Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ برابر با  ۰۳ اگوست ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  برابر با ۰۳ اگوست ۲۰۱۶
حکم اعدام تعداد پرشماری از زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج اجرا شد

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت اعدام زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج

 

به جای اعدام، به حق شهروندی برابر گردن بگذارید!

 

باز هم موج اعدام ها در زندان های ایران به جریان افتاده است. به گزارش خبرگزاری هرانا ؛«در سحرگاه روز سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ برابر با ۲ اگوست ۲۰۱۶حکم اعدام تعداد پرشماری از زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. خانواده های زندانیان از رؤیت اجساد اعدام شدگان در پزشکی قانونی کهریزک خبر می دهند. ﮐﺎﻭه ﻭﯾﺴﯽ، ﺑﻬﺮﻭﺯ ﺷﺎﻧﻈﺮﯼ، ﻃﺎﻟﺐ ﻣﻠﮑﯽ، ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ، ﮐﺎﻭه ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﺁﺭﺵ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﻭﺭﯾﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﻓﺮﺩ، ﮐﯿﻮﺍﻥ ﻣﻮﻣﻨﯽ ﻓﺮﺩ، ﺑﺮﺯﺍﻥ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺯﺍﺩﻩ، ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﻣﺎﺷﺘﯽ، ﭘﻮﺭﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪﯼ، ﺍﺣﻤﺪ ﻧﺼﯿﺮﯼ، ﺍﺩﺭﯾﺲ ﻧﻌﻤﺘﯽ، ﻓﺮﺯﺍﺩ ﻫﻨﺮﺟﻮ، ﺳﯿﺪ ﺷﺎﻫﻮ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﯾﺎﻭﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﺑﻬﻤﻦ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺮﯾﺒﯽ، ﻓﺮﺷﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮﯼ، ﻣﺤﻤﺪﮐﯿﻮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻤﯽ، ﺍﻣﺠﺪ ﺻﺎﻟﺤﯽ، ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﻮﻧﺪ، ﻋﻠﯽ ﻣﺠﺎﻫﺪﯼ، ﺣﮑﻤﺖ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﻋﻤﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻬﯽ، ﺍﻣﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩﯼ، عبدالرحمان سنگانی و سید جمال سید موسوی، ۲۹ نفر از زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر هستند که حکم اعدام‌شان به دایره اجرای احکام رفته است. همچنین حکم اعدام هفت تن دیگر از محبوسان در این زندان یعنی قاسم آبسته، داود عبداللهی، کامران شیخه، خسرو بشارت، ایوب کریمی، انور خضری و فرهاد سلیمی هنوز در دیوان‌عالی کشور در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.لازم به یادآوری است کاوه شریفی یکی از این زندانیان در حالی که بخاطر سکته قلبی در بیمارستان خارج از زندان بستری بود از آن مرکز درمانی به قرنطینه زندان و سپس سلول های انفرادی منتقل شد. روز گذشته دست‌کم با بیست‌ویک خانواده زندانی از سوی زندان تماس گرفته شده است. به این خانواده‌ها گفته شده برای ملاقات آخر به زندان بیایید. در میان زندانیان اعدام شده، شهرام احمدی نیز وجود دارد، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ماه مارس خود از او بعنوان مبلغ مذهبی یاد کرده بود و محکومیت او به اعدام را نمونه ای از نبود آزادی های مذهبی در ایران خوانده بود.»

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه نیز در این رابطه نوشت: « حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به «توحید و جهاد» که دستشان به خون تعدادی از هموطنان آلوده بود، اجرا شد. دادگستری استان کردستان عصر امروز (سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵)  اعلام کرد: اقدامات تروریستی این گروهک، موجب شهادت تعدادی از شهروندان، پرسنل نظامی و ماموران انتظامی در شهرهای سنندج، قروه، همدان و زنجان را رقم زد».

 

سیاست اعدام در جمهوری اسلامی امر تازه ای نیست. جمهوری اسلامی ایران به نسبت جمعیت کشور، در صدر کشورهای  اعدام کننده  سراسر جهان قرار دارد و به لحاظ  شمار افراد اعدام شده، تنها پس از چین قرار می گیرد. انتخاب زمان اجرای احکام اعدام توسط قوه قضائیه و سپاه پاسداران رژیم، نیز بسته به تحولات سیاسی و اوضاع داخلی و منطقه ای انجام می گیرد. اکنون به نظر می رسد با گسترش فشارهای خارجی و اقدامات  دولت های مرتجع منطقه و تلاش شان برای حمایت از  پاره ای گروه های مخالف و تشویق آنها به اقدامات تخریبی، عزم رژیم برای تشدید سرکوب جزم تر شده است. اعدام فله ای و جمعی تعداد زیادی از زندانیان سنی مذهب در زندان رجائی شهر کرج را باید در این راستا مورد ارزیابی قرار داد.

