Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۰۴ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۰۴ مارس ۲۰۱۸
اعلاميه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلاميه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

بازداشت كارگران گروه ملي صنعتي فولاد اهواز

و محمد حبيبي فعال صنفي معلمان

را محکوم می کنیم

 

 

در پي چند روز اعتصاب و اعتراض يكپارچه كارگران گروه ملي صنعتي فولاد اهواز براي حق خواهي مطالباتشان، در دهم اسفند نيروهاي امنيتي به دستور دادستان اهواز شبانه به منازل كارگران يورش برده و تعدادي از آنها را با خشونت بازداشت كردند. فرهاد اکبریان، مرتضی اکبریان، میثم علی قنواتی، امین مومن پور، حسین نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی و مهدی عادل زاده از جمله بازداشت شدگان هستند.

همچنین بنا به اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)، امروز شنبه ۱۲ اسفند،  محمد حبیبی عضو هیأت مدیره ی کانون صنفی معلمان در محل کار خود همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. برای بازداشت او به شکل خشنی  از اسپری فلفل استفاده کرده اندد و بعد از بازداشت  این فعال مدنی را به منزل برده تا محل سکونتش را مورد تفتیش قرار دهند. در آنجا نیز در حضور همسایگان به رفتارهای خشن و غیر قانونی خود ادامه می دهند، این خشونت در حدی بوده که همسایگان با تماس به پلیس ۱۱۰ خواهان پایان دادن به این نوع برخورد شدند. دستگیری این فعال صنفی معلم در شرایطی صورت می گیرد  كه اسماعيل عبدي، محمود بهشتي لنگرودي و محسن عمراني از فعالان صنفي معلمان هم اكنون زنداني هستند.

در ادامۀ اقدامات سركوبگرانه حكومت اسلامي عليه كارگران، ۵ نفر از فعالان كارگري کردستان، شریف ساعد پناه، خالد حسیني، غالب حسیني، مظفرصالح نیا و حبیب الله کريمي به شعبه چهارم '' دادگاه انقلاب'' سنندج در روز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶احضار شده اند. پيش از اين نيز عثمان اسماعيلي، كارگر نقاش و فعال كارگري، را روز چهارشنبه ۹ اسفند۱۳۹۶ روانه زندان سقز كردند.
ب
دنبال بازداشت وحشيانه كارگران گروه ملي صنعتي فولاد اهواز، جمعي از كارگران اين گروه صنعتي به حمايت از همكارانشان در مقابل دادگستري اهواز دست به تجمع اعتراضي زدند و با شعار '' كارگر زنداني آزاد بايد گردد '' خواستار آزادي آنها شدند. اين كارگران همچنين شعار ميداند : '' نيروي انتظامي به هوش باش ، ما كارگريم نه اوباش''. آنها امروز شنبه (۱۲ اسفند) هم در خیابان هاي اهواز با شعار" میایستیم، میمیریم، حقمونو میگیریم" بر پيگيري خواسته هايشان پاي فشردند!

كارگران فولاد اهواز كه براي احقاق مطالبات معوقه شان حتي يكبار در نماز جمعه اهواز شركت كرده و شعار طنزآميز'' مرگ بر كارگر، درود بر ستمگر'' سر دادند  به همین دلیل بعدا ً از ورود آنها به نماز جمعه جلوگيري شد و يا در جلوي استانداري به صورت نمادين سفره خالي پهن كردند؛ اكنون با يورش خشن نيروهاي امنيتي و بازداشت همكارانشان مواجه شده و خواست آزادي '' كارگر زنداني'' نيز به مطالباتشان افزود شده است. آنها در مصافي نابرابر با كارفرما و دولت، اما استوار و پايدار خواهان مطالبات برحق و آزادي همكارانشان هستند.

سياست تاكنوني حكومت اسلامي نگاه امنيتي به هر اعتراض صنفي و سركوب آن بوده و هست. از همين رو منجمد كردن دستمزد كارگران آشکارا بسیار کمتر از زير خط فقر؛ كه حتي همين را هم ماه ها پرداخت نمي كنند و اين به يك  رويه عمومي تبديل شده است، سركوب تشكل هاي كارگري  و بازداشت فعالان كارگري سياست عمومي اين نظام ضد كارگري است. اما اقدام يكپارچه و متحدانه كارگران مي تواند نظام سركوبگر اسلامي را به عقب نشيني وادار سازد. لازمه آن، داشتن تشكل مستقل كارگري در سطح واحد و سراسري است كه مي تواند اردوي كار و زحمت را قوي تر از پيش ساخته و اعتراضات پراكنده آنها را متحد و يكپارچه و سراسري كند.

سازمان ما، بازداشت كارگران گروه ملي صنعتي فولاد اهواز و همچنين بازداشت محمد حبيبي، فعال صنفي معلمان و احضار فعالان کارگری کرد  را بشدت محكوم مي كند و خواستار آزادي بي قيد و شرط  آنهاست. و از همه احزاب، سازمان ها، تشكل ها و مردم مترقي و آزادي خواه مي خواهد كه به هر شكل ممكن از آنها حمايت كنند و اعتراض خود به سرکوبگری های رژیم اسلامی را هر چه گسترده تر بیان دارند.



سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزای، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ برابر با ۰۳ مارس ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©