Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ برابر با  ۰۲ اگوست ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶  برابر با ۰۲ اگوست ۲۰۱۷
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

از بیانیۀ

کنشگران اجتماعی علیه «طرح کاروزی»

حمایت می کنیم

 

صدها کنشگر اجتماعی؛ از جمله فعالان چپ،  مبارزان کارگری و سندیکایی، معلمان،  استادان دانشگاه ها و فعالان دانشجوئی، فعالان حقوق زنان،  نویسندگان، مترجمان و پژوهشگران، هنرمندان و موسیقی دانان،  وکلا و حقوق دانان، مبارزان ملی ـ مذهبی،  فعالان حقوق بشر و مدافعان حفظ محیط زیست با انتشار بیانیه ای  خواستار لغو «طرح کارورزی» شده اند. این کنشگران اجتماعی با بر شمردن اهداف سودمحورانه و استثمارگرانه طرح "کاروزی" در بیانیه شان نوشته اند :« در همراهی با اعتراضات گسترده‌ی اقشار مختلف، که آماج حملات چنین طرح‌هایی هستند، ما امضاکنندگان این بیانیه خواستار لغو «طرح کارورزی» هستیم. همچنین از آحاد جامعه می‌خواهیم تا نسبت به تصویب و اجرا شدن چنین طرح‌هایی تحت عنوان شعار «خارج کردن جامعه از بحران» اعتراض کنند. این‌گونه طرح‌های ضداجتماعی و سودمحور، نه تنها با کرامت و زیست انسانیِ کارگران، دانشجویان و بیکاران، که با قوانینی چون قانون کار که حداقل پشتوانه‌های حمایتی از نیروی کار را تأمین می‌کنند، مغایرت دارند. در نتیجه خواست فوری و صریح ما الغای طرح کارورزی و طرح‌های مشابه آن نظیر «مهارت‌آموزی در محیط کار» است. ما مصرانه از معلمان، پرستاران، کارگران، دانشجویان و تمامی متعهدان به آرمان برابری و عدالت می‌خواهیم در برابر این حملات غیرانسانی به نیروهای کار بایستند.»

 

«طرح کاروزی» همچون طرح هائی مثل «طرح مهارت‌آموزي در محيط کار واقعي» که در چهارچوب طرح «برنامه‌ی اشتغال فراگیر» برنامه ریزی شده است، حلقه ای از زنجیرۀ سیاست هائی است که کمر به در هم شکستن مقاومت اقشار مختلف کارگری و بی دفاع کردن اردوی کار کشور بسته است تا دست سرمایه داران داخلی و خارجی و غارت گران  نظام ولایت فقیه برای  کم هزینه کردن "تولید" و افزایش سرسام آور سود، بازتر گردد. این مجموعه سیاست ها و تلاش های به اصطلاح قانونی برای بی دفاع کردن کارگران در شرایطی انجام می گیرد که فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی به خبرگزاری مهر در ۲۶ تير ۱۳۹۶ گفته است که :«در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در کشور فعالیت می کنند که حدود ۱۲ میلیون نفر آنها دارای قراردادهای موقت و پیمانی هستند؛ به عبارتی تا این لحظه حدود ۹۶ درصد کارگران ما با قراردادهای موقت و دائم کار می کنند که سهم زیادی از این قراردادها با مدت زمان حداکثر ۳ ماهه و ۶ ماهه هستند و متاسفانه تعداد این قراردادها در حال افزایش است». چنین اعترافی در بارۀ  بی حقی مطلق کارگران کشور نشان می دهد که آنها حتی نمی توانند از مزایای اندک قانون کار نیز برخوردار گردند. در کنار آن باید به اپیدمی حقوق های معوقه اشاره کرد که اکنون بخش اعظم مزد و حقوق بگیران کشور را در چنگال خود گرفته و آن ها را به کار بی حقوق و کاهش ارزش دستمزدهایشان محکوم کرده است.

 

مجموعه این سیاست ها که حلقه های زنجیر واحدی هستند، ارادۀ حاکمیت جمهوری اسلامی در پیشبرد برنامه غارت تمام و کمال اموال عمومی و سازماندهی یک قشر انگلی بشدت ثروتمند و تولید میلیاردرهای سودجو با اتکا به اهرم های گوناگون قدرت را نشان می دهد. در این میان نهادهای اصلی قدرت که علاوه بر قدرت نظامی و امنیتی، چنگال هایشان را در تمامی عرصه های اقتصاد نیز فرو برده اند، در غارت اموال عمومی نقش تعیین کننده ای دارند و دیگر نهادها و ارگان های قدرت باید به صورت جاده صاف کن های این خط غارتگر عمل کنند. در صورتی که در برابر این سیاست غارتگرانه که خود را پشت طرح های گوناگون قانونی نیز پنهان می سازد، مقاومت سازمانیافته و سراسری شکل نگیرد، راه شلاق کش کردن کارگران و تمامی مزد و حقوق بگیران هموارتر خواهد شد.

 

سازمان ما ضمن حمایت از بیانیۀ کنشگران اجتماعی علیه «طرح کارورزی»، از همه نیروها و فعالان کارگری، مدنی و اجتماعی، و  همه آنها که قلب شان برای برابری و آزادی می تپد و برای دنیائی انسانی تر مبارزه می کنند، تقاضا دارد از هر طریق ممکن به افشای چنین طرح های ویرانگری بپردازند و صفوف خود برای سازماندهی مقاومتی همه جانبه را متحد تر سازند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه-شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ برابر با ۱ اگوست ۲۰۱۷

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©