Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ برابر با  ۱۱ ژوئن ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶  برابر با ۱۱ ژوئن ۲۰۱۷

 

اعلامیه "شواری همکاری نیروهای چپ و کمونیست"

با شرکت در تجمع اعتراضی سیزدهم ژوئن دربرابراجلاس سازمان جهانی کار

 و افشاء سیاست های ضدکارگری رژیم جمهوری اسلامی

از جنبش کارگری ایران با همه قوا دفاع کنیم!

 

صد و ششمین اجلاس سازمان جهانی کار ( آ.ال. او ) در فاصله ۱۵خرداد(۵ ژوئن)  به اینطرف کار خود را با حضور ۱۸۷ کشور عضو این سازمان در شهر ژنو آغاز نموده است. 

این اجلاس برپایه اصل سه جانبه گرایی با ترکیب نمایندگی دولت ها،کارفرمایان و کارگران برگزار می گردد. از هیات های شرکت کننده در این اجلاس، از جمله هیاتی است که رژیم جمهوری اسلامی به عنوان نماینده کارگران ایران به این اجلاس سالانه اعزام میکند.کارگران و تشکل های مستقل  کارگری ایران، این به اصطلاح هیات نماینده کارگران ایران را؟! که متشکل ازنهادهائی مانند" کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار" ،"هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی" ، "هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران"...  نه نماینده منافع کارگران ایران بلکه نهادهای وابسته به دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی میدانند که وظیفه اشان مشارکت در سرکوب تشکل های مستقل کارگری میباشد.

رژیم اسلامی تا به امروز تمامی مقاوله نامه های سازمان جهانی کار، در باره آزادی تشکل ها و قراردادهای جمعی، ممنوعیت کار کودکان،حق برابر زن و مرد در محیط های کاربرسرمزد،بیمه حوادث و غیره ... را زیر پا  نهاده و تلاش بی وقفه جنبش کارگری ایران برای عملی ساختن آن ها را با خشونت سرکوب میکند.فعالان کارگرومعلم، فعالان حقوق زنان و کنشگران مدنی و دانشجویان مبارزه به بهانه "اخلال در نظم و امنیت عمومی" دستگیر، شکنجه و محکوم به تحمل زندان های طولانی مدت میشوند.

هم اکنون اسماعیل عبدی بخاطر مبارزاتش به اتهام واهی" اخلال در نظم و امنیت عمومی" با ٦ سال حکم زندان دربند ۳۵۰ زندان اوین بسر می برد و در اعتراض به همین موضوع ، از تاریخ دهم (۱۰) اردیبهشت۹۶ با وجود وضعیت جسمی اسفبارش، همچنان دراعتصاب غذا بسرمیبرد.

برپایی اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار در ژنو،امسال نیز فرصتی را برای فعالان مدافع حقوق کارگران ایران در خارج از کشور فراهم آورده تا پژواک صدای آن نیروی عظیم رنج و کار جامعه ما باشند که هیچگاه قادر نیستند نمایندگان واقعی خود را به این نوع مجامع جهانی اعزام کنند.

ما از اقدامات اعتراضی فعالان مدافع جنبش کارگری ایران در برابر اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو و درکشورهای مختلف در افشاء سیاست های ضدکارگری رژیم جمهوری اسلامی، طرح مطالبات جنبش کارگری ایران وآزادی فوری و بی قید وشرط همه فعالان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی پشتیبانی کرده و همه طرفدارن حقوق و مطالبات جنبش کارگری ایران را به شرکت در این اعتراضات فرا میخوانیم.

 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد ازادی ، زنده باد سوسیالیسم

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ۸ ژوئن ۲۰۱۷

 

1- اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

 

2- سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

 

3- سازمان راه کارگر

 

4- سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

5- شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

 

6-کانون اندیشه کپنهاگ -دانمارک

 

7- کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

 

8- کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

 

9- کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

 

10- نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©