Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ برابر با  ۰۳ آوريل ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷  برابر با ۰۳ آوريل ۲۰۱۸
از حقوق مردم فلسطین و حق بازگشت آواره‌گان فلسطینی برای بازگشت به زادگاه خود دفاع می‌کنیم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در دفاع از حق بازگشت  مردم فلسطین

 

اشتیاق بازگشت به سرزمین مادری،

 سرکوب شدنی نیست!

 

 

کاری که دولت‌های مستبد با مخالفانشان می‌کنند،

 اسراییل با یک ملت و یک‌هویت تاریخی انجام داده است.

ادوارد سعید

 

روز سی‌ام مارس، هم زمان با «یوم‌الارض»، روز زمین، سی هزار نفر از مردم فلسطین، به راهپیمائی اعتراض به اشغال و مصادرۀ زمین های فلسطینان توسط دولت اسرائیل، با شعار حق بازگشت آواره‌گان به زادگاه خود مبادرت ورزیدند. این راه‌پیمایی که با نام "بازگشت بزرگ" صورت گرفت، با شقاوت همیشگی ارتش اسرائیل روبرو گشت. براساس توِئیت ارتش اسرائیل که مدت کوتاهی پس از انتشار، از صفحه توئیتر پاک شد، بیش از صد تک‌تیرانداز اسرائیلی، با سازماندهی قبلی و عامدانه، تظاهرکنندگان را به گلوله بستند. توئیتر رسمی «آی‌دی‌اف» وزارت دفاع اسرائیل در این رابطه چنین نوشته بود: “همه‌چیز دقیق و حساب‌شده بود، ما دقیقاً می‌دانستیم که هر‌ گلوله در کجا می‌نشیند”.

 

برای این سرکوب به دقت طراحی شده، علاوه ‌بر یک‌صد تک‌تیرانداز خبره، ارتش اسرائیل از پهبادهای بدون سرنشین نیز برای به گلوله‌بستن راه‌پیمایان صلح‌جوی  فلسطینی‌ استفاده کرد. درنتیجه این تیراندازی از پیش تدارک دیده  شده، بر اساس گزارش  اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه: «تعداد شهدای حملات مسلحانه نظامیان اسرائیل به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در نوار غزه به ۱۸ نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است. تاکنون ۳۰۹ نفر از مجروحان حمله نظامیان اسرائیل در بیمارستان بستری شده اند که حال ۴۶ نفر از آنها وخیم است. ۸۱۵ فلسطینی با گلوله واقعی مجروح شده اند که ۱۵۴ نفر از آنها از ناحیه سر و گردن هدف قرار گرفته اند.». ابعاد این خشونت ددمنشانه حتی برای مردم اسرائیل نیز شوکه کننده بود. صدها نفر از مردم صلح دوست اسرائیل با گردهم آئی اعتراضی در تل آویو، به این سیاست دولت نژادپرست نتانیاهو اعتراض کردند. کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی خواستار حق بازگشت آواره‌گان به زادگاه خویش، درحالی صورت می‌گیرد که قطع‌نامه ۱۹۴ سازمان ملل، این حق را به رسمیت شناخته است. جنایات دولت اسرائیل بویژه در غزه چنان ابعادی بخود گرفته که حتی حامیان سنتی اسرائیل همچون دیوید کامرون نخست‌وزیر محافظه‌کار سابق بریتانیا، زبان به انتقاد گشوده و غزه را به بزرگترین زندان روباز جهان تشبیه کرده است.

 

سال هاست دولت اسرائیل با بستن مرزها و ممانعت از ورود مایحتاج عمومی همچون آذوقه و دارو، قطع برق و نابودی صنایع ساختاری همچون نیروگاه‌ها و تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب، ممنوعیت ماهی‌گیری در آب های ساحلی برای فلسطینی‌ها، استخراج و صدور غیرقانونی نفت در سواحل فلسطینی غزه، و حملات بیرحمانه نظامی دوره‌ای و کشتار غیرنظامیان این منطقه، ساکنان بیگناه غزه را مجازات می‌کند. این سیاست‌ها تاکنون با ادعا و به بهانه مقابله با «تروریسم فلسطینی» به خورد افکارعمومی کشورهای حامی اسرائیل داده میشد. اما اکنون شاهد آنیم که دولت نژادپرست اسرائیل، حتی راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز خانواده‌های فلسطینی را نیز برنمی‌تابد و بدین گونه  ماهیت ضددمکراتیک و ضدمردمی اش را  بخوبی آشکار می‌سازد.

