Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ برابر با  ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷  برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

علیه سیاست کشتار مخالفان قاطعانه اعتراض کنیم

 

خبر کوتاه بود؛ در سحرگاه هفدهم شهریور، سالگرد ژاله خونین،  رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی را  اعدام کردند. اخبار این جنایت هولناک زمانی انتشار یافته که محل نشست کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان به دبیرکلی مصطفی مولودی در منطقه کوی سنجق اقلیم کردستان عراق به شدت توسط جنگنده‌های جمهوری اسلامی  بمباران و موشک باران  شده است. گزارش‌های اولیه حکایت از جان باختن ۱۴ نفر و زخمی شدن ۴۰ تن از رهبران و کادرهای این حزب دارد. مصطفی مولودی دبیرکل حزب دموکرات کردستان و خالدعزیزی دبیرکل سابق زخمی شده اند.

 

سیاست کادرکشی و کشتار مخالفان؛ زندانی  کردن فعالان صنفی و مدنی؛ خفه کردن وکلای دادگستری با فشارهای گوناگون و حتی دستگیری و زندانی کردن شان، همه و همه نشاندهنده وحشت حاکمان از اوج گیری اعتراضات توده ای مردم است که نتایج فاجعه بار سیاست های رژیم اسلامی در چهل سال گذشته را با پوست و گوشت خود لمس کرده و کارد به استخوان شان رسیده است. حاکمیت اسلامی اکنون به صورت یک پارچه در کنار هم قرار گرفته و تلاش دارد با تمرکز نیروهای خود در برابر موج حرکت های توده ای با مشت آهنین واکنش نشان دهد. اعدام رذیلانۀ  زندانیان سیاسی، سازماندهی ترور کنشگران حقوق بشر و مدنی، خودکشاندن در زندان ها و حملات سازمانیافته و جنایت کارانه به مقر احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق، در خدمت سیاست مشت آهنینی است که می خواهد مردم را بترساند. سیاستی که گاه از سوی برخی از سران رژیم با نام بازگشت به دوران صادق خلخالی از آن نیز نام می برند. اما آنها کور خوانده اند، مردم آگاه و به خشم آمده ایران و بویژه مردم قهرمان کرد از این موج کشتار، وحشتی به خود راه نخواهند داد.  روشن است که سیاست کشتار مخالفان و سرکوب فعالان سیاسی و مدنی به بهانۀ مقابله با تهدیدات خارجی و مداخلات بیشرمانه مثلث شوم ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان صورت می گیرد و این دخالت ها و همسوئی های برخی جریانات با سیاست رژیم چنجی ها، توجیه رذیلانه ای است که رژیم  برای سیاست های سرکوب گرانه اش در پیش گرفته است.

 

سازمان ما، «سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)» ضمن محکوم  کردن اعدام  فعالان کرد و همچنین محکوم کردن حمله به مقر حزب دمکرات کردستان، بر این نظر است  که این اقدامات رذیلانه، بر پایه انکار حق مردم کرد برای رسیدن به حق ملی  و حق مردم کشور به اعتراض به شرایط نابسامان زندگی روزمره شان و مبارزه برای یک زندگی شایسته انسانی استوار است. سیاست اعدام جوانان کرد و حملات به سازمان ها و احزاب کرد، سیاستی است که باید بشدت محکوم گردد زیرا بدون دفاع قاطع از مبارزات مردم کردستان و دیگر ملیت های تحت ستم ایران برای حق تعیین سرنوشت خود، نمی توان  به حل مسئله ملی  از طریق پایان دادن به ستم ملی، الغای کلیه تبعیضات قانونی و عملی بر اساس ملیت، تضمین حق ملل در تعیین سرنوشت خود و دفاع از اتحاد داوطلبانه همه ملیت های ساکن ایران و فدرالیسم منطقه ای به عنوان مناسب ترین راه حل برای مسئله ملی درایران امید بست.

 

سازمان ما، خود را در غم  شهدا و جانباختگان سحرگاه هفدهم شهریور۹۷ و موشک باران کوی سنجق شریک می داند و مراتب تسلیت خود را  به مادران، پدران، خانواده ها، دوستان و همرزمانشان اعلام می دارد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

 

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ برابر با ۸ سپتامبر ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©