Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ برابر با  ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵  برابر با ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶


اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی  ایران  (راه کارگر)

شرمنده ایم !

در محكوميت اقدام نژادپرستانه و فاشیستی جمهوري اسلامي

 علیه برادران افغان مان در شیراز

 

نيروي انتظامي استان فارس با برپائي نمايشگاهي از '' اقدامات و كشفيات '' خود، با بيشرمي و وقاحت تمام،  گروهي از مهاجران افغان را  تحت عنوان '' دستگيري اتباع  بيگانه '' در قفس به نمايش گذاشت. ناصر کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان هم در رابطه با این خبر گفت ۲۷۷ نفر از '' اتباع بیگانه غیرمجاز'' در این استان بازداشت شده‌اند. واكنش به چنين اقدام غيرانساني و وقيحانه  نيروي انتظامي - كه در واقع بيانگر تفكر نژاد پرستي خالص حكومت اسلامي است -  در شبكه هاي اجتماعي بازتاب گسترده اي یافت. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه هم  در مطلبی نوشت: '' آنچه در این اقدام پرسنل نیروی انتظامی شیراز جای تاسف دارد، اینکه چرا مسئولان محترم نیروی انتظامی کالاهای قاچاق را کنار انسان‌های غیر قانونی (!!) قرار داده‌اند، مگر فرق کالا و انسان یکی است ''! گويا تحقير انسان ها و اقدام شرم آور نيروي انتظامي، تنها در يكي كردن كالا و انسان است.  خبرگزاري فارس با عنوان كردن '' انسان هاي غير قانوني''، نگاه  نژادپرستانه اش را عيان ساخته است. مگر انسان غير قانوني هم هست؟!!

 

اين اقدام نژادپرستانه و فاشیستی و تعرض به كرامت انساني برادران افغان مان، نه اولين برخورد با برادران و خواهران رنجديده و محروم افغان در ايران مي باشد و نه آخرين آن خواهد بود. پيش از اين هم ( در نوروز ۱۳۹۲) مانع ورود آنها به يكي از پارك ها در اصفهان شده بودند. هنوز هم حضور آنها در ۱۴ استان كشور ''ممنوع '' است. در جمهوري اسلامي ايران، خواهران و برادران افغان مان، حتي اجازه ثبت يك سيم كارت موبايل را هم ندارند. تحصيل كودكان بدون شناسنامه افغان  و حتی کودکانی که مادر ایرانی و پدر افغان دارند، در مدارس ايران ممنوع است؛ این ممنوعیت جنايتكارانه، كودكان را از بديهي ترين حق خود يعني حق آموزش و تحصيل، محروم كرده و كودكي و آينده آنها را تباه مي سازد. حكومت اسلامي ايران درست در شرایطی که سیاست هائی چنین نژادپرستانه و فاشیستی در قبال خواهران و برادارن افغان اعمال می کند،  بخشی از آنها را از طرق گوناگون و در قالب نيروهاي فاطمييون بعنوان گوشت دم توپ به كشتارگاه سوريه مي فرستد تا  پیشبرندۀ سياست هاي ماجراجویانه ، خطرناک و کاملآ جنایتکارانۀ حاکمیت اسلامی  در آنجا باشند. آنچه با برادران و خواهران افغان در ايران تحت حاکمیت جمهوری اسلامي  صورت گرفته و مي گيرد، مايه شرمساري همه ماست و همه  ایرانیان باید شرمنده باشند.

 

اقداماتی چنین نژاد پرستانه و فاشیستی از سوی حاکمیت اسلامی که نظیر آن در کشورهای اروپائی از سوی سازمان ها و احزاب فاشیستی علیه مهاجران و پناهجویان تبلیغ و اعمال می شود، متاسفانه با  واکنش گسترده و اعتراضی مردم کشورمان روبرو نمی شود. وقتی جمهوری اسلامی در مراسم اول ماه مه، علیه کارگران زحمتکش افغان تبلیغ می کند و این اقدام شرم آور با واکنش منفی کارگران کشور روبرو نمی شود؛ وقتی خانه  و کاشانه مهاجران و پناهجویان افغان در حاشیه شهر یزد به آتش کشیده می شود و مردم به چنین اقدامی اعتراض نمی کنند؛ وقتی پناهجویان و مهاجران افغان در شیراز در قفس به نمایش گذاشته می شوند و فریاد اعتراض مردم ، شهر را بر سر حاکمان خراب نمی کند، نمی توان از حس انسان دوستی، از فرهنگ نوع دوستی و حفظ کرامت انسانی سخن گفت. بر ما ایرانیان چه رفته است که رفتار هائی چنین نفرت انگیز، خشم مان را شعله ور نمی سازد. اینجا سخن از خواهران و برادران افغان مان در میان است که تاریخ ، فرهنگ ، مذهب  و یک دنیا رشته های انسانی و اجتماعی ما را به هم پیوند زده است. اگر ما ایرانیان نتوانیم خواهران و برادران افغان مان را در کنار خود تحمل کنیم، اگر درد و رنجی که توسط حاکمیت اسلامی بر آن ها تحمیل می شود، آتش خشم درونی مان را شعله ور نسازد، چگونه می خواهیم برای آزادی، برابری و همیستگی انسانی بجنگیم و چگونه می خواهیم شایسته جامعه ای آزاد و انسانی  باشیم ؟ برای ساختن جامعه ای انسانی و برای حفظ حرمت انسانی باید که در برابر اقدامات سخیف حاکمیتی چنین نژادپرست و فاشیستی، فریاد اعتراض برآورد. سکوت در برابر چنین اقدامات غیرانسانی و شرم آور و بی اعتناء از کنار آن گذشتن، چیزی جز همسوئی با جنایتکاران فاشیست نیست.

 

سازمان ما اين اقدام سخیف نژادپرستانه و فاشیستی جمهوري اسلامي، که اولیه ترین موازین اخلاقی و انسانی را زیر پاگذاشته، بشدت محكوم مي كند و از همه انسان هاي آزاد انديش و نيروهاي انقلابي و مترقي مي خواهد كه با محكوميت اين اعمال ننگين رژيم اسلامی، از حقوق انساني خواهران و برادران افغان مان ، كه چنين وقيحانه آنها را چشم بسته در قفس انداخته اند، دفاع كنند. دفاع از شان و كرامت انساني مرز و محدودیت نمی پذیرد. بر ماست كه از انسانيت و حقوق انساني همه آحاد و ابناء بشر دفاع كنيم. به قول سعدي شيرازي:

تو كز محنت ديگران بي غمي  -  نشايد كه نامت نهند آدمي

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ برابر با ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©