Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ برابر با  ۱۶ آوريل ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶  برابر با ۱۶ آوريل ۲۰۱۷
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت فاجعه سیل در استان های  شمال و شمال غربی کشور

 

آذربایجان تسلیت نمی خواهد، هموطن می خواهد، هموطن!

 

 

 بارش باران که می بایست موج شادی مردم استان های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، زنجان و مازندران را برانگیزاند، به فاجعه ای مرگبار تبدیل شده است. ده ها تن از هموطنان استان های شمالی و شمالی غربی کشورمان در هجوم سیلاب های غران، جان خود را از دست داده اند. نابسامانی زیست محیطی در کشور و "مدیریت جهادی" رهبران جمهوری اسلامی، چنان بلائی بر سر ایران آورده است که هر زلزله، هر طوفان، و هر بارش باران یا برف زمستانی به قیمت جان ایرانیان تمام می شود. هنوز از فاجعه ریزگردهای خوزستان  و سیلاب های ویرانگر سیستان و بلوچستان و برف و بوران کردستان رهائی نیافته ایم که با فاجعه مرگ هموطنانمان در آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و مازندران روبرو شده ایم. فاجعه آمیزتر از خود سیل، ناتوانی و ناکارآمدی سیستم خدمات رسانی و نجات آسیب دیدگان است که داد مردم را نیز درآورده است. عدم اطلاع رسانی به موقع، عدم تلاش برای اعزام سریع و به موقع نیروهای امداد که باعث شده تا اجساد قربانیان در گل و لای باقی بمانند و گیرافتادن بسیاری از مردم در اتوموبیل هایشان که آب با خود برده است، نشان دهندۀ بی کفایتی و ناتوانی سیستمی است که برای وقوع بلایای طبیعی، اصلآ آمادگی ندارد. در حالی که برای سرکوب مردم، همه نوع آمادگی ها را دارند. رژیم جمهوری اسلامی زیرساخت های کشور را نه تنها رشد و گسترش نداده، بلکه حتی از شرایط دوران قبل از انقلاب نیز عقب تر برده است. این ها همه از نتایج "مدیریت جهادی" رهبران جمهوری اسلامی است که آن هموطن مان را واداشته تا در شبکه تلگرامی اش بنویسد زلزله ما را تکان داد، آنها تکان نخوردند! سیل ما را با خود برد، آنها حتی خیس هم نشدند. آذربایجان تسلیت نمی خواهد، هموطن می خواهد، هموطن

 

فاجعه آمیزتر از خود سیل و تلفات جانی و مالی آن، بی توجهی تمام و کمال رسانه های همگانی جمهوری اسلامی است که گویا هیچ اتفاقی نیافتاده است. تمامی بحث های آنها پیرامون کاندیداتوری نمایندگان باندهای حکومتی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری است. آن یکی از سوابق قاضی قتل عام دفاع می کند و با اشاره به فتوای خمینی در قتل عام زندانیان سیاسی، در دفاع از کاندیدای مورد نظرش می نویسد:  "باتوجه به شرایط موجود منطقه، دقیق‌تر مى‌توانیم اهمیت اقدامات دقیق و حساب‌شده مسؤولان وقت نظام ... را درک کنیم".. رسانه های دیگر، از بمب خبری دکل دزدان و خالی کنندگان صندوق های بیمه کارگری خبر می دهند. برخی نیز از حضور مدیریت پلاسکوئی سخن می گویند که گویا قصد دارد ایران را سراسر پلاسکو کند و دیگر رسانه ها  نیز بر ضرورت تداوم وضع موجود با توجه به خطر های خارجی تاکید می کنند. برای  تمامی این رسانه های همگانی، درد و رنج مردم آذربایجان، کردستان، زنجان و مازندران  ارزشی ندارد. اگر شبکه های اجتماعی و حضور قدرتمند خود مردم و فیلم ها و خبرهای آنها نبود، این فاجعه ملی نیز در طوفان های مصنوعی خبری رسانه های حکومتی گم می شد.  همین حضور گسترده و فعال مردم در شبکه های اجتماعی است که گاه با زبان طنز، بی کفایتی مقامات حکومتی و استانی رژیم را به ریشخند می گیرند. وقتی سیل، خیابان ها، کوچه ها و زیرگذرهای شهرهای آذربایجان را به رودخانه های خروشان تبدیل کرد، این آنها بودند که با زبانی گزنده نوشتند: «تبریز ونیز شد» و یا «تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018». این طنزهای گزنده نشان از عمق فاجعه ای می دهد که "مدیریت جهادی" بر سر کشور آورده است.

