Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷
بازنشر گزارش پژوهشی-راهبردی زلزله آذربایجان

گزارش پژوهشی- راهبردی زلزله آذربایجان

 

سرپرست پژوهش: بهرنگ محمدی

 

مقدمه‌ی پروبلماتیکا: در مواجهه با بحران‌هایِ اجتماعی، بالاخص آن‌هایی که محرکِ ایجاد‌شان طبیعت بوده است؛ همواره این کلیشه تکرار می‌شود که ما یاد نگرفته‌ایم از دستاوردهایِ تجاربِ پیشین‌مان در رویارویی با بحران درس بگیریم. درواقع از عواملِ ضعف مدیریت بحرانِ ما این است که به‌گونه‌ای انباشتی از تجارب‌مان بهره نمی‌بریم و هر بار گویی اولین بار است که آغاز می‌کنیم. صرفِ نظر از صحت‌وسُقم این ادعا و جدایِ از آنکه مدیریتِ صحیح بحران چیست و چگونه می‌تواند باشد، به نظرمان رسید انتشارِ گزارشِ پژوهشی- تفصیلیِ وضعیتِ روستاهایِ زلزله‌زده‌ی آذربایجان در سال  ۱۳۹۱ می‌تواند دستِ‌کم در دو فصلِ چهارم: بررسی یافته‌ها و فصلِ پنجم: نتیجه‌گیری و ارائه راهکارها پیشنهاداتی را پیشِ‌رویِ مددجویان از سویی و محققان از سوی دیگر در مواجهه با زلزله‌ی اخیر استان کرمانشاه قرار دهد: از توجه بر «اهمِ مشکلات و مسائل زلزله‌زدگان» تا «نیازهایِ موقت و آینده‌نگرانه‌» ایشان. هم‌چنین برخی جداولِ این بررسی تفصیلی چشم‌اندازهایِ بلندمدتی را در اختیارِ فعالینِ اجتماعی‌ای قرار می‌دهد که قصد دارند به‌واسطه‌ی آن وظایف دولت را در مقامِ مسئول‌ترین نهادِ اجتماعی به آن گوشزد کنند. به‌طور مثال داده‌هایی که در این گزارش دلالت بر خواستِ پذیرشِ مسئولیتِ تخصیص بودجه‌ی مسکن از سوی دولت در نظرِ زلزله‌زدگان وجود دارد (صص ۷۲-۷۵)، ردیه‌ای است بر مناقشه‌یِ اخیر که از سوی دولت درباره‌ی ریزشِ مسکن مهر در زلزله آغاز شد، با این عنوان که «مردم خودشان بهتر از دولت خانه می‌سازند».

بنابر گفته‌ی سرپرست پژوهش، آقای بهرنگ محمدی، این گزارش در فاصله‌ی کمتر از دو هفته پس از زلزله ورزقان آماده شده است. ماهیت کار و قدرت این تحقیق به میدانی بودن و یافته های عینی آن است که در فصول چهارم و پنجم آمده است. بنابراین هیچ یک از همکاران ادعایی بر تألیف و یا مالکیت معنوی فصول دیگر نداشته و درهیچ مجلۀ علمی‌ای نیز از ادبیات پژوهشِ تحقیق استفاده نشده است. از دید سرپرست طرح لازم بود برای رعایت اخلاق پژوهش  این نکته گوشزد شود.

 فهرست همکاران این تحقیق به شرح زیر است:

سرپرست پژوهش: بهرنگ محمدی

گروه تدوین: محسن نوری، آرش حیدری، داریوش محمدی، اختای حسینی و بهرنگ محمدی

گروه گردآوری اطلاعات: بابک ذاکری، علی ثباتی، محمود پورباقر، بهرنگ محمدی، سحر بیانی، مهران خانی، اختای حسینی، علیرضا حکیمی، فائزه آدینه‌وند، نینا محمدی، شعله محمدی، آیدین حلال زاده، حسین چراغچی و بهرام شجاعی

برگرفته از: «پروبلماتیکا»

در ۱ آذر, ۱۳۹۶

http://problematicaa.com/survey-on-the-earthquake/

برای دریافت متن کامل گزارش لطفآ  بر روی  زلزله آذربایجان  زیر کلیک کنید

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©