 

سرکوب مردم سنی مذهب کشور یکی از محورهای سیاست دگراندیش ستیزی حاکمیت جمهوری اسلامی است. عدم اجازه به برگزاری نماز عید فطر در تهران به مسلمانان سنی مذهب و حتی عدم اجازه ساخت مسجدی  در بزرگترین شهر کشور برای هموطنان سنی مذهب مان، نمونه های ساده این سرکوب مذهبی است. حاکمیتی که قصد داشت ام القرای مسلمین جهان باشد با شکست سیاست خارجی اش، اکنون آتش بیار یک جنگ فرقه ای کثیف شده و بر طبل جنگ هلال شیعی در برابر نیروهای فرقه گرای سنی مذهب می کوبد. صف آرائی نیروهای فرقه گرای  شیعه در برابر نیروهای فرقه گرای سنی؛  که  غالب شان را سلفی های جهادی امثال  القاعده و  داعش جنایتکار تشکیل می دهند  که تحت حمایت قدرت های مرتجعی چون شیوخ حاکم بر عربستان سعودی و دیگر شیخ نشین های خلیج فارس قرار دارند؛ جمهوری اسلامی ایران را در برابر کشورهای سنی مذهب قرار داده  و زمینه ساز محکومیت این رژیم در نشست های کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب نیز شده است. بی جهت نیست که سلاطین مرتجع عربستان و بحرین نیز به اذیت و آزار بی وقفه شیعیان کشورهایشان روی آورده اند؛ به سلب تابعیت آنها می پردازند  و عربستان سعودی نیز به کشتار شیعیان دست زده  تا سیاست انتقام از شیعیان را در برابر انتقام از سنی ها در ایران به نمایش بگذارند.

 

برای جلوگیری از پیوستن جوانان به داعش یا  دیگر گروه های سلفی، بهترین راه نه پییشبرد سیاست انتقام جویانه، بلکه از میان بردن تبعیض های گوناگونی است که علیه دگراندیشان و بویژه مسلمانان سنی بکار گرفته می شود. گسترش حق شهروندی همه مردم کشور، اجازه به فعالیت های سنتی و مورد احترام  همه اقلیت های قومی، فرهنگی و مذهبی، بهترین زره امنیتی در کشور خواهد بود. این گونه است که آن بخش کوچک و اندکی که جذب گروه های تروریستی و داعشی می شوند نیز در انتخاب راه به تردید خواهند افتاد. واقعیت این است که حاکمیت جمهوری اسلامی بجای گسترش حق شهروندی برابر، سیاست انتقام جویانه مذهبی در پیش گرفته و تلاش می کند با  بر شمردن جنایات افراد فریب خورده سلفی، مردم را نسبت به اعدام آنها توجیه کند. این بذر نفرتی که رژیم می کارد، کمک مستقیمی است به رشد و گسترش هواداران داعش و دیگر گروه های سلفی در میان جوانان سنی مذهب.

 

سازمان ما به عنوان تشکیلاتی که اعدام را  مجازاتی غیرانسانی می داند  و اعدام دگراندیشان حتی دگر اندیشان داعشی را جنایتی دولتی قلمداد می کند، موج جدید اعدام زندانیان سنی مذهب در زندان رجائی شهر کرج ، حتی اگر اعضای گروه سلفی «جهاد و توحید» باشند،  را به شدت محکوم می سازد. سازمان ما بر این نظر است که موج جدید اعدام ها، تلاشی است از سوی نیروهای سرکوب رژیم برای ایجاد فضای رعب و وحشت و برای جلوگیری از حرکت های صنفی و سیاسی مردم ایران. درست در شرایطی که در سحرگاه روز سه شنبه گارد ویژه سیاهپوش زندان، تعداد ۳۶ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام، که در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شدند، را با دستبند- پابند و چشم بند و تحت تدابیر شدید امنیتی برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل  می کردند؛ ماموران نیروهای انتظامی رژیم حرکت مدنی مردم سنندج برای «سه شنبه بدون خودرو در سنندج»  را بر هم  زدند و تعدادی از فعالان مدنی و دختران دوچرخه سوار را دستگیر کردند  تا ترس و نگرانی خود از حرکت های مدنی مردم را نیز به نمایش بگذارند.

 

سازمان ما با ابراز تنفر از سیاست انتقام جویانۀ رژیم اسلامی علیه دگراندیشان و از جمله سنی مذهبان کشور و با محکومیت شدید احکام اعدام، از همۀ نیروهای آزاداندیش و همۀ آنهائی که دل درگروه ایجاد جامعه ای انسانی بر پایه آزادی، برابری و همبستگی انسانی دارند، تقاضا دارد  تا فریاد اعتراض خود علیه احکام اعدام  را به هر طریق ممکن بلندتر سازند و فشار بر جمهوری اسلامی را گسترده تر گردانند. نباید اجازه داد حاکمان تاریک اندیش و انتقامجوی جمهوری اسلامی، تخم رعب و وحشت در کشور بکارند و مبارزات مدنی و صنفی مردم کشور را در نطفه خفه سازند. از یاد نبریم که این مردم ایران هستند که حق دارند  و می توانند با ساماندهی خود در تشکل های صنفی، مدنی و سیاسی شان بساط این رژیم سراپا فاسد و جنایتکار، که کوس رسوائی اش جهانگیر شده است، را از میان بردارند و ایرانی آزاد، برابر و همبسته ایجاد کنند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ برابر با ۰۳ اگوست ۲۰۱۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©