Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۰۷ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۰۷ دسامبر ۲۰۱۷
چکیده تفکر داعشی از نظر محمد مجتهد شبستری

چکیده تفکر داعشی از نظر محمد مجتهد شبستری

محمد مجتهد شبستری یکی از پیشروان شجاع و اندیشمند نواندیشی دینی در میان مسلمانان کشور ماست که ضمن حفظ اعتقادات دینی شان ، بر آزادی و حق انتخاب همه افراد انسانی تأکید می ورزند و از جدایی دین از دولت دفاع می کند. نوشته کوتاه و زیبایی که در زیر می خوانید ، نمونه روشن و قاطعی است از نگرش این مسلمان دانا و با فرهنگ در باره سرکوبگری و تاریک اندیشی ویرانگری که به نام اسلام در کشور و منطقه مصیبت زده ما به راه افتاده است.

سردبیر سایت راه کارگر

جهاد اکبر باقی مانده است

محمد مجتهد شبستری

در حدیث آمده که پیامبر اسلام به کسانی که از جهاد با دشمن برگشته بودند فرمود: شما که جهاد اصغر را انجام داده اید اکنون باید به «جهاد اکبر» بپردازید و آن «جهاد با هوای نفس» است.

امروز هم داستان مسلمانان همین است. باید به خود بگوییم اگر جسم داعش را در عراق و سوریه نابوده کرده‌ایم، هنوز جهاد اکبر باقی مانده است و آن نابود کردن تفکّر داعشی در جهان اسلام است.

پیش از این دربارۀ تفکر و تئوری داعش و استوار بودن آن بر کلام و فقه اسلامی سخن‌های فراوان گفته‌ام. در هفته‌های اخیر راه ندادن یک شهروند زردشتی به شورای شهر یزد با اجتهاد فقهی دو مجتهد شورای نگهبان و بعضی از مراجع تقلید نمونۀ بارز و مشمئزکننده دیگری از تفکّر داعشی است که اجتهاد فقهی ما سخت به آن مبتلا است.

امروز روز جهاد اکبر است: روز کوشش مستمر و مؤثر برای ازالۀ تفکّر داعشی از جهان اسلام!

لبّ لباب تفکر داعشی این است که فرد یا گروهی معتقد باشند آن‌ها موظفند بر انسان‌های بالغ و عاقل دیگر، بدون رضایت و انتخاب خود آن‌ها اِعمال وِلایت کنند و با تصمیمات و اقدامات خود زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه و یک ملّت را هرطور که خواستند رقم بزنند! پادزهر این تفکّر خطرناک قائل شدن به حقوقِ بشریِ هر فرد انسان است که به مقتضای آن، هر انسان، صاحب اختیار مطلق زندگی خویش است تا با آزادی مسئولانه آنگونه که می‌خواهد آن را رقم بزند.

۱۳ آذر ۱۳۹۶  

http://mohammadmojtahedshabestari.com/

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©