Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۷
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در حمایت از حرکت های مردمی شهرهای کردستان

 در اعتراض به قتل بیرحمانه کولبرها

 

مردم زحمکش کردستان، هم سرنوشت تمامی مردم ایرانند!

 

مردم شهرهای بانه، مریوان و سنندج از روز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ تاکنون در اعتراضات مسالمت آمیز خود، خشم و نفرت شان از قتل وحشیانۀ دو کولبر بانه ای را به نمایش می گذارند. در بامداد روز دوشنبه ۱۳ شهریور، دو کولبر به نام های قادر بهرامی ۴۱ ساله، متاهل و دارای چهار فرزند و اهل روستای "وه‌زمه‌له‌" و حیدر فرجی ۲۱ ساله اهل روستای"شه‌شه‌" از توابع شهرستان بانه از سوی نیروهای پاسگاه مرزبانی مرز سیرانبند هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند. این اولین باری نیست که مرزبانان به سوی کولبران شلیک می کنند و جان آن ها را می گیرند. تنها در سال ۱۳۹۵بیش از ۷۰ کولبر، جان شان را در اثر تیراندازی مرزبانان از دست داده اند. برای مقابله با حرکت های اعتراضی مردم شهرهای کردستان، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، یگان های ویژه با تجهیزات جنگی را وارد شهرهای کردستان کرده و به دستگیری مردم معترض پرداخته اند.

 

نگاه امنیتی رژیم اسلامی به استان های مرزی، یکی از اصلی ترین عوامل مشکلات این استان می باشد. آنها نه تنها به جای حل مسئله اشتغال و ایجاد شرایط زندگی انسانی برای جوانان، شرایطی فراهم آورده اند که بسیاری از مردم، مجبور به کولبری شده و سپس آنها را در دامنه های کوه های سربه فلک کشیده، به رگبار می بندند و نام آن را «حراست و صیانت و پاسداری از سرحدات مرزهای کشور» گذاشته اند. همین داستان غم انگیز را در بلوچستان شاهدیم. در آنجا نیز جوانان بیگناه بلوچ که برای فرار از فشار بیکاری و برای درآوردن لقمه نانی ، با وانت هایشان بنزین به آن طرف مرز می برند، هدف شلیک مرزبانان قرار می گیرند و جان خود را از دست می دهند. عامل اصلی عقب نگه داشته شدن استان های مرزی و وقوع چنین جنایت های ضدبشری، نگاه امنیت محور رژیم اسلامی به استان های مرزی است. آنها به جای ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری مزمن، به مرزبانان فرمان شلیک داده اند و این چنین است که کشتار زحمتکشان کولبر کرد و یا وانت سوارهای بلوچ، نتیجه منطقی این سیاست ضدامنیتی است. به این سیاست باید نگاه تبعیض آمیز مقامات کشوری و لشگری به اقلیت های ملی و مذهبی را نیز افزود که باعث نامه نگاری های مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان به علی خامنه ای نیز شده و بیانگر سرریز شدن کاسبه صبر مردمان این بخش از ایران می باشد.

 

اعتراضات شکوهمند مردم شهرهای بانه، مریوان و سنندج و دیگر شهرهای استان کردستان به سیاست های امنیت محور مقامات جمهوری اسلامی و رفتار های ریشه دار و تبعیض آمیز حکومت اسلامی در قبال اقلیت های ملی، مذهبی و فرهنگی، نشانه لبریز شدن کاسه صبر مردم است. درد زحمتکشان کولبر کرد و وانت دارهای بلوچ، درد مشترک همه زحمتکشان کشور است؛ این درد، همانند درد کارگرانی است که برای حقوق های معوقه شان، اعتراض می کنند؛ این درد، همسان درد معلمانی است که مشکلات خود را فریاد می زنند؛ این درد، هم چون درد بازنشستگان لشکری و کشوری است که پس از سال ها کار و خدمت، از معيشت و منزلت شايسته محرومند. از این رو اعتراضات مردم شهرهای کردستان، زنجیره ای از اعتراضاتی است که نمونه های آن را در اعتراضات کارگری، در گردهم آئی هائی بازنشستگان لشکری و کشوری، در اجتماعات دانشجوئی و در فریادهای مالباختگان در شهرهای گوناگون کشورشاهد هستیم. از این رو، حرکت های مردمی در شهرهای کردستان، جزئی از مبارزه ای سراسری علیه حاکمیت اسلامی است که با سیاست های ویرانگرش در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، زمین های سوخته ایجاد کرده است.

 

سازمان ما، ضمن محکوم کردن قتل جنایت کارانۀ کولبران کرد، ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه یگان های ویژه نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در شهرهای کردستان، ضمن محکوم کردن دستگیری و زندانی کردن جوانان کرد، خواهان پایان دادن به سیاست های امنیت محور در کردستان ، بلوچستان و خوزستان است. روشن است بدون رفع تبعیض و ستم ملی و احترام به حق تعیین سرنوشت ملیت های کشور که شرط اتحاد داوطلبانه کارگران و زحمتکشان همه ملیت های ساکن ایران در مبارزه علیه استبداد، تاریک اندیشی و بهره کشی است  ، نمی توان به حل مشکلات گسترده این مناطق  همت گماشت. سازمان ما همچنین از اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی مردم شهرهای کردستان حمایت کرده و از تمامی سازمان های سیاسی، فعالان مدنی و اجتماعی و تشکل های صنفی کارگران، معلمان، پرستاران، دانشجویان، و بازنشستگان همه ملیت های ساکن ایران تقاضا دارد از خواست های مردم کردستان حمایت کنند و همبستگی خود با زحمتکشان این دیار و بویژه کولبران  ستم دیده را اعلام دارند. روشن است که تنها با سازماندهی این همبستگی سراسری است که می توان هم با به عقب نشینی واداشتن رژیم اسلامی، تحولات بنیادین در کشور ایجاد کرد و هم در برابر توطئه های تمامی نیروهائی که قصد دارند حرکت های برحق مردم شهرهای کردستان را در راستای برنامه های فرقه گرایانۀ ناسیونالیستی یا سیاست های رژیم چنج (تغییر رژیم از طریق قدرت های خارجی) به خدمت گیرند، سد مستحکمی ایجاد کرد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©