Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ برابر با  ۰۱ ژوئن ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵  برابر با ۰۱ ژوئن ۲۰۱۶

اطلاعیه  شورای نمایندگان احزاب، سازمان ها و نهاد های چپ و کمونیست

در حمایت از اکسیون اعتراضی ششم ژوئن ژنو(سوئیس)

دراعتراض به حضور نمایندگان ضد کارگری رژیم در اجلاس سازمان جهانی کار (ILO)

 

امسال نیز همانند سالیان قبل در روزهای ۳۰ مه تا ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶، یکصد و پنجمین اجلاس سالانه "سازمان جهانی کار"(ILO ) در ژنو با حضور ۱۸۶ کشور عضو بر گزار می شود.از جمهوری اسلامی ایران نیز طبق معمول سه گروه به این اجلاس اعزام می شود: نمایندگان وزارت کار رژیم، نمایندگان کارفرمایان وابسته به مافیای حاکم و گروه دست چین شده ای از سوی دستگاه های امنیتی رژیم جمهوری اسلامی به نام نمایندگان کارگران ایران؟!

 

هر کس که کمترین اطلاعی از وضعیت جنبش کارگری ایران داشته باشد واقف است که همه کسانی که هرباربه نام نمایندگان کارگران ایران از سوی رژیم جمهوری اسلامی به این اجلاس اعزام میشود نه فقط هیچ ربطی به جنبش کارگری ایران ندارند بلکه ازعوامل ارگان های امنیتی واطلاعاتی نظیر خانه کارگر و ملحقات آن ها هستند که مسئول سرکوب جنبش مستقل کارگری ایران می باشند. مضاف برآن، رژیم جمهوری اسلامی مجموعه ای از مقاوله نامه های نهادهای جهانی نظیر"سازمان جهانی کار" را صرفاً برای اغفال افکارعمومی در سطح بین المللی امضاء کرده اما هیچ گاه خود را موظف به اجرای آن ها ندانسته و نمی داند.  بهترین شاهد این مدعا پذیرش مقاوله نامه های حقوق بنیادین کار،بند های۸۷ و۹۸"سازمان جهانی کار" درباره آزادی تشـکل های کارگری و قراردادهای دسته جمعی توسط جمهوری اسلامی و همزمان با آن، سرکوب شدید و همه جانبه هر نوع آزادی تشکل کارگری در تمامی طول حیات رژیم حاکم بر ایران است.

 

کارگران ایران از کلیه حقوق ابتدائی واقتصادی خود محروم بوده و تحت شدید ترین فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار دارند. نمایندگان واقعی وفعالین مبارز جنبش کارگری ایران نیز یا به  زندان  افکنده شده  و یا تحت پیگرد و انواع و اقسام فشارهای دستگاه های سرکوب رژیم جمهوری اسلامی  قرار دارند که حکم ضد انسانی و بربرمنشانه، شلاق زدن کارگران معترض معدن طلای آق دره در آذربایجان غربی نمونه دیگری از سرکوب و توحش نظام ضد کارگری را نشان می دهد.علیرغم همه فشارها و سرکوب ها، رشد وگسترش مبارزات و اعتراضات کارگران ایران تا بدان حد است که وحشت مقامات امنیتی رژیم را  برانگیخته است. چندی پیش محمود علوی وزیراطلاعات رژیم جمهوری اسلامی اعتراف کرد که :« طبق اطلاعات دو ماه اول سال، تجمعات صنفی ۵۵ درصد افزایش داشته است . بنابراین امکان تبدیل این تجمعات به اعتراضات سیاسی و چالش های امنیتی وجود دارد». وحشت رژیم از اوج یابی هر چه بیشتر مبارزات کارگری موجب شده است که یک دستگاه ویژه سرکوب به نام گارد ضربتی ضد اعتراضات کارگری برای مقابله با رشد جنبش کارگری ایران سازماندهی کند. ولی علیرغم همه اقدامات سرکوبگرانه وفشارهای حکومتی اعتراضات کارگری کماکان در حال فزونی است بطوری که تنها در نیمه اول ماه مه امسال حدود پنجاه اعتراض و مبارزه کارگری، با محاسبه روزهای کاری، تقریباً روزی پنج اعتراض، خبر از تداوم و گسترش اعتراضات کارگری میدهد.

 

ما  نمایندگان احزاب،سازمان ها و نهاد های چپ و کمونیست، ازفراخوان های آکسیون اعتراضی ششم ژوئن علیه حضور نمایندگان رژیم جمهوری اسلامی درمقابل اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو (سوئیس) پشتیبانی و حمایت می نماییم وخواهان اخراج مزدوران جمهوری اسلامی از"سازمان جهانی کار"هستیم.

برای بخش وسیعی ازما بدلیل بُعد مسافت ، به لحاظ عملی امکان شرکت درسوئیس فراهم نیست ، لذا ما درسطح کشورهای مختلف همزمان با آکسیون اعتراضی ژنو، تحرکات مختلفی را به پیش خواهیم برد تا صدای اعتراض مان در دفاع از خواست کارگران ایران وسیع تر گردد.

ما برآنیم که حل نهايى مشكلات و معضلات کارگران نه در پشت ميز ها بلكه در ميدان نبرد طبقاتى انان حاصل می گردد . با این همه  از اتحادیه های کارگری واقعی و رزمنده در اروپا و سراسر جهان می خواهیم که از طریق نمایندگان خود از آکسیون اعتراضی اپوزیسیون ترقیخواه ایران حمایت کنند. پشتیبانی همه جانبه ازآکسیون های اعتراضی و انعکاس هر چه وسیع تر آن توسط رسانه های مستقل و چپ ، پژواک صدای جنبش کارگری ایران را هر چه رساتر خواهد کرد.

 

کارگران زندانی آزاد باید گردند!

نمایندگان مزدورایران از اجلاس جهانی کار اخراج باید گردند!

 

زنده باد همبستگی بین المللی کارگران جهان!

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نهادهای چپ وکمونیست

http://shoora-namayandegan.org

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ برابر با ۳۱ مه ۲۰۱۶

 

امضاءها به ترتیب حروف الفبا :

١اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

٢اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳حزب کمونیست ایران

۴سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

۵سازمان راه کارگر

۶سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

۷شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

۸شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

۹کانون اندیشه کپنهاگ –دانمارک

۱۰- کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

۱۱ - کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

۱۲- کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

۱۳ - کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۴نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

۱۵کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال، کانادا

۱۶هسته اقلیت

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©