Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۲۲ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴  برابر با ۲۲ جولای ۲۰۱۵

 

اعلامیه هیئت اجرائی  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

دستگیری گسترده  معلمان را محکوم کرده  و خواهان آزادی

همه معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی وامنیتی هستیم!

همانگونه که در اعلامیه مربوط به اقدام اعتراضی امروز اعلام کردیم معلمان کشور برای اعتراض به عدم اجابت مطالبات خود و نیز آزادی معلمان زندانی امروز، سی و یکم تیر ماه، تجمع اعتراضی در برابر مجلس اسلامی در تهران تشکیل دادند.

 براساس گزارش منابع وابسته به معلمان، نمایندگان معلمان کشوراز مناطق دیگر ایران نظیر کردستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مشهد و... به تهران آمده بودند. اما دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی فضای امنیتی شدیدی برای ممانعت از تجمع در برابر مجلس ایجاد کرده بودند. همزمان با تجمع معلمان،  که بر اساس برخی گزارشات تعداد آن ها تا دو هزار نفر رسیده بود، یورش نیروهای امنیتی و دستگیری های وسیع شروع شد. معلمان را دسته دسته در مینی بوس ها و وان های وزرات اطلاعات نشانده و به بازداشتگاه منتقل کردند.

سازمان ما در بیانیه خود درباره توافق هسته ای رژیم جمهوری اسلامی با "پنج به اضافه یک" اعلام کرده بود:

" عقب نشینی رژیم در مقابل قدرت های غربی ، به طور گریزناپذی، رژیم را در مقابل مردم شکننده تر می کند و مردم را در مقابله با آن جسورتر. تجربه نشان می دهد که رژیم های سرکوب گر در چنین شرایطی قاعدتاً از عقب نشینی در مقابل مردم می ترسند. بنابراین خوش بینی به اصلاحات سیاسی یا حتی کاهش سرکوب در دوره پیش رو، بسیار خطرناک است." اقدام اعتراضی امروز پنجمین حرکت معلمین در چند ماه گذشته است که هیچ کدام از آن ها شاهد این حد از عکس العمل سرکوبگرانه نبوده است. با این وصف معلمین به پشتوانه حمایت وسیع توده معلم به طور جسورانه حرکات اعتراضی خود را پی میگیرند.

جنبش معلمان اکنون به یکی از فعال ترین جنبش های مطالباتی طبقه کارگر ایران مبدل شده و معلمان تا کنون با جسارت قابل ستایشی به پیکارخود ادامه داده اند. مطالبات معلمان مطالبات همه مزد و حقوق بگیران ایران  است و حمایت گسترده برای پیروزی این جنبش در شمار وظائف همه فعالان کارگری، فعالان جنبش های اجتماعی و نیز نیروی های چپ و کمونیست است.

ما ضمن محکوم کردن دستگیری گسترده معلمان خواهان آزادی فوری و بی قیدوشرط همه معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. باید به هر طریق ممکن و موثر از جنبش معلمان حمایت کرده و برای آزادی همه دستگیرشدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی تلاش کرد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ برابر با ۲۲ ژوئیه 2015

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©