Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۲۳ ژانويه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۲۳ ژانويه ۲۰۱۵
شدت دادن یافتن سرکوب ، نشانه ترس رژیم از اوج گیری دوباره اعتراضات توده ای است

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت قتل های زنجیره ای و شدت گرفتن سرکوب 

استبداد دینی می ترسد، پس می ترساند!

 

موج جدید دستگیری و بازداشت شماری از شهروندان و فعالان اجتماعی در روزهای گذشته از شدت یافتن سرکوب در آستانۀ توافقات احتمالی با قدرت های جهانی خبر می دهد. زهرا خندان، روزنامه‌نگار و فعال سابق دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی‌تکنیک تهران) و سها مرتضایی، دیگر فعال دانشجویی،  درمنازل مسکونی خود درتهران بازداشت شدند . قتل مشکوک بابک اباذری شاعر جوان در شمال پس از بازگشت از خارج  از کشور به ایران  نشانۀ خطرناکی است. قتلی که بسیار شبیه به قتل مشکوک  دکتر فرشید محمدی در شمال بود که او نیز برای دیدار خانواده اش به ایران بازگشته بود. این دو مورد نمونه هائی از قتل های زنجیره ای است که بی سروصدا در حال انجام است. در کنار این موارد، یورش نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران مشهد به یک مهمانی شبانه و دستگیری ۸۴ جوان و همچنین دستگیری ۲۰ دختر و پسرجوان  در آمل، از اقدامات سازمانیافته و هم آهنگ  نیروهای امنیتی سپاه خبر می دهد. چندی پیش شاهد جلوگیری از برگزاری نشست ادبی کانون نویسندگان ایران بودیم و تعطلیلی و لغو مجوز روزنامه «مردم امروز» در روز شنبه ۲۷ دی‌ماه به بهانه انتشار شعار "من شارلی هستم" در صفحه اولش نیز نمونۀ دیگری از اقدامات سرکوبگرانه برای مرعوب کردن مردم است.

دستگیری و زندان  و داغ و درفش در جمهوری اسلامی چیز تازه ای نیست و عمری به قدمت این  نظام  دارد، اما در شرایط کنونی که حاکمیت جمهوری اسلامی مجبور است با قدرت های جهانی کنار بیاید، سرکوب های این چنینی« معنای روشنی» دارند: « آنها می ترسند»! آنها از تقویت جسارت مردم در شرایط عقب نشینی رژیم در برابر قدرت های جهانی  هراسان شده اند. آن ها که با سیاست های شکست خورده اقتصادی شان بر متن روشن شدن تاثیرات ویرانگر تحریم های اقتصادی  نان را از سفره های مردم ربوده اند، با علنی شدن اختلاس های هزاران میلیاردی، بیش از همه  از میزان نارضایتی و خشم و نفرت مردم خبردارند و از آن نگرانند و از این رو به سیاست ترساندن روی آورده اند. سکانداران اصلی قدرت، از ترس شعله ورشدن دوباره حریق اعتراضات توده ای، سرکوب را شدت داده  وشمشیر را از رو بسته اند. اگر شدت یابی سرکوبگری های حاکمان اصلی جمهوری اسلامی «معنای روشنی» دارد، مقاومت  و مبارزه مردم نیز« پیام روشنی » دارد. اگر آنها از ترس، به سرکوب بیشتر روی آورده اند، مقاومت بخش های مختلف مردم د رمقابل رژیم هم سر باز ایستادن ندارد. اکثریت عظیم مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی به عنوان اصلی ترین عامل فلاکت و وضعیت مصیبت بار خود خسته  شده اند و منتظر فرصت هائی هستند تا دوباره بستری مناسب برای بیرون ریختن خشم خود علیه نظام  مستبد و چپاولگر دینی پیدا کنند. کانونی شدن اعتراضات مردمی در  دو جبهه نان و آزادی همین پیام روشن با خود دارد. اعتراضات درخشان کارگری  و جان گرفتن دوباره مقاومت جنبش های مختلف اجتماعی در یک سال گذشته،  جوهر مبارزاتی اقدامات مردمی را نشان می دهد. در روزهای اخیر شاهد اعتصابات و اعتراضات مهم  معلمان کشور در شهرهای تهران، کرج، شهریار، شیراز، شاهرود، سقز، بانه و مریوان و  هم چنین اعتصاب حدود چهل هزار کارگر«ایران خودرو » بوده ایم . مبارزات گسترده  فعالان کارگری ، فعالان مدنی ، کنشگران مختلف جنبش های اجتماعی ، نویسندگان ، روشنفکران ، فعالان فرهنگی، ملی و مذهبی جلوه های درخشانی از مقاومت در مقابل استبداد حاکم هستند که در ماه های گذشته به گونه ای موثر جریان داشته اند. این وظیفۀ عاجل فعالان سیاسی، کارگری، اجتماعی، ملی و مدنی است که  هزاران جویبار کوچک و جاری مقاومت و مبارزه را در رودخانۀ بزرگ پیکار برای  نان و آزادی بهم نزدیک کنند.

سازمان ما ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه اخیر حاکمیت اسلامی، از همه فعالان عرصه های مختلف مبارزات مردمی تقاضا دارد صدای اعتراض خود نسبت به اقدامات سرکوبگرانۀ اخیر را رساتر کنند. نباید اجازه داد حاکمیت اسلامی عوارض شکست سیاست های ویرانگر داخلی و خارجی اش را بر سر مردم خراب کند و فریاد اعتراضات اکثریت کار و زحمت را در گلو خفه سازد. باید تمام نیروهای توده ای را برای به زیر کشیدن استبداد دینی بسیج کرد. تردید نداریم که  تا نظام ولایت فقیه حکم می راند، در بر همین پاشنه خواهد چرخید. تنها با در هم شکستن این نظام ویرانگر و جهنمی توسط خود مردم   و ساختن نظامی نو بر ویرانه های جمهوری اسلامی،  جامعه ما می تواند روی آرامش و رفاه و زندگی شایستۀ انسانی به خود ببیند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۲۲ ژانويه ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©