Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸
سلام حمید جان ، خسته نباشی

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

تحصن سراسری معلمان،

نقطۀ عطفی در مبارزات کارگران  و زحمتکشان ایران

 

۲۲ مهرماه ۹۷ در تاریخ مبازرات کارگران و زحمتکشان  کشورما، روزی  به یادماندنی خواهد بود. تحصن سراسری و شجاعانه معلمان سراسر کشور که در قالب عکس ها و فیلم های فراوان از مدارس گوناگون در استان های کشور از طریق شبکه های اجتماعی به جهان مخابره شد، از موفقیت نسبی این تاکتیک درخشان معلمان خبر می داد. اما تداوم چشمگیر این حرکت در ۲۳ مهرماه علیرغم دستگیری محمدرضا رمضانزاده، مسئول شورای هماهنگی تشکل های صنفی و تهاجم سایبری به «ابرگروه تحصن معلمان در تلگرام»، نشان می دهد که  این حرکت سراسری به شکل چشم گیری گسترده تر شده است. موفقیت این تحصن سراسری  نقطه عطفی  در مبارزات کارگران و زحتکشان کشور در تمام دوره موجودیت جمهوری اسلامی است. پیروزی این حرکت سراسری چند نکته مهم را به شکل برجسته ای نشان می دهد:

 

اول ـ  استقبال گسترده معلمان از اعتصاب سراسری نشان می دهد که آنها هم چون اکثریت قاطع زحمتکشان هم سرنوشت خود در وضعیت معیشتی تحمل ناپذیری قرار دارند؛ از این شرایط فلج کننده به جان آمده اند  و کارد به استخوان شان رسیده است تا جائی که با جسارت تمام دست به تحصن زده و فیلم ها و عکس های تحصن خود را نیز بی پروا و شجاعانه به جهان مخابره می کنند.  

 

دوم ـ تحصن سراسری که در مدت کوتاهی سازماندهی شد، بیانگر آن است که  شبکه ارتباطات مستقل معلمان به حد کافی قوام یافته است. حضور بیش از ۳۰ هزار نفر در کانال تلگرامی مربوط به تحصن در طول فقط دو روز، گوشه ای از این شبکۀ قوام یافته را نشان می دهد. گزمه ها و "سربازان گمنام امام زمان" و"سپاه سایبری ولی فقیه" رژیم مستبد اسلامی  تلاش کردند کنترل این چنین شبکه هائی را در دست گیرند و در سیستم اطلاع رسانی معلمان اختلال ایجاد  کنند، اما علیرغم این تلاش های مذبوحانه، تحرک تحسین برانگیز شبکه های ارتباطی معلمان نشان می دهد که رژیم به آسانی نمی تواند این سیستم های ارتباطی و شبکه قوام یافته را برچیند یا با بگیر و ببند فعالان جنبش معلمان کشور آنان را مرعوب و خفه سازد. به دیگر سخن، ما با یک جنبش مستقل قوام یافته برخوردار از حمایت اکثریت قریب به اتفاق معلمان روبرو هستیم که دیگر وابسته به این یا آن رهبر محبوب و با نفوذ نیست، بلکه ضمن حمایت قاطع از پیشروان و سازمان گران خود، به آگاهی کافی از منافع صنفی خود و توان تصمیم گیری جمعی دست یافته است.

 

سوم ـ  شعارها و خواست های تحصن سراسری که در فراخوان بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران فرموله شده و بر پلاکاردها و دست نوشته های معلمان متحصن نقش بسته است، نشان می دهد که آنها از نیاز معلمان به همدلی همه زحمتکشان و اکثریت قاطع مردم ایران بخوبی آگاهند. این  نکته ای است که  در بیانیه های حمایتی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه  و شوراهای صنفی دانشجویان کشور و«جمعی از کارکنان مخابرات و ارتباطات»  از تحصن معلمان، برجستگی خاصی نیز یافته است.

 

چهارم ـ  انتخاب تاکتیک تحصن،  اقدام بسیار سنجیده ای است که مدارس را به جایگاه تجمع و پیوند معلمان و دانش آموزان و مکانی برای تجمع ، بحث ، آگاهی پراکنی و مشاوره جمعی تبدیل می کند و انتخاب زمان محدود برای تحصن ( به جای تحصن نامحدود) نیز به خوبی نشان می دهد که معلمان بر این نکته واقفند که به راهکارهای سنجیده ای برای بر هم زدن توازن قوا در شرایط کنونی  نیاز دارند تا هم شمار هرچه بیشتری از معلمان را با خود همراه سازند و و هم پیوندها و ارتباطات خود  با خانوده های دانش آموزان را محکم تر سازند و به هم آهنگی بهتری با دیگر بخش های زحمتکشان دست یابند.

 

پنجم ـ  هم زمانی تحصن سراسری معلمان با اعتصاب شجاعانه و با شکوه کامیون رانان که چندین هفته ادامه دارد و تقارن این دو حرکت غرورانگیز با تجمع بزرگ و سراسری بازنشستگان در بیست چهارم مهرماه،  همبستگی زحمتکشان ما را وارد مرحله نوینی می سازد و به لحاظ تاریخی یک جهش تجربی در همگرایی بخش های مختلف کارگران و زحمتکشان کشور را به نمایش می گذارد. روشن است که تمامی این حرکت های مبارزاتی برخلاف تبلیغات شوم دستگاه های اطلاعاتی و ارگان های سرکوب رژیم اسلامی، هنوز حرکت هایی دفاعی  هستند که برای دست یابی به ابتدائی ترین و مشروع ترین خواست های صنفی سازماندهی می شوند، اما گستردگی، تداوم ، شعارها و خواست های آنها خصلت انگلی و تبه کارانه جمهوری اسلامی را بیش از پیش بر همگان آشکارتر می سازد. واکنش جنایتکارانه تمامی مقامات حکومتی در محکوم کردن این حرکت ها، تهدید  کامیون رانان  به زندان و مرگ ، دستگیری فعالان صنفی معلمان و بویژه  دستگیری محمدرضا رمضانزاده، مسئول شورای هماهنگی تشکل های صنفی در جریان تحصن، چهره واقعی و کریه مقامات حکومتی را بیش از پیش رسوا ساخته و دشمنی شان با زحمتکشان را عریان تر به نمایش گذاشته است.  همین امر، ضرورت حفظ استقلال تشکل های صنفی و حرکت های مبارزاتی آنها را از همۀ جناح های حکومتی و هم چنین لاشخورهای سیاسی اپوزیسیون وابسته به قدرت های خارجی را بیش از پیش ضروری می سازد. این نکته را می توان در توصیه های بخشی از فعالان صنفی معلمان به خوبی مشاهده کرد.

 

 سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)  به معلمان زحمتکش کشور درود می فرستد و پیروزی درخشان شان در تحصن سراسری  را تبریک می گوید. ما از تمامی کارگران و زحمتکشان ایران، از تمامی تشکل های مستقل صنفی و سازمان های سیاسی  تقاضا می کنیم تا از حرکت معلمان قاطعانه پشتیبانی کنند؛ فراموش نکنیم معلمان، علیرغم تمام فشاری که تحمل می کنند  و علیرغم بگیر و ببندهائی که باعث به زندان افتادن فعالان صنفی شان شده، قاطعانه  از آموزش رایگان و همگانی همه فرزندان این مرز و بوم  دفاع می کنند. آنها مدافعان آینده ایران و ایرانیان هستند. حمایت از آنها حمایت از آینده ای بهتر و انسانی تر برای همه ساکنان این کشور و مردمان منطقۀ مصیبت زده ما  خواهد بود.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و  سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©