 

کشور ما گرفتار حاکمیتی است که هر روز از عمر آن، ایران را به سوی نابودی و تباهی بیشتری نزدیک می کند. فاجعه پلاسکو، ریزگردهای خوزستان، سیل های سیستان و بلوچستان و آذربایجان، خشک شدن دریاچه ها، رودخانه ها و تالاب های کشور در کنار هوای آلوده کلان شهرها، از نتایج مدیریت این حکومت غارتگران است. وضعیت نگران کننده معیشت کارگران که ماه ها حقوق شان پرداخت نمی شود، غارت تام و تمام اموال سازمان تامین اجتماعی، اختلاس از صندوق ذخیره معلمان، عدم پرداخت حقوق بازنشستگان، وضعیت بد معیشتی و کاری معلمان کشور و بویژه معلمان آزاد و قراردادی و حقوق های زیر خط فقر میلیون ها ایرانی در کنار حقوق های نجومی مدیران، فرماندهان و مسئولان حکومتی که در قصرهای هدیه ای و بخشش املاک نجومی زندگی می کنند، همه و همه از بی عدالتی نهادینه شده در کشور خبر می دهد. روشن است برای نجات کشور از چنین وضعیتی، تنها حضور سازمانیافته و متتشکل خود مردم، کارگران، زحمتکشان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و تمامی آنهائی که برای نجات از این وضعیت نگران کننده، شوری در سر دارند، کارگشاست. نه می توان و نه باید به این جناح یا آن باند حکومت امید بست، آنها غم مردم ندارند. همچنین نه  می توان و نه باید به اپوزیسیون بی اعتقاد به مردم و  ناامید شده از آن ها دل بست، آن بخش از مخالفان که به ریسمان قدرت های خارجی آویزان شده اند. چه آنها که با جان مک کین از نئوکان های بدنام آمریکا، عکس یادگاری می گیرند؛ چه آنها که به امید حمایت های مالی و تسلیحاتی اسرائیل و عربستان چشم دوخته اند؛ چه آنها که در مصاحبه با روزنامه های اسرائیلی، خواهان بسیج تمامی امکانات خارجی برای مبارزه خودشان هستند و چه آنها که با نگاه به تجربه پدر و پدربزرگ شان، آمدن ترامپ را نقطه امیدی یافته اند تا تخت پادشاهی شان را بازگرداند. مشخصۀ تمامی این بخش از اپوزیسیون، ناامیدی از مردم و قدرت بیکرانش برای تغییر اوضاع است.  آن ها مشوق ناامیدی به مردم و امید بستن به قدرت های شرور خارجی برای نجات از جهنم جمهوری اسلامی هستند. اما ایرانیان در سال گذشته، نشان دادند که راه پیشروی را یافته اند. آنها هستند که موتور تحولات تاریخی اند. همین مردم اند که می توانند در کنار هموطنان آسیب دیده خود چه در فاجعه سیل آذربایجان، کردستان، زنجان، مازنداران؛  سیل سیستان و بلوچستان، ریزگردهای خوزستان و فاجعه سازماندهی شده پلاسکو، قرار گیرند ، در غم و درد آنها شریک گردند و دوشادوش آنها و همگام با هم برای پایان دادن به این شرایط غیرقابل تحمل دست به کار شوند.

 

سازمان ما، خود را در غم و اندوه آسیب دیدگان سیل آذربایجان، کردستان، زنجان و مازندران شریک می داند و مسئولان حکومتی را مسئول این ناکارآمدی فاجعه آمیز می داند. ما از تمامی مردم و بویژه جوانان برومند ایران تقاضا داریم به هر شکلی که صلاح می دانند به کمک مردم آسیب دیده استان های شمال و شمال غرب کشور بشتابند. در شرایط غم و اندوه، در کنار هم بودن، به همبستگی مردمی بیش از پیش کمک می کند و ما  برای عبور از این شرایط سخت و خطرناک، به در کنار هم بودن بیش از گذشته نیاز داریم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ برابر با ۱۶ آوريل ۲۰۱۷

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©