Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۷ تير ۱۳۹۵ برابر با  ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ تير ۱۳۹۵  برابر با ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶
اعلامیه شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نهادهای چپ و کمونیست

 

اعلامیه شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نهادهای چپ و کمونیست

در حمایت از جعفرعظیم زاده و یارانش

 

بیدادگاه های رژیم ضدانقلابی جمهوری اسلامی، به معترضان جنبش کارگری و معلمان جان به لب رسیده و نمایندگان واقعی آنان چنگ و دندان نشان می دهد. " قانون مجازات اسلامی" با روش سرکوب "قانونی" ،نمایش رسوایی را علیه فعالان و پیروان آگاه جنبش طبقه کارگر به راه انداخته است و با اتهام ها و پرونده سازی های سراپا دروغ از آنان انتقام می گیرد."قانون سرکوبگر" به ابزار دست جنایتکاران حاکم تبدیل شده است.

جعفر عظیم زاده ،  هم اکنون در بند دژخیمان رژیم ، با یکی از طولانی ترین اعتصاب غذاهای اعتراضی در زندان های جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم می کند.

"اتهامات" وارد بر جعفر عظیم زاده و سایر فعالین جنبش کارگری، کوس رسوایی دستگاه سرکوبگر و ضدبشری حاکمان و مجریان سرمایه داری ایران را به صدا در می آورد.واقع این است که رژیم جمهوری اسلامی در دور جدید سرکوب پس از "برجام" که رژیم با هدف تبلیغ حاکمیت فضای قبرستانی بر جنبش کارگری و خوشامد به سرمایه داری جهانی آن را با احکام شلاق بر تن رنجدیده کارگران معترض کلید زد، با مقاومت جعفر عظیم زاده و یارانش ، و گسترش این مقاومت و اعتراض در مقیاسی گسترده، تا همین جا پیروزی بزرگی برای جنبش کارگران و زحمتکشان می باشد.

جعفر عظیم زاده زندانی مدافع حقوق کارگران، از ظهر روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۹۵ اعتصاب غذای نامحدود خود را به همراه جمعی از زندانیان دیگر شروع و اعتصاب خودرا به شکل فردی همچنان ادامه داده است . آنها تصمیم خود به اعتصاب غذا را در نامه یی به رئیس زندان اینگونه بیان کردند:

" در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان، دستمزدهای زیر خط فقر، ممنوعیت برگزاری مستقلانه و آزادانه روز جهانی کارگر و روز جهانی معلم، عدم شفافیت و عمل مؤثر سازمان جهانی کار در قبال نقض حقوق بنیادین کارگران و معلمان ایران و با خواست خارج کردن اتهام ”اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور “و دیگر اتهامات امنیتی از پرونده‌های مفتوح کارگران و معلمان معترض و برداشتن این‌گونه اتهامات جعلی و ساختگی از پرونده‌های خود و دیگر فعالان کارگری و معلمان زندانی از امروز دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ از دریافت غذای زندان خودداری و دست به اعتصاب‌غذای نامحدود می‌زنیم"

ما به عنوان بخشی از نیروهای انقلابی چپ و کمونیست که هدف خود را سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی و جایگزینی آن توسط بدیل سوسیالیستی قرار داده ایم از بدو تاسیس تشکل مشترکمان اقدامات سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی علیه فعالین، تشکل ها و کارگران معترض و پیکارجوئ ایران را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قیدو شرط همه فعالین کارگری و همه زندانیان عقیدتی و سیاسی و آزادی حق تشکل و اعتصاب شده ایم. ما حمایت قاطع مان را از اقدام جسورانه جعفر عظیم زاده در اعتراض به قوانین ضدکارگری رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده و به همراه همه تشکل هائی که در ایران و خارج از کشور در این راستا مبارزه می کنند در این پیکار همدل و همراه هستیم.

ما از رفیق گرامی جعفر عظیم زاده و یارانش درخواست می کنیم  برای حفظ تندرستی و تجديد قوای جسمی و روحی خود – که همه مبارزان  به ویژه مبارزه طولانی طبقه کارگر به آن نیاز دارند – اعتصاب غذای خود را که تا هم اکنون با پژواک وسیع قرین پیروزی بوده، پایان دهند و انرژی مبارزاتی خود را همراه با همه فعالین متعهد و دلسوز جنبش کارگری در مسیر طولانی رهائی نهائی طبقه کارگر قرار دهند.   

 

پاینده باد اتحاد پیروزمند کارگران و معلمان ایران

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

26 ژوئن 2016 برابر با 6 تیر 1395

http://shoora-namayandegan.org

 

شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نهادهای چپ وکمونیست

امضاءها به ترتیب حروف الفبا :

1 – اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

2 -  اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

3 - حزب کمونیست ایران

4- سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

5 -  سازمان راه کارگر

6 -  سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

7 -  شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

8 – شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

9 -  کانون اندیشه کپنهاگ – دانمارک

10 - کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

11 - کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

12 – کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

13 -  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

14 -  کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال، کانادا

15 -  نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

16 - هسته اقلیت

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©