Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷
قاطعانه محکوم می‌کنیم

قاطعانه محکوم می‌کنیم!

 

بیانیه سازمان «ندای یهودیان برای صلح»

پیرامون تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن اورشلیم به‌ عنوان پایتخت اسرائیل!

 

به نقل از سایت:

Jewishvoiceforpeace.org

برگردان از داریوش ارجمندی

 

 

ندای یهودیان برای صلح (JVP)، بیانیه رئیس‌جمهور ترامپ مبنی‌بر آغاز پروسه انتقال سفارت ایالات متحده به اورشلیم در مسیر به رسمیت شناختن اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل را قاطعانه محکوم می‌کند. ایالات متحده آمریکا تنها کشور جهان است که چنین اقدامی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 

این حرکت در مقابله با قوانین بین‌المللی بوده و به وضوح از قصد اسرائیل و آمریکا در قطعیت بخشیدن بر سیاست اسرائیلی الحاق سرزمین حکایت می‌کند. این حرکت غیرمسئولانه، جان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را به‌صورت واقعی به‌خطر می‌اندازد.

 

از سال ۱۹۶۷ تاکنون یعنی از زمانی که اسرائیل به‌طور یک‌جانبه نیمه شرقی اورشلیم را به خود ملحق نمود، جامعه بین‌المللی این منطقه را به‌عنوان یک سرزمین اشغالی می‌نامیده است. اکنون با به رسمیت شناختن اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل، ترامپ بر سیاست‌های اسرائیل مبنی بر مصادره و انتقال زورگویانه‌ی سرزمین‌ها به خود صحه می‌گذارد. این حرکت بیش از پیش به حقوق و جان فلسطینی‌ها صدمه زده، به معنای نابودی هر‌گونه امید دستیابی به یک صلح بر‌ پایه برابری و آزادی برای همگان در منطقه می‌باشد.

 

اورشلیم خانه مردمانی‌ست با ادیان و عقائد چندگانه که ازجمله تقریباً ۴۰‌درصدشان را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند. این حرکت به‌گونه‌ای بازگشت‌ناپذیر بیانگر آن است که ایالات متحده و اسرائیل در تبانی با یکدیگر، بدنبال زیر‌پا گذاشتن حقوق فلسطینی‌ها و از‌میان بردن هرگونه امکان واقعی برای دستیابی به یک توافق عادلانه می‌باشند.

 

ربه‌کا ویلکرسون دبیر اول (JVP):

«در طول هفتاد سال، ایالات متحده با سکوت خود، بر سیاست سرقت سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل، مهر تأیید زده است. سیاستی که به معنای تداوم ایجاد شهرک‌های غیرقانونی یهودی و پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها در شرق اورشلیم‌ و‌ سایر نقاط بوده است. اکنون ائتلاف “ترامپ ـ ‌نتانیاهو” این سیاست دائمی را به مرحله نوینی ارتقاء بخشیده که بی‌ملاحظه و غیرمسئولانه است و حیات فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را به مخاطره می‌اندازد.»

 

خاخام الیسا وایس دبیر دوم (JVP):

«اورشلیم نماد تقدس و امید برای مردمانی بسیار و ادیانی گوناگون در‌ سراسر جهان می‌باشد. آغاز پروسه انتقال سفارت ایالات متحده به اورشلیم نه تنها در تقابل با قانونیتی‌ست که اجماع جهانی را با خود به همراه دارد، بلکه در راستای دستور کار کسانی‌ست که درصدد آنند که مبارزه برای حق حاکمیت، سرزمین و حقوق را به یک نزاع مذهبی تبدیل کنند.»

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در معرفی این سازمان به نقل از سایت آن:

(JVP) یا (Jewish Voice for Peace) ندای یهودیان برای صلح یک سازمان سراسری و توده‌ای‌ست که با الهام از سنت یهودی، برای دستیابی به یک صلح پایدار براساس اصول حقوق بشر، برابری و قوانین بین‌المللی برای همه مردم اسرائیل و فلسطین، فعالیت می‌کند. این سازمان از پشتیبانی بیش از ۲۰۰‌هزار نفر برخوردار بوده و دارای هفتاد واحد محلی که ازجمله شامل شاخه جوانان، شورای خاخام‌ها، شورای هنری، شورای آکادمیک و همچنین یک دفتر مشورتی متشکل از روشنفکران و هنرمندان برجسته ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©