 

 دولت نژاد پرست اسرائیل، اکنون که متحدانی هم چون ترامپ و شیوخ سعودی را در کنار خود دارد، با خشونت بیشتری در برابر خواست های مشروع مردم فلسطین می ایستد. در شرایطی که دولت عربستان سعودی و متحدانش ، نقاب ریاکارانۀ فلسطین پناهی را به دور انداخته  و آشکارا از همراهی با دولت نژادپرست یهود سخن می گویند و به گسترش روابط سیاسی و امنیتی خود با دولت نژادپرست نتانیاهو به بهانۀ خطر جمهوری اسلامی می پردازند، قتل عام تظاهرکنندگان فلسطینی، در میان دولت های مرتجع عربی پژواک رسائی نمی یابد.

 

در این روی سکه، جمهوری اسلامی قرار دارد که تلاش می کند خود را تنها مدافع حقوق مردم فلسطین به افکار عمومی جهان عرب و اسلام قالب کند. بسیار مضحک  است،  آپارتاید دینی و استبداد مطلقه فقاهتی که به  سرکوب خشن و بیرحمانه هموطنان عرب ‌ما  مشغول است، خود را مدافع حقوق مردم فلسطین قلمداد می کند. رهبری جمهوری اسلامی و نهادهای نظامی وابسته به بیت، با تبلیغ شعار خطرناک و یهودی ستیزانۀ "نابودی اسرائیل" و یا نفی رذیلانۀ هولوکاست، تنها آب به آسیاب نژادپرستان و جنگ طلبان اسرائیلی می ریزند و تیغ تبلیغاتی و عملیاتی آنها برای سرکوب خشن و ضدانسانی مردم فلسطین را  تیزتر می کنند.

 

 غم انگیزترین بخش این ماجرا آنجاست که  بخشی از اپوزیوسیون  رژیم جمهوری اسلامی که از عربستان و اسرائیل بودجه های مخفیانه دریافت می کنند، و در راستای سیاست "رژیم چنج" مثلث ترامپ، نتانیاهو و آل سعود، به کرامات آنها دل بسته و چشم به حمایت های  این مثلث شوم دوخته اند، با اشاعه ناسیونالیسم نژادپرستانه و عرب‌ستیزانه،  و گاه با اشاره به سیاست های بنیادگرایانۀ حماس، در شبکه های اجتماعی و رسانه های همگانی، بر سیاست‌های ضدانسانی و ددمنشانۀ دولت نژادپرست اسرائیل علیه مردم فلسطین سرپوش می گذارند و آن را بزک می کنند.

 

سازمان ما ضمن حمایت از خواست مشروع مردم فلسطین برای بازگشت به سرزمین مادری خود و همزیستی مسالمت آمیز در کنار مردم اسرائیل، سیاست های نژادپرستانۀ دولت اسرائیل و بویژه اشغال سرزمین های فلسطینی  را بشدت محکوم می کند. ما برآنیم که مردم فلسطین و مردم اسرائیل حق دارند در کنار هم در صلح و صفا زندگی کنند. سازمان ما نه تنها آپارتاید تو در توی رژیم اسلامی که آپاتارید نژادپرستانۀ  دولت اسرائیل را بشدت محکوم می کند و هر دو آنها را سد راه دمکراتیزه شدن خاورمیانه می داند. از این رو دفاع از حقوق مردم فلسطین برای تشکیل دولت و همزیستی مسالمت آمیز در کنار مردم اسرائیل، و دفاع از حق بازگشت تمامی آواره گان فلسطینی به سرزمین مادری و خانه و کاشانۀ خود را وظیفه انسانی هر انسان  آزادیخواه و عدالت طلب می دانیم  

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ برابر با ۰۲ آوريل ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©