Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ برابر با  ۰۴ جولای ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷  برابر با ۰۴ جولای ۲۰۱۸
آرون مرات و ژولیان بورژه

دفاع رودی جولیانی از «رژیم چنج»

 در اجلاس یک گروه افراطی

 

آرون مرات و ژولیان بورژه

گاردین

شنبه سی‌ام ژوئیه

 

برگردان از رضا چیت‌ساز

 

 

وکیل ترامپ، در نشستی که از سوی مجاهدین خلق که زمانی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داشت و در افکار عمومی به‌عنوان فرقه‌ای ساخته شده حول کیش شخصیت  شناخته شده‌، سخنرانی کرد.

 

رودی جولیانی، وکیل شخصی‌ی دانولد ترامپ، شنبه ی پیش در جلسه‌ای که از سوی یک گروه اپوزیسیون افراطی‌ی ایرانی در پاریس برقرار شده بود، سخنرانی کرد و خواهان تغییر رژیم در تهران شد. 

 

جولیانی رو به شورای ملی‌ی مقاومت، سازمان پوششی که اساساً توسط مجاهدین خلق کنترل می‌شود، سخنرانی کرد. این سازمان زمانی در فهرست سازمان‌های تروریستی در اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا قرار داشت و کماکان اکثراً آن را به‌عنوان یک فرقه‌ی مارکسیستی-اسلامی که حول کیش شخصی‌ی یکی از رهبرانش، مریم رجوی شکل گرفته، می‌شناسند.

 

جولیانی، رو به جمعیتی چهارهزار نفره، متشکل از پناهجویان و جوانان اروپای شرقی که به وعده‌ی مسافرت آخر هفته به پاریس با اتوبوس جمع‌آوری شده‌بودند گفت: "ما اکنون به گونه‌ای واقع‌گرایانه می‌توانیم پایان رژیم ایران را ببینیم."

 

جولیانی گفت: "ملاها باید بروند، آیت‌الله باید برود، و آنها باید توسط حکومتی دموکراتیک که از‌سوی «مادام رجوی» نمایندگی می‌شود، جایگزین شوند. آزادی نزدیک است. من خواهان این هستم که سال دیگر این نشست را در تهران برگزار کنیم."

 

شهردار پیشین نیویورک که پیش از این که در ماه آوریل وکیل شخصی‌ی ترامپ شود، مشاور امنیت فضای مجازی در کاخ سفید بود که یکی از محافظه‌کاران متعدد جنگ‌افروز آمریکاست، در کنفرانس سالانه‌ی شورای ملی‌ی مقاومت شرکت کرد. یکی دیگر از سخنرانان مطرح روز یکشنبه، نیوت گینگریچ، سخنگوی پیشین کاخ سفید و از متحدین نزدیک ترامپ بود. 

 

جولیانی در سخنرانی خود گفت که سقوط حکومت تهران باید ازطریق انزوای اقتصادی صورت بگیرد.

 

ترامپ در ماه مه، قراداد سال ۲۰۱۵ برجام را ملغی اعلام کرد و دستور حمله‌ ازطریق وارد‌ساختن فشارهای شدید اقتصادی را اعلام کرد و شرکت های خارجی‌ای که با ایران تجارت می‌کنند را تهدید به تحریم کرد و خواهان پایان دادن به خرید نفت از ایران تا ماه نوامبر شد. جولیانی ادعا کرد که موج اعتراضات موجود در ایران از بیرون از ایران سازماندهی شده‌اند. 

 

جولیانی گفت که: "این اعتراضات خودانگیخته نیستند. بلکه ثمره‌ی کار بسیاری از آدم‌های ما در آلبانی -که میزبان گروهی از مجاهدین است- و بسیاری دیگر از آدم‌های ما در گوشه و کنار دنیا است."

 

مشخص نبود که منظور وی از "آدم‌های ما" ایالات متحده است یا سازمان مجاهدین خلق.

 

میهمان افتخاری‌ی کنفرانس پارسال شورای مقاومت ملی، جان بولتون بود که اکنون سمت مشاور امنیت ملی‌ی ترامپ را داراست. بولتون در کنفرانس سال پیش گفت که سیاست آمریکا باید ناممکن بودن "چهل ساله‌شدن جمهوری اسلامی" را، یعنی تا اول آوریل ۲۰۱۹، قطعی کند.

 

سیاست علنی دولت ترامپ، خواست تغییر رژیم نیست، اما نمایندگان عالی ‌رتبه‌ آمریکا بارها به این سمت‌گیری اشاره داشته‌اند. در ماه مه، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در معرفی‌ی نگاه خود گفت که ملت ایران از طریق تغییر حکومت خود، مسئولیت کاهش فشار را برعهده دارند.

 

جولیانی یکی از ۳۳ مقام عالی‌رتبه و افسران ارتشی‌ی آمریکا در کنفرانس امسال در روز شنبه بود. بیل ریچاردسون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، وزیر انرژی، و شهردار منتخب حزب دموکرات در نیومکزیکو نیز در کنفرانس حضور داشت.

 

نخست وزیر پیشین کانادا، استیون هارپر نیز در سخنرانی خود خواهان تغییر رژیم در ایران شد.

 

این مسئله که آیا سخنرانان کنفرانس، دستمزد دریافت کرده‌اند، نامعلوم بود. شورای ملی‌ی مقاومت و مجاهدین خلق در پرداخت دستمزدهای هنگفت، شهره‌ی آفاق هستند.

 

از نگاه اکثریت تحلیل‌گران سیاست‌های مربوط به ایران، مجاهدین خلق طرفداران بسیار ناچیزی در ایران دارند و عموماً به‌خاطر استفاده از خشونت و پیوند تنگاتنگ‌شان با وزارت اطلاعات اسرائیل، مورد انزجار ایرانیان هستند.

 

در گرمای سوزان شنبه، چهارهزار نفر توسط اتوبوس به پارک اکسپوزیسیون‌سانتر آورده شدند. بسیاری از حاضرین، خود را در پرچم مجاهدین خلق که نشان الله را با شیر زردرنگی جایگزین کرده است، پوشانده بودند. دیگران کلاه‌های آفتابی‌ی زرد رنگی به سر داشتند که نام مریم رجوی بر آن‌ها دیده می‌شد.

 

نیمی از حاضرین ایرانی بودند. نیمه‌ی دیگر، از مجموعه‌ای از لهستانی‌ها، چک‌ها؛ اسلواکی‌ها، آلمانی‌ها و سوری‌های بی‌علاقه‌ای تشکیل شده‌بود که به کمپینی در فیسبوک که وعده‌ی مسافرت، غذا و محل خواب در پاریس در ازای فقط ۲۵ یورو می‌داد، پاسخ داده بودند. صدها پناهنده‌ی سوری‌ی ساکن آلمان نیز در کنفرانس حضور داشتند. خیلی از این افراد هنگام سخنرانی‌ها، زیر سایه‌ی درختان چُرت می‌زدند.

 

یک مادر جوان سوری که روی زمین سالن کنفرانس نشسته و مشغول باد زدن به دو کودک خود بود، گفت: "ما این آگهی‌ را در فیسبوک دیدیم و تصمیم گرفتیم که برای تفریح بیاییم. من هرگز پاریس را ندیده بودم. من راجع به مجاهدین خلق هیچ چیزی نمی‌دانم.” 

 

https://www.theguardian.com/us-news/2018/jun/30/rudy-giuliani-mek-iran-paris-rally

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©