Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ برابر با  ۲۷ دسامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۶ دی ۱۳۹۴  برابر با ۲۷ دسامبر ۲۰۱۵
تهاجم قوای نظامی ترکیه و قتل عام در مناطق کردنشین را محکوم می کنیم

 

تهاجم قوای نظامی ترکیه و قتل عام در مناطق کردنشین  را محکوم می کنیم!

 

حکومت ترکیه در روزهای اخیر تهاجمات گسترده ای را برای سرکوب توده های مردم مناطق کردنشین آغاز کرده است. ده هزارنفر از نیروهای ارتش به همراه نیروهای ویژه عملیاتی، تهاجم نظامی علیه مناطق کردنشین ترکیه را درابعاد بی سابقه ای گسترش داده اند.جزی،سلوپی،نصیبین،کربوران و منطقه سور در شهردیاربکر از جمله اهداف اصلی این عملیات سنگین سرکوب است. نیروهای نظامی ترکیه با جت های جنگده، تانک، توپخانه و سلاح های سنگین دیگر این مناطق را در هم کوبیده و به آتش کشیدند و آن گاه با قطع برق، آب و همه نوع خدمات شهری تلاش کردند که ساکنان این مناطق تخریب شده را به زانو درآورند. بر اساس عکس ها و گزارشات مستند منتشر شده در این مناطق مردم ناچارند مرده گانشان را در یخ نگه دارند زیرا نیروهای مهاجم ترک از طریق محاصر اجازه نمی دهند که اجساد به بیمارستان ها منتقل شود. از تابستان به این سو صدها نفر غیرنظامی شامل، کودک، زن و سالمند در جریان عملیات نظامی و برخورد مسلحانه میان نیروهای امنیتی و نظامی دولت ترکیه با فعالین جوان کرد، که مناطق خودحکومتی دربرخی از شهرهای کردنشین ایجاد کرده اند، کشته‌ شده‌اند. نیروهای نظامی و انتظامی مردم این مناطق را مجبور به تخلیه خانه هایشان و انتقال به مناطق دیگر می کنند.براساس گزارشات خبرگزاریها از پی این سیاست صد هاهزار نفر ناچار به کوچ اجباری از مناطق مسکونی خود شده و این روند همچنان در حال افزایش است.

 

"حزب عدالت و توسعه" در انتخابات مجلس ترکیه در ماه ژوئن شکست خورد و بدین ترتیب رویاهای بلندپروازانه "رجب طلب اردوغان"رهبر حزب برای تبدیل نظام سیاسی ترکیه به نظام ریاست که معنای آن رسمیت دادن به دیکتاتوری فردی او بود، بر باد رفت. شکست "حزب عدالت و توسعه" در این انتخابات همراه بود با پیروزی چشم گیر"حزب دمکراتیک خلق ها"(ه.د.پ) که توانست هشتاد کرسی در پارلمان ترکیه به دست آورد."رجب طیب اردوغان" برای جبران شکست سیاسی خود با زیر پا گذاشتن توافقات انجام شده با "پ.ک.ک" برای به رسمیت شناختن حقوق ملی خلق کرد روند صلح دو ساله را پایان داده و از طریق انکار کامل حقوق مردم کرد جنگ نظامی علیه فعالین کرد را آغاز و تلاش کرد که برای پیش برد اهداف سیاسی خود بر موج احساسات ناسیونالیستی و شونیستی بخشی از جامعه ترکیه سوار شده و به این ترتیب توانست در انتخابات مجدد در اول نوامبر 2015 اکثریت پارلمانی برای تشکیل دولت متشکل از "حزب عدالت و توسعه"را به دست آورد. تشدید سرکوب علیه حقوق ملی و دمکراتیک مردم کرد همراه است با حمله به آزادی های سیاسی، مطبوعاتی و رسانه ای، دستگیرهای فعالین چپ و مترقی، روزنامه نگاران و سایر مخالفین حکومت که اکنون در ابعاد وسیع در ترکیه درجریان است.

 

ما ضمن حمایت قاطع از حق تعیین سرنوشت و مبارزات دمکراتیک  و آزادیخواهانه طبقه کارگر و مردم کرد، گسترش و تعمیق خودحکومتی به مثابه یکی از حقوق پایه ای شهروندی، برابری حقوق زنان بامردان در همه سطوح، به رسمیت شناخته شدن حقوق همه اقلیت های ملی،مذهبی ترکیه، اقدامات سرکوبگرانه حکومت ترکیه و پشتیبانی قدرت های امپریالیستی ازاین اقدامات سرکوبگرانه را شدیداً محکوم میکنیم.

 

ما از همه نیروهای کمونیست، سوسیالیست، آزادی خواه و مترقی ترکیه، منطقه خاورمیانه و جهان می خواهیم که به هر شیوه ممکن و موثر برای متوقف کردن فوری اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه که به پاکسازی قومی بیرحمانه و کشتار گسترده غیرنظامیان فرا روئیده، به اعتراض برخیزند.

 

زنده باد همبستگی بین المللی

زنده باد آزادی     زنده باد سوسیالیسم

 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

 

شورای نمایندگان احزاب ، سازمانها و نیروهای چپ و کمونیست

 

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۵

اسامی امضا کنندگان :

 

1 –  اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور  

2-  اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

3 –  کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه 60 در ایران - مونترال، کانادا

4 _حزب کمونیست ایران

5 –  سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

6–  سازمان راه کارگر

7 –  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

8 –  شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

9 –  شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

10 –  کانون اندیشه کپنهاگ -دانمارک

11 –  کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

12–  کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

13–  کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

14–  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

15– نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

16–  هسته اقلیت

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©