Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸
حمله تروریستی اهواز را محکوم می کنیم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

حمله تروریستی اهواز را محکوم می کنیم

 

حمله مسلحانه ای که صبح امروز (شنبه ، ۳۱ شهریور) به رژه نظامی در اهواز صورت گرفت ، بی هیچ تردید ، ضربه ای بود بر حرکت های اعتراضی گستردۀ مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و فرصتی برای تشدید سرکوب این حرکت ها توسط رژیم. جریان تروریستی تجزیه طلبی که ظاهراً مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته ، عملاً هدیه ای به جمهوری اسلامی داده است که هیچ یک از متحدان آن نمی توانستند به این رژیم جهنمی بدهند. زیرا در شرایط کنونی که برانگیختگی توده ای مردم علیه جمهوری اسلامی با شتابی فزاینده دارد خصلت عمومی پیدا می کند ، رژیم می تواند به بهانه جلوگیری از اقدامات تروریستی ، هر حرکت اعتراضی و حتی مطالباتی را به خون بکشد و دست کم ، گسترش دامنۀ اعتراضات مردم را کندتر سازد. این حقیقت آن چنان بدیهی است که (بنا به بعضی گزارش ها) بخش قابل توجهی از مردم اهواز این حمله تروریستی را به دستگاه های امنیتی خودِ رژیم نسبت می دهند.

 

نگاهی به تجربه انقلاب ها و خیزش های بزرگ مردمی (مخصوصاً در نظام های غیر دموکراتیک) نشان می دهد که آهنگ گسترش حرکت های اعتراضی مردم ، با هزینه سرانه مشارکت در این حرکت ها ، رابطه معکوس دارد. با توجه به این حقیقت تجربی ،  در شرایط کنونی کشور ما ، هر نوع مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ، خواه ناخواه ، هزینه سرانه مشارکت در اعتراضات و اقدامات مستقل و مستقیم مردم علیه جمهوری اسلامی را افزایش خواهد داد و در نتیجه گسترش دامنه حرکت ها را کندتر خواهد ساخت. این در حالی است که ما اکنون بیش از هرچیز دیگر به خیزش هرچه گسترده تر مردم علیه رژیم نیاز داریم.

 

همچنین باید به یاد داشته باشیم که (برخلاف تصور بعضی از جریان های سیاسی) اکنون اقدامات مسلحانه در مناطق ملی آشکارا زیانبارتر از مناطق مرکزی کشور است ، زیرا اولاً با ایجاد ترس از تجزیه کشور ، همبستگی مردم در مقابل رژیم را تضعیف می کند و بخش هایی از مردم را به حمایت از رژیم می کشاند ؛ ثانیاً پای قدرت های خارجی مخالف جمهوری اسلامی را به داخل کشور باز می کند و توان تصمیم گیری آگاهانه مردم ما را کاهش می دهد. همه جریان های سیاسی معتقد به حاکمیت مردم باید به هوش باشند و نگذارند کشورما نیز به سرنوشت مصیبت بار کشورهایی مانند عراق و سوریه و افغانستان و لیبی گرفتار شود. تردیدی نمی توان داشت که در کشور چند ملیتی ما استقرار دموکراسی ، آزادی های سیاسی و (در یک کلام) حاکمیت مردم ، بدون پذیرفته شدن حق تعیین سرنوشت ملیت های ایران ، اتحاد داوطلبانه آنها و برخورداری همه ایرانیان از حقوق برابر ، از محالات است ؛ اما درست به همین دلیل ، ما به همبستگی همه ملیت های کشور نیاز داریم.

ما ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی که جان ده ها انسان بی گناه را گرفته ، همه مردم ایران را به همبستگی با خواهران و برادران عرب مان فرا می خوانیم و جمهوری اسلامی را مسبب اصلی مصیبت های تحمل ناپذیر مردم (عرب و غیر عرب) خوزستان می دانیم.  

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©