Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ برابر با  ۱۲ فوريه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶  برابر با ۱۲ فوريه ۲۰۱۸
hh

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

اسیر دیگری را هم  "خودکشی" کردند!

 

دکتر کاووس سیدامامی، استادیار ۶۴ ساله جامعه‌شناسی دانشگاه امام صادق و مدیرعامل موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» را که ۴ بهمن بازداشت شده بود  در زندان زجرکش کردند.  پسر او رامین در توئیت اش نوشت: «خبر مرگ پدرم، کاووس سید امامی، برایم باور کردنی نیست. کاووس ۴ بهمن‌ماه دستگیر شد و ناگهان از دادسرا مادرم، مریم ممبینی، را جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ احضار می‌کنند و خبر مرگ همسرش را به او می‌دهند. می‌گویند خودکشی کرده.... هنوز باور نمی‌کنم، نمی‌کنیم». به دنبال انتشار خبر زجرکش کردن کاووس سیدامامی، خبر بازداشت هومن جوکار مدیر پروژه یوز آسیایی، نیلوفر بیانی همسر هومن جوکار و سرپرست فعالیت‌ها و مشاور سابق برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، مراد طاهباز فعال محیط زیست، طاهر قدیریان و امیرحسین خالقی، از همکاران موسسه"حیات وحش میراث پارسیان" که در سکوت خبری انجام گرفته بود، رسانه ای شد. هم چنین کاوه مدنی معاون آموزش سازمان محيط زيست نیز دستگیر شده است.  محمود صادقی نماینده مجلس رژیم در توئیت خود نوشت:« ‏از صبح که در جریان خبر ناگوار درگذشت دکتر سید امامی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه امام صادق (ع) در زندان اوین قرار گرفتم،  علت را از مسئولان ذیربط جویا شدم؛ بعضی  پاسخ نمی‌دهند بعضی هم گفتند پیگیری کردیم اطلاعی بدست نیاوردیم!».  عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، در جمع خبرنگاران گفته است:  «این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور، دستگیر و توسط دادستانی تهران بازداشت شده‌اند». باید از دادستان تهران پرسید، فعالان محیط زیست جز سرگین  یوز و پلنگ، به  چه اسناد طبقه بندی شده ای دسترسی دارند و در عصر ارتباطات ماهواره ای، کدام نقطه از کشور از دید ماهواره های گوناگون سرگردان در فضای لایتناهی دور می مانند؟

 

اکنون نام کاووس سید امامی را نیز باید در کنار اسامی سینا قنبری، تهران؛ محسن عادلی، دزفول؛ وحید حیدری، اراک؛ سارو قهرمانی ، سنندج؛ کیانوش زندی، سنندج؛ علی پولادی، چالوس؛ محمد نصیری، زنجان؛ حسین قادری، سنندج؛ حسن ترکاشوند، کرج؛ سید شهاب ابطحی، اراک؛  و دیگر رجزکش شدگان زندان های رژیم اسلامی در پی خیرش سراسری و مردمی دی ماه کشور گذاشت. این اسامی به همۀ ما هشدار می دهند که جان تمامی زندانیان سیاسی درخطر هست. پیشبرد سیاست ددمنشانه مرگ خاموش و زجرکش کردن زندانیان سیاسی، دو شیوه مسئولان شکنجه گاه های رژیم اسلامی برای به خاموشی کشاندن جنبش مردم ایران است. مقامات قضائی رژیم ادعا می کنند که  چند تن از زندانیان سیاسی  خودکشی کرده اند. حتی اگر این ادعای پوچ را باور کنیم،  ، باید از آنها بپرسیم که شرایط زندان هایتان چگونه است که زندانی، مرگ را بر زنده ماندن ترجیح می دهد؟  اکنون آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در اعتصاب غذای خشک بسر می برند، خطر مرگ خاموش برنامه ریزی شدۀ رژیم جان آنها را نیز تهدید می کند. همانگونه که رضا شهابی را با تن بیمار و رنجور، ماه ها در زندان نگه داشتند و اکنون تنها پنج روز به او مرخصی استعلاجی داده اند. تلاش برای رسانه ای کردن خبر  دستگیر شدگان و اطلاع رسانی از وضعیت آنها می تواند شرایطی فراهم آورد که احتمال زجرکش کردن و "خودکشاندن" آنها را کاهش دهد. باید نگران جان نرگس حسینی، شیما بابائی و دیگر دختران بازداشت شده "خیابان  انقلاب" در سراسر کشور بود و همچنین باید نگران جان سپیده فرهان، محمد بم، داریوش زند، مجيد رحمت‌آبادی،  فرشید تاجمیری،  پوريا رمضانیان باجگیران، بهنام موسیوند، پویا محمدی،  نیما موضیعی ، بابک جیداری ، مهیار احمدی، قاسم حیدری، محمدرضا شیرعلیزاده، سهیل دئیری، آرش صادقی، سهیل عربی، امیرحسین میرزایی، داوود خسرجی،  سعید سیفی،  نادر افشاری، سعید اقبالی، سعید سیفی، محمود معصومی و صدها تن از دیگر دستگیر شدگان ماه های اخیر بود.

