Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ برابر با  ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵  برابر با ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

دستگیری رهبران «حزب دمکراتیک خلق ها» را محکوم می کنیم!

دراقدامات اعتراضی برای آزادی رهبران ونمایندگان "حزب دمکراتیک خلق ها"، همه زندانیان سیاسی ترکیه، الغاء وضعیت فوق العاده ، آزادی های بی قیدوشرط سیاسی و رسانه ها فعالانه شرکت کنیم ! !

رجب طیب اردوغان پس از شکست کودتای گولن، کودتای خود را آغاز و تلاش کرد که همه نیروهای سیاسی و جنبش های اجتماعی و مدنی در ترکیه را به دوراهی انتخاب از یکی از دو کودتا سوق دهد. "حزب دمکراتیک خلق ها" اولین نیروی سیاسی بود که از پس شروع کودتای گولن آن را محکوم کرد و تنها حزب عمده در صحنه سیاسی ترکیه است که درباره شروع کودتای اردوغان هشدار داده و با قاطعیت و جسارت کم نظیری آن را در تمامی مراحل - که هنوز هم ادامه دارد- محکوم می سازد و به مثابه تنها نیروی طرفدار پیگیر آزادی و دمکراسی افشاگری های خود را ادامه می دهد.

ظهور"حزب دمکراتیک خلق ها" یک پیروزی بی سابقه در تمامی تاریخ جمهوری ترکیه است که طی آن جنبش کرد وسایر جنبش ها درهمراهی با نیروهای چپ و کمونیست درهمایش مشترک تشکلی را بنیاد نهاده اند که در ژوئن ۲۰۱۵ با کسب سیزده درصد آرا به پارلمان ترکیه راه یافته و پرچم دمکراسی و برابرخواهی واقعی برای همه ستم دیدگان در این کشور را برافراشته است.

پیروزی "حزب دمکراتیک خلق ها" نقشه رجب طیب اردوغان برای کسب دوسوم آرا و تغییر نظام سیاسی ترکیه به نظام ریاستی را درهم ریخت. از آن پس، اعلام جنگ علیه کردها تا سرحد قوم کشی، سرکوب حقوق و آزادی های سیاسی، مطبوعات و رسانه ها شروع شد. اما علیرغم آن در انتخابات اول نوامبر۲۰۱۵ بازهم "حزب دمکراتیک خلق ها" توانست با کسب قریب یازده درصد آراء به پارلمان ترکیه راه یابد.

یکی از اهداف اصلی کودتای رجب طیب اردوغان خارج ساختن"حزب دمکراتیک خلق ها" از صحنه سیاسی ترکیه به مثابه یکی از موانع اصلی پیش برد کودتا و هموار ساختن راه  برای تغییر قانون اساسی و پوشاندن لباس قانونی به استبداد مطلقه خود می باشد. درادامه همین سیاست، در چهارم نوامبر صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران مشترک حزب دموکراتیک خلق ها همراه با تعدادی از نمایندگان پارلمان حزب از جمله سری ثریا اندر، نورسل آی دوغان، لیلا بیرلیک، فرهاد انجو، سلما ایرماک، گلسر یلدرم، محمد علی اصلان، عبدالله زیدان، محمد سینجار، پروین بولدان، آیجان ایرمز و ادریس بالوکن و زیا پیر، بازداشت شدند.

دستگیری هیئت تحریریه روزنامه جمهوریت به عنوان یکی از آخرین صداهای مستقل، بستن پانزده رسانه کردی و ۱۱۶ رسانه دیگر، دستگیری ۱۱۳ روزنامه نگار و تصفیه ده ها هزار نفر در سطوح مختلف دستگاه های قضائی، اداری، آموزشی و .... به بهانه سهیم بودن در کودتای گولن و یا اتهام وابستگی به  پ.ک.ک از جمله اقدامات کودتای اردوغان است.

درشهرهای ترکیه و اروپای غربی تظاهرات گسترده ای در اعتراض به دستگیری سران "حزب دمکراتیک خلق ها" درجریان است. دراستراسبورگ تظاهرات دائمی دربرابر پارلمان اروپا برقرار شده است. علیرغم اعتراضات گسترده، مارتين شولتس رئیس پارلمان اروپا، تنها به اعتراض بسیار ولرمی اکتفا کرد. رجب طیب اردوغان اطمینان دارد که بر سر مسئله پناهندگان می تواند از اتحادیه اروپا گروگشی کرده و آن ها را وادار به قورت دادن سیاست های خود کند. لذا ادامه کارزارها و اعتراضات برای به میدان آوردن فشار افکارعمومی از ملزومات لحظه حاضر برای رهائی دستگیرشدگان و کاهش فشار برای حذف حقوق و آزادی های سیاسی درترکیه می باشد.

ما خواهان آزادی بی قیدوشرط و فوری رهبران و نمایندگان "حزب دمکراتیک خلق ها"هستیم. ما همچنین همه نیروهای چپ، مترقی و آزادی خواه را فرا می خوانیم که در همه اقدامات اعتراضی برای رهائی رهبران و نمایندگان "حزب دمکراتیک خلق ها"، الغاء حالت فوق العاده در ترکیه، آزادی بی قیدو شرط سیاسی، لغو سانسور از رسانه ها، رهائی همه زندانیان سیاسی از جمله عبدالله اوجلان رهبر "حزب کارگران کردستان"، آزادی همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، استادان دانشگاه ها که دراعتراض به کودتای اردوغان زندانی  شده اند، فعالانه شرکت کنند.

 

زنده باد همبستگی انترناسیونالیستی

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ برابر با ۰۶ نوامبر ۲۰۱۶

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©