی هر جریان دیگری که صورت گیرد باید شدیدآ محکوم گردد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ برابر با ۰۸ ژانويه ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©