Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷
گرامی باد نام و یاد ایشتوان مساروش

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت درگذشت یک  مارکسیست نامدار

 

گرامی باد نام و یاد ایشتوان مساروش

 

مارکسیست نامدار ایشتوان مساروش (Istvan Meszaros) روز اول اکتبر ۲۰۱۷ درگذشت. او یکی از فیلسوفان نامدار ، پرکار و پربار جنبش جهانی مارکسیستی و یکی از شاگردان گئورگ لوکاچ بود. مساروش مجار بود و متولد بوداپست (در ۱۹ دسامبر ۱۹۳۰) ، اما در سال ۱۹۵۶ به دنبال اشغال مجارستان توسط ارتش شوروی و سرنگونی دولت ایمره ناگی ،  ناگزیر شد زادگاه اش را ترک کند و به بریتانیا برود ، جایی که بقیه عمرش را درآنجا گذراند.

ضرورت گذار به سوسیالیسم و مسائل جامعه دوران گذار ، و به ویژه دولت گذار و ضرورت دموکراسی و آزادی ها در جامعه گذار ، مهم ترین مشغله فکری مساروش بود و آثار او در این زمینه ها در شمار ارزشمندترین و روشنگرترین منابع اندیشه مارکسیستی هستند.

ایشتوان مساروش نویسنده آثار متعددی است که از میان آنها می توان کتاب های زیر را نام برد:

نظریه بیگانگی مارکس (۱۹۷۰) که به عنوان بهترین کتاب سال ، برنده جایزه یادمان دویچر شد. این کتاب توسط زنده یاد حسن شمس آوری و کاظم فیروزمند به فارسی ترجمه شده است. قدرت ایدئولوژی (۱۹۸۹). فراسوی سرمایه (۱۹۹۵) بخشی از این کتاب توسط مرتضی محیط به فارسی ترجمه شده است. چالش و فشار زمان تاریخی (۲۰۰۸). بحران ساختاری سرمایه (۲۰۰۹). ساختار اجتماعی و اشکال آگاهی ، در دو جلد (۲۰۱۰).

نام و یاد ایشتوان مساروش ، این مبارز اندیشمند را که در تمام زندگی آگاهانه اش به آرمان بزرگ آزادی و برابری  انسان ها وفادار ماند ، گرامی می داریم.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه-شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۱۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©