Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ برابر با  ۲۹ اگوست ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴  برابر با ۲۹ اگوست ۲۰۱۵
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر(

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در بارۀ  اعدام های تازه در کردستان

حق زندگی‌، حق نفس کشیدن، حق بیان و اعتراض،  از حقوق مسلم مردم  است!

 

در نخستین ساعات روز چهارشنبه یک زندانی سیاسی دیگر در کردستان اعدام شد.  بنا به گزارشات منتشرشده  بهروز آلخانی یکروز پیش از اعدامش به سلول‌ انفرادی زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود. پنج نفر دیگر نیز با او اعدام شدند. اعدام بهروز آلخانی در حالی‌ صورت گرفت که هنوز دیوان عالی‌ جمهوری اسلامی بررسی درخواست تجدید نظر در حکم او را بپایان نرسانده بود. سازمان عفو بین الملل اعدام بهروز آلخانی را اقدامی وحشیانه و نقض آشکار قوانین جهانی‌ و حتی قوانین جمهوری اسلامی خواند. مقامات زندان همچنین با خودداری از تحویل جسد او، درد و مصیبت بیشتری به خانواده او تحمیل کردند. اعدام بهروز آلخانی جزئی از موج بیرحمانه اعدام هاست که در ۶ ماه گذشته  بیش از ۷۰۰ قربانی گرفته است  .

 

تشدید اعدام‌ها در ایران، نشان می دهد عقب نشینی جمهوری اسلامی در برابر دولت های غربی مترادف با عقب نشینی در مقابل مردم نیست. شکست مفتضحانه رژیم در قمار هسته ای، همانگونه که انتظار می رفت، تشدید سرکوب و ارتکاب جنایت های بیشتری را در داخل کشور بدنبال آورده است. رژیم اسلامی با هر عقب نشینی در مذاکره با دولت های غربی، تعرض تازه‌ای را علیه مردم سازمان داده است. واقعیت این است که حاکمیت اسلامی از جسورتر شدن مردم در دوران پس از توافق هسته ای و از هر تجمع مردمی به شدت هراسان شده است. پرونده اسید پاشی‌های زنجیره‌ ای، موج جدید حمله به زنان، فعالان کارگری و سیاسی، و افزایش اعدام‌ها از این لحاظ گویا هستند. تمدید اسارت برخی از زندانیان سیاسی از جمله بهاره هدایت که با پایان دوران محکومیتش باید آزاد می شد و  جلوگیری از گردهم آئی خانواده های شهدا بر مزار عزیزانشان در خاوران، از تازه ترین اقدامات سرکوبگرانۀ حاکمیت اسلامی است. در کنار این، مقامات نظام برای پوشاندن شکست‌ها و عقب نشینی‌های خود، دور جدیدی از ماجراجویی در منطقه را آغاز کرده اند. وارد شدن غیر رسمی‌ جمهوری اسلامی به ائتلاف "جنگ علیه ترور" در منطقه، به بهانه‌ای برای میلیتاریزه کردن هر چه بیشتر مناطق مرزی ایران و از جمله کردستان تبدیل شده است. تشدید اعدام‌ها بویژه در کردستان و تلاش رژیم برای ترور رضا کعبی هشداری جدی است علیه هرگونه توهم به باز شدن فضای سیاسی و یا حتی کاهش نسبی‌ سرکوب در دوره جدید.

 

با تشدید اعدام‌ها جمهوری اسلامی تلاش می‌کند که هزینه اعتراض در ایران را بیش از پیش افزایش دهد. اما با یک جنبش بزرگ برای لغو مجازات اعدام، می شود و باید هزینه اعدام برای این نظام را افزایش داد. حق زندگی‌، حق نفس کشیدن، حق بیان و اعتراض را نمی‌توان دست‌چین کرد و دقیقاً بهمین خاطر مخالفت و اعتراض بی‌ قید و شرط با اعدام بهروز آلخانی محک طبیعی‌ ادعای دفاع از آزادی و حقوق بشر است. ما اعدام بهروز آلخانی را قویا محکوم می‌کنیم و به خانواده رنجدیده او تسلیت می گوییم. ما همزمان از همه مردم آزادیخواه ایران، همه فعالان و تشکل‌های مدافع آزادی می خواهیم که با تمام قوا برای لغو بی‌ قید و شرط مجازات اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی کشورما  از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ برابر با ۲۸ اگوست ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©