Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ برابر با  ۰۲ فوريه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶  برابر با ۰۲ فوريه ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت حکم زندان برای منصوره بهکیش

 

اسطورهای مقاومت زیر ضرب جنایت کاران اسلامی

 

 

دادگاه تجدید نظر اسلامی، حکم ۷ سال و نیم حبس تعزیری برای منصوره بهکیش، به دلیل دادخواهی از مسئولان جمهوری اسلامی درباره کشته شدن شش تن از اعضای خانواده‌اش در دهه شصت، که سال پیش صادر شده بود، را در تاریخ۱۳ دی ماه ۱۳۹۶ تأیید کرده است. اتهامات  این زن  نستوه و شجاع و دادخواه،  «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» عنوان شده است. این یار فداکار مادران خاوران،  در زمان بازجویی از حق داشتن وکیل محروم بوده است. پیش تر نیز  این زن شجاع و داغدار شش شهید، در سال ۱۳۹۱ به خاطر پیگیری حقیقت در مورد اعدام‌های دهه‌ی ۱۳۶۰، به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق تشکیل مادران عزادار» و «تبلیغ علیه نظام» متهم و به چهار سال زندان محکوم شد. سه سال و شش ماه از این مدت تعلیقی و شش ماه تعزیری است. جرم این زن شجاع چیست؟ او تنها یک سئوال دارد: چرا شش تن از عزیزانم را کشته اید؟ آیا این سئوال جرم است؟

 

تائید حکم هفت سال و نیم زندان برای منصوره بهکیش، زن شجاع، فداکار، داغدار و دادخواه، در شرایط کنونی تصادفی نیست. حاکمیت اسلامی که زیر ضربات شورش و اعتراضات سراسری مردم، در وحشت ترس از سقوط گرفتار آمده ، اسطورهای مقاومت و مبارزه این سرزمین داغدیده و به خون تپیده را نشانه گرفته است. نشانه گرفتن منصوره بهکیش، نشانه گرفتن تمامی آنهائی است که داد چهل سال جنایات جمهوری اسلامی را طلب می کنند. چه آنهائی که داد عزیزان شهید خود را فریاد می زنند؛ چه آنهائی که حقوق معوقۀ خود را طلب می کنند؛ چه آنهائی که جوانی از دست رفته خود را باز می خواهند؛ چه آنهائی که حق بر بدن خویش را با صدای بلند و با پرچم کردن روسری خود درچهارگوشه ایران در بند به چشمان از حدقه درآمده مرتجعان حاکم فرو می کنند. حاکمان جبار و چپاولگر جمهوری اسلامی به جای پاسخ به این دادخواهی همگانی،  اسطورهای مقاومت و دادخواهی همگانی را در خیابان ها به گلوله می بندند؛ در زندان ها زجرکش می کنند؛ در خانه هایشان دستگیر می کنند و برایشان پرونده های رنگارنگ با وثیقه های صدها میلیون تومانی می بافند.

 

حاکمیت اسلامی که در پی شوک اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶، با اعتصابات کارگری، اعتراضات بازنشستگان و اکنون با روسری های پرچم شده در خیابان های ایران بپاخاسته روبرو شده، به جای پاسخ گوئی به خواست های بر حق مردم و صحه گذاشتن بر دادخواهی نجیبانۀ آنها، فشار بر فعالان مدنی را افزایش داده است.  در هفته های گذشته شاهد احضار و  بازداشت تعدادی از فعالان کارگری در سنندج بوده ایم. در چند روز گذشته پلیس تهران از بازداشت ۲۹ نفر که در اعتراض به حجاب اجباری روسری‌های خود را در خیابان‌ها برداشته‌اند، خبر داده و آنها را «برهم زنندگان امنیت اجتماعی» نامیده است. در یکی و دو روز اخیر لیلا فرجامی، بهنام موسيوند،  سعيد اقبالي ، محمود معصومي،  شيما بابايي ، داريوش زند ، از فعالان مدنی را در شهرهای گوناگون  کشور دستگیر کرده اند و در زندان، آتنا دائمی ، گلرخ ایرایی  و سهیل اعرابی  را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

 

گسترش مقاومت در سراسر کشور و در میان بخش های هر چه گسترده تری از اقشار گوناگون مردم، خبر از بیداری بزرگ و توده ای مردم دلاور ایران زمین می دهد. این مقاومت درخشان زنان و مردان، کارگران و زحمتکشان، جوانان و بازنشستگان و تمامی فرودستان و تهیدستان کشور، سران حاکمیت اسلامی را به وحشت مرگ انداخته است. آنها تصور می کنند که با گسترش سرکوب می توانند جلوی این موج خروشان مقاومت توده ای و نافرمانی مدنی را بگیرند. اما آنها، همچون تمامی جنایتکاران تاریخ، اشتباه رذیلانه ای را مرتکب می شوند. در برابر امواج خروشان خشم مردم نمی توان ایستاد. این حکم تاریخ است.

 

سازمان ما حکم  رذیلانه زندان منصوره بهکیش، این  زن شجاع، فداکار، داغدار شش شهید و یار دیرین مادران خاوران را بشدت محکوم می کند.  سازمان ما همچنین دستگیری زنان جوان و شجاع که روسری هایشان را پرچم کرده و از حق آزادپوشی دفاع می کنند را نیز قاطعانه محکوم می کند و اعتراض خود به دستگیری فعالان کارگری و مدنی و دانشجویان  مبارز را اعلام می دارد و از تمامی آزادیخواهان و برابری طلبان تقاضا دارد صدای مظلومیت و مقاومت نجییبانۀ و غرورانگیز آنها باشند. در این روزهای غرور انگیز مقاومت دلاورانۀ مردم  ایران دربند، باید که با تمام توان از تمامی عرصه های  مبارزه، مقاومت و نافرمانی مدنی بخش های گوناگون مردم قاطعانه دفاع کرد و اجازه نداد مزدوران  استبداد، جوانه های مقاومت و مبارزه  را زیر چکمه های خود نابود سازند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزای، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ برابر با ۲ فوريه ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©