Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ برابر با  ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۵ تير ۱۳۹۷  برابر با ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸
"مرگ از باغچه خلوت ما می گذرد داس به دست و گلی چون لبخند می برد از بر ما

پیام  تسلیت  هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به یاد مادر گلی

"مرگ از باغچه خلوت ما می گذرد داس به دست و گلی چون لبخند می برد از بر ما ..."

مادر گلی آبکناری ، مادر رفقای شهیدمان ، روزبه ، ویدا و پروین گلی آبکناری و مادر زن رفیق شهید مهران شهاب الدین ، درست ۳۶ سال پس از دستگیری مرگبار آن چهار رفیق (در تیرماه ۱۳۶۱) چشم از جان فرو بست. مادر گلی آبکناری (دلبر قربان نژاد) تنها مادر چند مبارز قهرمان نبود ، بلکه خود مبارزی خستگی ناپذیر و فروتن بود که طولانی تر از همه فرزندان اش ، در دفاع از زندگی و روشنایی تلاش کرد. او از آنانی بود (که به قول شاعر بزرگ آزادی ، احمد شاملو) "مرگ را به ابدیتِ زیست گره می زنند". مادر از آغاز جوانی همراه شوهر مبارز و زحمت کش خود ، کریم گلی آبکناری ، به صفوف مبارزان کمونیست پیوست و پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ، مدت ها برای مخفی کردن و مرتبط کردن شوهر و دیگر مبارزان تحت تعقیب تقلا کرد و سال ها به در زندان ها رفت.  چشمه سار زلال خانواده گلی آبکناری ، با آن فرزندان راست قامت و فداکار و فروتن ، محصول مبارزه و تلاش بی گسستِ این زن و شوهر وفادار به نیروهای زندگی و روشنایی بود. تصادفی نبود که روزبه از بیست سالگی گرفتار زندان های رژیم ستم شاهی شد (نخست در سال ۱۳۴۸ در رابطه با "گروه فلسطین" و بار دوم در سال ۱۳۵۲ در رابطه با رفقای شهید مرضیه احمدی اسکویی و مصطفی شعاعیان در "جبهه دموکراتیک خلق") ؛ تصادفی نبود که ویدا با همان شور برادر ، در یکی از دشوارترین دوره های مبارزه مسلحانه به "سازمان چریک های فدایی خلق" پیوست و به زندگی کاملاً مخفی روی آورد ؛ باز تصادفی نبود که پروین با آن جسارت فراموش نشدنی اش در زندان ، به دست دژخیمان رژیم آدمخوار اسلامی جان باخت. مادر گلی آبکناری تا زمانی که پای رفتن داشت یکی از ثابت قدم ترین مادران خاوران بود و مادر همه جان باختگان راه آزادی.  او اکنون در کنار شوهر پاکدل خود ، پدر گلی آبکناری ، آرمیده است ، اما افسوس پیش از آن که بتواند "روبروی وضوح کبوتران بنشیند".

درگذشت مادر را به خانوده گلی آبکناری و همه خویشاوندان و دوستداران آن بانوی فداکار و همه خاورانی ها و مبارزان راه آزادی و برابری تسلیت می گوئیم و عزادار او هستیم.

 

سرنگون باد رژیم چمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و  سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ برابر با ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©