Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ برابر با  ۲۵ آوريل ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵  برابر با ۲۵ آوريل ۲۰۱۶
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

در محکومیت

احکام ناعادلانه و ضدانسانی علیه زندانیان سیاسی

 امید کوکبی و امیر امیرقلی

 

امید کوکبی(متولد ۱۳۶۱) فیزیک دان جوان  و نخبه ایرانی که برای دیدار خانواده خود به ایران آمده بود، صرفاً به خاطرعدم همکاری با دستگاه های رژیم برای پیش برد برنامه های هسته ای، دستگیر و بدون ارائه هیچ نوع دلیل و مدرک به ده سال زندان محکوم شده است. او که مدت پنج سال و سه ماه را در زندان گذارانده و در تمام این مدت از بیمارهای متعدد رنج برده ، اکنون به خاطر ابتلا به سرطان کلیه تحت عمل جراحی قرار گرفته است.  پزشکان به دلیل پیشرفت بیماری، کلیه راست او را به طور کامل از بدن خارج کرده اند. با این  حال او حتی اجازه نیافته در خارج از زندان به معالجات خود ادامه دهد. امید کوکبی قبلاً در زندان دچار ناراحتی شدید کلیه، دفع سنگ و خونریزی های داخلی شده بود، بی آن که از طریق مرخصی دسترسی به امکانات لازم برای معالجه داشته باشد.  حتی بر اساس  ماده ۵۰۲  قانون آئین دادرسی کیفری رژیم جمهوری اسلامی اجرای مجازات او به خاطر بیماری، باید فوراً متوقف شود.

امید کوکبی به این خاطر که اعتقاد دارد دانشمندان نباید به فعالیت های خطرناک علیه بشریت یاری رسانند، پیشنهاد مقامات حکومتی  برای همکاری در یک پروژه تحقیقات هسته ای را رد کرده است. او به مثابه الگوی یک جوان ایرانی  با استعداد و با وجدان بیدارانسانی که حاضرنیست به مهرۀ پیشبرد سیاست های ماجراجویانه رژیم مبدل شود، تاوان نافرمانی در برابر فقهای حاکم را با ده سال زندان و خطرمرگ می پردازد. سی و یک برنده جایزه نوبل طی نامه ای به خامنه ای خواهان آزادی او شده اند؛ انجمن فیزیک آمریکا جایزه آندره ساخاروف را به او اعطاء کرده است؛ کمیته دانشمندان نگران در نامه سرگشاده ای  به رییس جمهور رژیم،  حسن روحانی،  خواهان آزادی بی قید و شرط  او شده اند و پس از عمل خارج کردن یک کلیه سرطانی از بدن او،  طوفانی از حمایت کاربران ایرانی و خارجی، شبکه های اجتماعی را به لرزه درآورده است.

 

علی (امیر) امیرقلی، دانشجوی چپ گرای اخراجی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین که در تاریخ ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳ برای بار دوم دستگیر شده بود، در دی ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» به اتهام “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی”، ” اجتماع و تبانی” و “توهین به رهبری” به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. امیر امیرقلی در دوران دبستان بر اثر یک حادثه، بخشی از غده پانکراس  خود را از دست داده و به این دلیل در معرض مشکلات ناشی از دیابت قرار دارد. او یک بار نیز در ۸ شهریور ماه ۱۳۸۷پس از شرکت در بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در خاوران، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. امیر امیر قلی از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به عدم رعایت قانون تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذا زده است.

درمورد امیر امیر قلی فعال دانشجوئی چپ گرا، خواننده متعهد، شاهین نجفی در وبلاگ خود، حقیقتی  ساده اما غیرقابل انکار را بازگو کرده است:« اميراميرقلى اما به شدت تنهاست! محكوم به ٢١ سال حبس به جرم توهين به رهبرى، شركت در تجمع اعتراضى كشته شدن كارگر دستفروش در مترو تهران، برگزارى تجمع براى كوبانى. او را نمى‌شناسى؟ چون رسانه‌هاى مسلط، او را از خبرهايشان حذف كرده‌اند. حالا در اعتصاب خشك است. ظاهرآ كارى از دست من و شما برنمى‌آيد جز اينكه فرياد گرسنگى مغرورش باشيم. » .

 امیر امیر قلی فعال چپ به مثابه الگوی یک جوان مدافع خانواده شهدا و زندانیان سیاسی، مدافع حقوق دستفروشان یا پائین ترین و مظلوم ترین بخش طبقه کارگر ایران ، پشتیبان حماسه آفریانان کوبانی، صدای شکستن استخوان های الگوی جمهوری اسلامی برای جوانان ایرانی را به آسمان هفتم رسانده است. پیام معنوی و اخلاقی امیر امیرقلی به مثابه الگوی  یک جوان متعهد به طبقات پائین و آرمان های پیشرو بشری  از چهارچوب تنگ دیوارهای زندان جمهوری اسلامی به بیرون پرواز کرده و با پیشرو ترین افکار عمومی جامعه ایران هم آوا شده است!

رژیم جمهوری اسلامی که مشروعیت خود را در میان عموم مردم و به ویژه جوانان کشور از دست داده، تنها راه حفظ حاکمیت ارتجاعی خود را تشدید سیاست سرکوب عریان وخشن می داند. سرکوب فعالان کارگری، کنشگران جنبش های اجتماعی، مدنی، هنرمندان و اهل قلم، سرکوب خشن مبارزان  مناطق ملی در کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان، قتل عام بیرحمانه اقلیت مذهبی بهائیان ومحروم ساختن آن ها از کلیه حقوق شهروندی، پیگرد و  حتی سرکوب مخالفان سیاسی درون رژیم جمهوری اسلامی، از جلوه های این سیاست سرکوبگرانه است.  علاوه بر آن، جوانانی را که حاضر نیستند به منویات ارتجاعی رژیم جمهوری اسلامی تن در دهند و بر استقلال شخصیت و رای خود پای می فشارند، با انتقام جوئی خشن و غیرقابل وصف ماشین سرکوب رژیم مواجه می شوند. پرونده سازی های واهی، شکنجه و گرفتن اقرار های دروغین علیه متهمان و صدور احکام سنگین زندان، اهرم های فشار برای درهم شکستن مقاومت نسل جوان و مقاوم کشور است.   

دست جمهوری اسلامی ایران از جوانان ایران کوتاه!

امید کوکبی که زندگی او در زندان به صورت جدی درتهدید است؛

 امیر امیرقلی که در اعتصاب غذا  به سر می بر و وضعیت جسمانی اش نیز مخاطره انگیز است،

 باید فوراً و بدون قید وشرط آزاد شوند.

 این دو جوان ایرانی در زمره الگوهائی  هستند که با پایداری خود، حماسۀ مقاومت جوانان ایرانی در برابر دستگاه داغ و درفش رژیم اسلامی را سروده و می سرایند. آن ها شایسته بیشترین و گرم ترین حمایت های همه مردم آزاده ایران وجهان هستند.

 ما خواهان آزادی فوری فعالان زندانی  بخش های مختلف جنبش کارگری، جنبش های اجتماعی، مدنی، هنرمندان، شعرا و نویسندگان ، مبارزان  مناطق ملی، اقلیت های مذهبی و نیز زندانیان سیاسی از هر طیف هستیم. آن ها باید فوراً و بدون استثناء و هیچ قید و شرطی آزاد  شوند و هر نوع پیگرد و فشار بر آن ها در خارج از زندان قطع شود.  

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵،۲۵ آوريل ۲۰۱۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©