 

پیشبرد سیاست شوم  مرگ خاموش زندانیان سیاسی و زجرکش کردن آنها در شرایطی که تاکتیک سرکوب "بیرحمانه و بی هیاهو" با شدت تمام ادامه دارد، زنگ خطری است که باید وجدان های بیدار را به حال آماده باش کامل درآورد. جان زندانیان سیاسی در خطر است. هر لحظه ممکن است خبر مرگ یکی از آنها رسانه ای شود. زمانی که سردمداران رژیم بر اساس نظرسنجی ها و ارزیابی های میدانی شان به این نیتجه قطعی رسیده اند که در میان مردم پایگاه و نفوذی ندارند و زمین زیرپای شان لرزان است، دست بردن به خشونت عریان از سوی آنها امری طبیعی است. بنابراین باید با تمام توان به افشای این سیاست ددمنشانه در قلع و قمع فرزندان این مرزوبوم پرداخت و مانع از آن شد که جنایتکاران داعشی، اسیران مردم را زجرکش کنند و نام آن را "خودکشی" بگذارند.

 

اکنون زمان آن است که با تمام توان در کنار خانواده های  زجرکش شدگان خیزش اخیر مردمی قرار گیریم و برای روشن شدن نحوه قتل این فرزندان دلاور مردم  تلاش کنیم. باید اسامی جنایتکارانی که فرزندان مردم را در شکنجه گاه های مخوف مثله و زجرکش می کنند را شناسائی و رسانه ای کنیم تا خانواده ها و فرزندانشان بدانند بر سر چه سفرۀ خونینی نشسته اند. حال که هر روز شاهد به زمین افتادن درخت برومند دیگری از جنگل این مردم زجرکشیده هستیم، جنبش خانواده های زجرکش شدگان حوادث اخیر می توانند در پیوند با جنبش مادران خاوران و مادران پارک لاله، نیروی عظیم دادخواهی را تشکیل دهند تا بتوان در آینده به تشکیل کمیسیون حقیقت یاب دست یافت و تمامی آمران و عاملان قتل عام زندانیان سیاسی، قتل های زنجیره ای، ترورها درون و برون مرزی و کشتارهای بیشمار در زندان های رژیم را شناسائی کرد و به دست عدالت سپرد.

 

اکنون که صدها تن از فرزندان دلاور و برومند این مردم قهرمان در زندان ها و اسارتگاه ها و شکنجه های رژیم گرفتار آمده اند، باید در کنار خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی قرار گرفت و همراه آنها در جلو زندان ها تجمع کرد و خواهان آزادی اسیران شد. روشن است که هنوز اسامی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی و تمامی بازداشت شدگان حوادث اخیر در دسترس نیست. باید این اسامی را جمع آوری کرد و به کمک خانواده هایشان شتافت. آنها را نباید در این روزها و شب های تلخ و زجرآور تنها گذاشت.

 

سازمان ما  خود در غم از مرگ  کاووس سید امامی شریک می داند و  به خانواده او و به خانواده بزرگ مدافعان محیط زیست تسلیت می گوید و از تمامی فعالان کارگری، سیاسی، مدنی ، اجتماعی، وکلا و هنرمندان و تمام سازمان ها و تشکل های سیاسی و مدافع حقوق بشر می خواهد در این شرایط حساس، برای نجات جان زندانیان سیاسی از هیچ اقدامی فروگذار نکنند . وقت آن رسیده است که با اشکال مؤثرتر صدای خود را علیه این جنایات سازمانیافته و برنامه ریزی شده  بلند کنیم.  بیلان جنایت جمهوری اسلامی در سالگرد چهارمین دهه اش نشان می دهد که نباید دست روی دست گذاشت، آنها وحشی تر و بیرحم تر از آنند که وقتی مردم علیه شان شوریده اند، دست روی دست بگذارند. سر این دیو وحشی برون آمده از اعماق تاریخ را باید به سنگ کوبید. راه دیگری قابل تصور نیست.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ برابر با ۱۱ فوريه ۲۰۱۸

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©