Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۰۷ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۰۷ مارس ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

در باره

قتل احمدراجی از دراویش گنابادی!

زجرکش کردن های زنجیره ای ادامه دارد!

 

 خبر کوتاه بود. به خانواده احمد راجی از دراویش گنابادی اطلاع دادند که او در زندان جان باخته است. از خانواده خواسته شد که جسد نامبرده را شناسائی کنند.  شهید احمد راجی آخرین فرد از زچرکش کردن های زنجیره ای دستگیرشدگان خیزش دی ماه ست که پیش آن شهدا سینا قنبری در تهران؛ محسن عادلی در دزفول؛ وحید حیدری در اراک؛ سارو قهرمانی در سنندج؛ کیانوش زندی در سنندج؛ علی پولادی در چالوس؛ محمد نصیری در زنجان؛ حسین قادری در سنندج؛ حسن ترکاشوند در کرج؛ سید شهاب ابطحی در اراک؛ به این شیوه زیر شکنجه جان باختند و در ادامه آن با قتل دکتر کاووس سید امامی استاد دانشگاه و از فعالان سرشناس محیط زیست کشورمان روبرو شدیم. این همان شیوۀ زجرکش کردن وحشیانه ای است که سعید مرتضوی و همدستانش،  زهرا کاظمی را کشت و اکنون آن شیوه رذیلانه به ویژه پس از خیزش دی ماه به شکل گسترده ای توسط دستگاه سرکوب رژیم اسلامی به کار گرفته می شود تا رعب و وحشت بر دل  فعالان سیاسی و مدنی بنشانند.

 سایت مجدوبان نور، پایگاه خبری دراویش نعمت‌الهی گنابادی، خبر جان باختن  احمد راجی، "در اثر ضربات وارده در حین بازجویی در بازداشتگاه پلیس" را منتشر ساخته بود. طیبه راجی، دختر احمد راجی گفته است؛  مأموران انتظامی به خانواده آن ها اطلاع داده بودند که احمدراجی بر اثر ضربات وارده به کما رفته و فوت شده است. خانواده می گوید  این درویش گنابادی، هنگام بازداشت در اول اسفندماه شدیداً  مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و حال وخیمی داشت و دخترش در شب حادثه، پدر خود را در میان بازداشت‌شدگان دیده بود، اما  خانواده اش بعد از آن هیچ خبری از او نداشتند. ماموران نیروی انتظامی با تهدید خانوادۀ راجی، خواستار دفن شبانه‌ی جسد شده‌ بودند اما خانواده‌ی راجی با این خواسته موافقت نکرده بود و خواهان تحویل جسد و انجام تحقیقات درباره علت قتل احمد راجی شده بودند، ولی سرانجام دژخیمان رژیم به خانواده‌ی این درویش گنابادی گفته‌اند که هیچ سردخانه‌ای در تهران جسد را تحویل نمی‌گیرد و جسد را خودسرانه و بدون رضایت خانواده  به الیگودرز (محل تولد و زندگی آقای راجی) منتقل ساخته و شبانه با حضور تعداد کمی از اعضای خانواده ، دفن کرده اند. عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با وقاحت همیشگی ادعا می کند که  احمد راجی در جریان بازجویی کشته نشده است، اما همه شواهد و از جمله عدم تحویل جسد به خانواده و منع تحقیقات مستقل پزشکی درباره علت جان باختن احمد راجی توسط خانواده  و در ادامه، تدفین فوری و شبانه جسد وی، تردیدی باقی نمی گذارد که احمد راجی نیز یکی از قربانیان زجرکش کردن های  زنجیره ای زندانیان سیاسی در دورۀ اخیر است.

این شیوه قتل زندانیان سیاسی و عقیدتی با ادعاهای واهی نظیر؛ مصدومیت ناشی از اقدام زندانی سیاسی، فوت ناگهانی و یا خودکشی زندانی، شگرد رذیلانه جدید رژیم در توجیه شکنجه های بیرحمانه و زجرکش کردن زندانیان سیاسی و عقیدتی است که باید بهرشکل ممکن و موثر افشاء شود. اخیراً علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی، سعید مرتضوی دادستان وقت را مسئول کشته شدن زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی ـ کانادایی، معرفی کرده و گفته است: «ما برای رفع ابهام، پیشنهاد حکمیت به رهبری دادیم ایشان هم با این پیشنهاد موافقت کردند و قضات ماموریت یافته هم بررسی‌های کافی انجام دادند و نهایتا گزارشی مبنی بر مبرا بودن وزارت اطلاعات از تهمتی که مرتضوی بر آن اصرار داشت، ارائه و وزارت تبرئه شد». و به این شکل تردیدی باقی نگذاشت که این شیوه قتل زندانیان سیاسی روشی است که با تائید بالاترین سطوح دستگاه های رهبری رژیم به اجراء گذاشته می شود و رژیم جمهوری اسلامی دیگر قادر نیست با توجیهات واهی، زجرکش کردن های زنجیره ای رذیلانه را لاپوشانی کند.

سازمان ما ضمن تسلیت به خانواده شهید احمد راجی و همه دراویش گنابادی، تاکید می کند اکنون که صدها تن از فرزندان دلاور و برومند این مردم قهرمان در زندان ها و اسارتگاه ها و شکنجه های رژیم گرفتار آمده اند، باید رژیم جمهوری اسلامی را در برابر جان تک تک  زندانیان سیاسی و عقیدتی پاسخگو ساخت، باید در کنار خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی قرار گرفت و همراه آنها خواهان آزادی اسیران شد.  

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۶ مارس ۲۰۱۸

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©