Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ برابر با  ۱۱ فوريه ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴  برابر با ۱۱ فوريه ۲۰۱۶

 


تشدید سرکوب کارگران را باید با اتحاد ومبارزه سراسری پاسخ داد!

 

اخبار منتشره حاکی از آن است که بیش از ۲۸ نفر ازکارگران معترض مس خاتون آباد، توسط نیروهای سرکوبگر رژیم دستگیر و روانه زندان شده اند. بر پایه خبر های منتشره پنج (۵) تن ازبازداشت شدگان درسیزدهمین روز بازداشت ، با قرار وثیقه پنجاه(۵۰) میلیون تومان آزاده شدند و بقیه همچنان در بازداشت بسر می برند .  این نه اولین بار و نه آخرین باری است که رژیم جمهوری اسلامی به اقدامات سرکوبگرانه و دستگیری و ضرب و شتم کارگران دست میزند. ماهیت ضد کارگری این رژیم  از آغازهمواره در سرکوب کارگران خود را نشان داده است و طبقه کارگر ایران با تعرض افسار گسیخته نظام سرمایه داری به حقوق و معیشت خود مواجه بوده است. بواسطه  سرکوب وخفقان و نبود حداقل آزادیهای سیاسی و فقدان تشکل های حزبی و توده ای، این تعرضات به نحو وحشیانه ای کار و معیشت کارگران را مورد یورش قرارداده و زندگی  خانواده کارگری  را  با معضلات لاینحلی مواجه نموده است.

بیکارسازیهای وسیع، کاهش حقوق ودستمزد های ناچیز کارگران به روش های مختلف تشدید استثمار، گسترش قراردادهای موقت، عدم پرداخت دستمزد های ماهیانه، نبود تضمین شغلی، نبود ایمنی محیط کار، نبود تشکل های مستقل کارگری، حاکم کردن فضای امنیتی برمحیط های کار و سرکوب و زندان و کشتار و سربه نیست کردن رهبران کارگری،ازجمله موارد بی شماری است که توسط طبقه سرمایه دار وصاحبان قدرت و ثروت درایران  برزندگی کارگران تحمیل شده است.

اما تشدید بحران اقتصادی و سیاسی ، گسترش ابعاد فقر وبیکاری و گرانی و تورم و تشدید سرکوبگری رژیم، ازطرف کارگران بی جواب نمانده است. در طول هفته های گذشته به این سو، ما شاهد دهها حرکت اعتراضی مانند : تجمع مشترک  کارگران پتروشیمی های اراک، تبریز، اصفهان و امیرکبیر در مقابل وزارت نفت به دلیل عدم امنیت شغلی و شرایط نامناسب بازنشستگی بعد از واگذاری پتروشیمی ها به بخش خصوصی و عدم پاسخگویی  وزارت نفت به مطالبات کارکنان پتروشیمی ها در پی تجمعات اعتراضی این کارکنان ، تجمع کارگران نساجی مازندران در مقابل فرمانداری قائم شهر، تجمع اعتراضی کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی تبریز در مقابل اداره کار آذربایجان شرقی  در اعتراض به تعویق دستمزد ، تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت در مقابل وزارت نفت در تهران در اعتراض به وضعیت حاکم بر این وزارت خانه و دادگاهی شدن نه نفر از کارگران معترض بافق و آزاد شدن ۱۲ کارگر بازداشتی سیمان درود با قرار کفالت، اعتراض مداوم کارگران نیشکر هفت تپه در برابر دفتر کارفرما، اعتراضات کارگران درعسلویه، تهاجم به حقوق کارگر زندانی  محمد جراحی در زندان مرکزی تبریز، ادامه بازداشت معلمان دستگیر شده  وغیره ... هستیم که ازجمله مهم ترین روی دادهای اعتراضات کارگری روزهای اخیر می باشند. درحالیکه طبقه کارگر ایران  با اعتصابات واعتراضات خود به اشکال گوناگون  دربرابر  اخراجها ، بیکارسازیها و تعرض به حقوق ومعیشت خود مقاومت میکند. دولت وسرمایه داران نیازمند سکوتی قبرستانی برجامعه کارگری در مقابل شرکای خارجی خود هستند و طبق معمول شمشیر را از رو بسته و اقدام به سرکوب و دستگیری هر چه بیشتر کارگران مینمایند.

دستگیری ۲۸ نفراز  کارگران معترض مس خاتون آباد هم درراستای ادامه سیاست سرکوب بیشتر کارگران بمنظور تامین امنیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تشدید استثمار نیروی کار دردوران پسا برجام است که توسط دولت برنامه ریزی شده و بمورد اجرا گزارده میشود. قبل از این جوانان و کارگران بیکار روستای شهرویی بهبهان که در اعتراض به بیکاری دست به تجمع اعتراضی زده بودند، در ۲۴ آذر ماه توسط نیروهای مسلح رژیم جمهوری اسلامی مورد حمله قرار گرفتند. مرتضی فرج نیا، پدر خانواده و کارگری بیکار، در اثر تیراندازی ماموران جان باخت و چند نفر دیگر زخمی شدند  و در ادامه اعتراضات سه نفر از جوانان شهرویی نیز دستگیر شدند. کارگران مس خاتون آباد که اکنون بیش از یک هفته از دستگیری آنها میگذرد همچون میلیونها کارگر دیگر با مسائل و مشکلاتی عدیده ای همچون پائین بودن دستمزد ها ،نبود امنیت شغلی، اخراج، قرارداد های موقت،بازداشت زندان و کشتار مواجه بوده اند شرایط سخت و طاقت فرسای محیط کار و نبود بهداشت و ایمنی  بسیاری از آنها را با بیماریهای لاعلاجی مواجه کرده است. دولت و کارفرما ها علاوه بر تشدید سرکوب  با فریب و تفرقه افکنی بین کارگران درتلاش بوده و هستند تا اتحاد آنان را درهم شکسته و شرایط مشقت بار کنونی را تثبیت و کارگران را از ادامه اعتراضات خود منصرف سازند.

ما ضمن محکوم نمودن تعرضات وحشیانه دولت و سرمایه داران به حقوق ومعیشت کارگران، همه کارگران و خانواده های آنها را به اتحاد و گسترش اعتصابات واعتراضات فرا میخوانیم. چون تنها اتحاد و گسترش مبارزه کارگران ضامن پیروزی آنها و تحقق خواست هایشان خواهد بود. تشدید سرکوب کارگران را باید با اتحاد ومبارزه سراسری پاسخ داد.

پیروز باد اتحاد و مبارزه کارگران علیه سرمایه داران و رژیم حاکم

زنده باد استقلال طبقاتی کارگران دربرابر سرمایه داران

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ برابر با  ۹ فوريه ۲۰۱۶


 امضاء ها به ترتیب حروف الفبا :

 

١- اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

٢- اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳- حزب کمونیست ایران

۴- سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

۵- سازمان راه کارگر

۶- سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

۷- شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

۸- شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

۹-کانون اندیشه کپنهاگ -دانمارک

۱۰- کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

۱۱- کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

۱۲- کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

۱۳- کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۴- کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال، کانادا

۱۵- نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

۱۶- هسته اقلیت

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©